Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk geslacht bij elkaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welk geslacht bij elkaar?

    Hallo,ik heb een grote kamervoliere (zo een op wieltjes) en wil daar voor de gezelligheid een paar parkieten in houden.
    Ik heb geen kweek plannen met deze kromsnaveltjes.
    Wat kan ik het best bij elkaar zetten? Twee of drie mannen of een paar poppen?

  • #2
    In plaats van twee of drie mannen of poppen zou ik gewoon voor een koppel gaan. Als je geen kweekplannen hebt moet je ze geen broedblok geven. Mocht je toch nog kweekplannen krijgen dan kun je alsnog een broedblok ophangen.

    Opmerking


    • #3
      Meerdere mannen kunnen prima bij elkaar hoor.

      Meerdere poppen zou ik niet doen, die zijn vaak toch wat feller. En er is altijd de mogelijkheid dat ze toch eieren op de bodem gaan leggen.

      Ik zou dus voor 2 of 3 mannen kiezen.

      Opmerking


      • #4
        pluimen verliezen

        ik heb nu overlaatst een zebravink gevonden en hij verliest bijna geen pluimen
        terwijl henk mijn grasparkiet om de paar minuten heel de vloer volhangt met pluimen.
        persoonlijk zou ik geen grasparkiet meer in de living plaatsen.
        zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

        Opmerking


        • #5
          Meerdere poppen zou ik niet doen, die zijn vaak toch wat feller.

          Ik heb 2 poppen in een kooi zitten maar dat gaat prima af en toe beetje ruzie maar ze vliegen elkaar niet constant aan. Elkaar kriebelen enz. is heel normaal.
          Is dit dan toeval?
          www.flickr.com/photos/daniellewanders/

          Opmerking


          • #6
            Het is bekend, dat als poppen toch een eitje gaan leggen, al is het op de bodem, daar heel fel van worden. Om dat te voorkomen en te zorgen dan je niet hoeft in te grijpen, is het verstandiger om een paar mannen bij elkaar te zetten.
            Deze zullen elkaar niet zo snel in de veren vliegen omdat er geen popjes op gehoor afstand zitten, anders zouden deze elkaar wel weer afmaken.
            Ik zou persoonlijk wel kiezen voor de wat rustigere parkieten.

            Opmerking

            Working...
            X