Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    verlichting in de boeiboord bouwen

    Ha daar is weer, een vraag.

    Ik ga een boeiboord maken aan de voorkant van de voliere ( voor het inregenen ) van ongeveer 15 cm diep. Ik wilde eigenlijke daar 4 led spotjes inhangen. Wel wil ik het zo maken dat er geen directe verlichting is in de voliere komt. Maar dat je wel wat kan zien in de voliere.

    Ik wil de lampen elke dag laten branden tot 23:30. Zijn er mensen die dit ook hebben of zijn er vele nadelen als ik dit doe.

    Opmerking


    • #17
      gaas en licht

      Hi Zeegup,

      Eerst even over het gaas onder de golfplaten. Natuurlijk is gaas beter maar (afhankelijk van het type golfplaat, beter nog sandwichpaneel) is het bijvoorbeeld in jouw situatie niet perse noodzakelijk vind ik, dit in verband met de beschutting in samenhang met de diepte van jouw ruimte. Als het oppervlak heel groot is kan er in geval van storm eventueel een paneel los raken en dan ben je de vogels kwijt.

      Verlichting; het lijkt me op zich geen probleem om de verlichting te maken zoals je aangeeft enkel het tijdstip waarop je de verlichting uit wilt doen is wel wat laat. De vogels zullen hier dus mee uit hun normale dagritme geraken. Er is diverse info hierover te vinden op forum. Zelfs voorbeelden waaruit blijkt dat vogels sneller in de rui gaan omdat er buitenverlichting e.d. nog in de tuin brand.

      Peer

      Opmerking


      • #18
        nieuwe foto's

        Zo vandaag weer even bezig geweest.

        Op foto 4 zie je mijn uitzicht als ik sta te afwassen. Niet verkeert dacht ik.
        Wel is mij op gevallen dat hij toch wel een beetje groot is voor mijn tuin. Maar ja dan hebben de vogel wel een beetje de ruimte.
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #19
          ziet goed uit!

          Hoe ga je nachthok maken Zeegup?, en hoe was je plan bij de plantenbak.

          Nog kleine vraag; afwatering naar achter | buren, ???

          Peer

          Opmerking


          • #20
            bouw voliere

            Mijn nachthok komt in de schuur. Er komt een gat in de muur waar de vogels door heen kunnen. Maar dat is voor latere zorg ik wil eerst mijn buiten verblijf goed hebben. ( nachthok wordt lengte 210 cm x hoogte 100 cm x diepte 80 cm )

            Ik zal morgen wat foto's plaatsen wat ik heb gedaan met de planten bak. Ik wil daar een bamboe in gaan zetten die ongeveer 75 cm hoog wordt.

            Het dak loop 4 cm af naar de buurman. Daar komt een regengoot. Ik heb het met hem overlegt en hij vond het geen probleem dat hij er tegen aan kijkt. Sterker nog hij gaat het maken omdat ik de schutting planken voor hem heb betaald. ( mooi zulke buren )

            Opmerking


            • #21
              Hoi Peerpm

              Even een vraagje. ik heb al een aantal keren mooie tekeningen van je voorbij zien komen. met welk programma maak je dat. ik werk atijd met google sketchup. Maar wat jij maakt ziet er netter uit.

              Opmerking


              • #22
                precies hetzelfde

                Hi Zeegup,

                ik doe het toch ook met Sketchup, verschil zit h'm hierin dat ik de professionele versie heb.....kan een paar dingen extra doen dus. Daarnaast zit het in de instellingen.

                Van alle tekeningen maak ik een zogenaamde 'layout' dat is een extra programma van Sketchup dat alleen in de betaalversie meegeleverd wordt.

                Tot slot .... misschien ook klein beetje verschil in het aantal uren wat ik achter de rug heb met het programma, de ervaring dus....schat toch wel uurtje of 2000 nu.

                Peer


                (als je vragen hebt...stel maar gewoon hoor, of stuur mailtje, geen probleem)

                Opmerking


                • #23
                  weer een stap verder

                  Zo vandaag weer lekker bezig geweest. Gaas op het dak en de golfplaten er op. Deur er in, en gaas er op + bovenste vak.

                  Ook vandaag naar de winkel geweest. In Capelle aan den IJssel. Daar heb ik een paar broedhokken en een voerbak gekocht. Leuk winkeltje maar wat veel spullen verkopen ze daar, en alles is op elkaar gegooit. Vogeltjes zagen er wat minder uit vond ik maar ik ben nog niet bij veel winkels geweest.

                  Morgen even naar het bos voor wilgen takken.

                  Foto 4 is mijn project van vorige jaar. Prieeltje met zitzakken en openhaard.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Opmerking


                  • #24
                    het lijkt me handig dat als je toch enkele broedblokken nodig hebt, je die beter zelf maakt, komt goedkoper uit en zo te zien is timmeren een vak dat je goed kunt, prachtig hok! Het enige wat ik me afvraag, waar is je nachthok? Of komt er geen?
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #25
                      voer - water

                      Beste Zeegup,

                      misschien kun je (nu) nog iets aanpassen - bedenken om het voer en het water te plaatsen. Zoals je de fles hebt hangen dan kun je er niet lekker bij. Ik heb in de buitenzijde gewerkt met een voorfront en dit schuifbaar gemaakt.
                      Je kan dit bijvoorbeeld boven je deur maken of in 1 van de vakken.


                      Peer

                      Opmerking


                      • #26

                        Opmerking


                        • #27
                          bijna klaar met de bouw

                          Einde van de bouw komt in zicht. Alleen nog een water bak en dan vind ik voorlopig wel goed zo.

                          Zaterdag wil ik 2 koppels zebravinken gaan halen. Dan ga ik een paar weken wachten tot er parkieten in komen.
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking


                          • #28
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Opmerking


                            • #29
                              jonge vogel

                              de mooiste tot nu toe.
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Opmerking


                              • #30
                                Mooi om te zien dat je zoontje ook volop nieuwsgierig is naar de voliere
                                Nog veel plezier met je voliere.
                                http://dewittn17.skyrock.com/

                                Opmerking

                                Working...
                                X