Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buren overlast, rustiger parkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Buren overlast, rustiger parkieten

    Ik heb momenteel 2 koppels grasparkieten, 2 losse mannen waarvan apart zit en 7 jongen en nog een paar in het blok.
    Nu is de buurman gister bij mij geweest dat hij last heeft van het gekrijs van de parkieten. Mijn plan is nu om de grasparkieten weg te doen, maar ik wil nog wel graag wat rustiger kromsnavels in mijn voliere. Heeft iemand een idee over wat voor soort(en) ik zou kunnen nemen?

    En als er nog iemand is in omgeving Groningen die belang heeft bij wat parkietjes is dat ook welkom natuurlijk

    Groeten Arnoud

  • #2
    Ik heb zelf catharina parkieten en Veelkleur Parkieten. zijn beide erg rustig, maken wel wat geluid maar krijsen niet.

    Opmerking


    • #3
      en de bourks uiteraard, rustig en zeer leuk om naar te kijken

      Opmerking


      • #4
        last van grasparkieten qwa geluid wat voor buren heb je wat doen ze dan aan een merel of lijster die vol op gaat zingen s'morgens vroeg even naar de gemeente lopen of ze daar iets aan kunnen doen

        Opmerking


        • #5
          vraag je buurman of die niet kan gaan verhuizen

          Opmerking


          • #6
            Of duiven die van 's morgens vroeg op de nok van je dak, eindeloos hun "roekeroekekoe" laten horen...
            Of een "tugtige" koe (het algemeen Nederlands woord ken ik niet) die uren staat te loeien om een stier...
            Jou buurman is niet goed snik man, daarvoor zou ik mijn vogels zeker niet wegdoen.
            Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds, is er gene mens die over het getetter van vogels mag klagen.

            mvg
            Xavier

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Xavier
              Of duiven die van 's morgens vroeg op de nok van je dak, eindeloos hun "roekeroekekoe" laten horen...
              Of een "tugtige" koe (het algemeen Nederlands woord ken ik niet) die uren staat te loeien om een stier...
              Jou buurman is niet goed snik man, daarvoor zou ik mijn vogels zeker niet wegdoen.
              Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds, is er gene mens die over het getetter van vogels mag klagen.

              mvg
              Xavier
              maar je hebt er gekken bij vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we ook vogels tropen kwam de buurvrouw of we even wat aan onze tortels konden doen mijn vader toen welke tortels had ze last van de tortelduiven die niet eens van ons waren deze duiven waren wilde duiven hoe stom of gek kun je zijn

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Xavier
                ...Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds...
                Tussen 10:00u 's avonds en 6:00u 's morgens bedoelde ik.
                Nu heb ik de "luxe" geen buren te hebben. Vroeger wel, die "reklameerden" dat mijn honden hun behoefte veel te dicht bij de omheining deden. Tja, die beesten handelen instinctief, het is hun territorium...

                Last van het gekrijs van de parkieten... de verdraagzaamheid onder de mensen is blijkbaar ver te zoeken

                mvg
                Xavier

                Opmerking


                • #9
                  zulke mensen moeten ergens gaan wonen zonder buren! Hebben ze toevallig geen hond of ander dier? Anders zeg je dat je er ook last van hebt...
                  Ik dacht dat catharina's en veelkleurparkieten wel lawaai maakten...Of vergis ik mij daarin? Neophem's (bourkes, turquoisinnes, splenditten, eleganten) maken zelden tot nooit lawaai, en als ze eens roepen is het stil
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Geef jij zo snel toe aan die z*kerd?
                    Niet gelijk zo toegeven man, als die dat doorkrijgt komtie elke keer met wat nieuws om te zeuren..
                    Verder heb je al tips en adviezen genoeg gehad

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik vraag hier niet om een oordeel over wat ik met de buurman aan moet. De andere mensen, bedankt voor de zinvolle antwoorden.

                      Opmerking


                      • #12
                        vogels moeten juist fuiten. dat is toch mooi man ik snap niet dat mensen zich hier druk om maken. kijk als een rosella zo heel de dag zit te krijsen maar een gras parkiet?
                        ik ben alleen gelukkig, als mijn vogels ook gelukkig zijn

                        Opmerking


                        • #13
                          Makkelijk lullen

                          Ja dat kunnen wij, want wij wonen niet naast deze of zo'n buurman. Voor Arnoud ligt het wat anders. Ik begrijp best dat hij de buurman zoet wilt houden want een goede buur is beter dan een verre vriend.
                          Zijn gedachtengang om mischien wat rustigere kromsnavels te nemen toont aan dat hij van goede wil is. Chapeau Arnoud!
                          Zoals reeds gezegd zijn er aardig wat rustige kromsnavels om van te kiezen en hopelijk komt de buurman weer "tot rust"
                          Ik wens je in ieder geval het beste.

                          Cheers, Kees, Batavia Coast, WA

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                            Ja dat kunnen wij, want wij wonen niet naast deze of zo'n buurman. Voor Arnoud ligt het wat anders. Ik begrijp best dat hij de buurman zoet wilt houden want een goede buur is beter dan een verre vriend.
                            Zijn gedachtengang om mischien wat rustigere kromsnavels te nemen toont aan dat hij van goede wil is. Chapeau Arnoud!
                            Zoals reeds gezegd zijn er aardig wat rustige kromsnavels om van te kiezen en hopelijk komt de buurman weer "tot rust"
                            Ik wens je in ieder geval het beste.

                            Cheers, Kees, Batavia Coast, WA
                            Bedankt Kees, fijn dat je me begrijpt. Ik zou ik het liefste alle vogels die ik wil houden maar ik woon in de binnenstad van Groningen dus dien je rekening te houden met de buren.
                            Ik vind dat een aantal mensen hier nogal al kort door de bocht reageren zonder ook maar enig idee van de situatie te hebben.
                            Ik zal op zoek gaan naar een paar mooie rustige parkieten, met hetzelfde creatieve karakter en wat minder decibels!

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X