Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mislukte nestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mislukte nestjes


  • #2
    De broedtijd van de kanaries loopt van ong.maart tot juli,Marlies. Dan zit de kweektijd er op.
    In juli,aug.,sept. vallen ze in de rui en laten de boel in de steek.
    Poppen zitten nog wel op het nest,maar broeden de eitjes niet meer uit.
    Dat is de normale gang van zaken.
    Geef de ruiende vogels wel elke dag wat eivoer. Het kopje ruit het laatst.
    Dan is de rustperiode aangebroken.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      De broedtijd van de kanaries loopt van ong.maart tot juli,Marlies. Dan zit de kweektijd er op.
      In juli,aug.,sept. vallen ze in de rui en laten de boel in de steek.
      Poppen zitten nog wel op het nest,maar broeden de eitjes niet meer uit.
      Dat is de normale gang van zaken.
      Geef de ruiende vogels wel elke dag wat eivoer. Het kopje ruit het laatst.
      Dan is de rustperiode aangebroken.
      Al met al, heb je nu nog geen antwoord op je vragen, wel nuttige andere info.
      Groetjes Esther

      Opmerking


      • #4
        antwoord

        Eigenlijk heeft Antoni wel degelijk antwoord gegeven denk ik.

        De broedtijd voor de kanaries zit er al lang op. Ruiende kanariemannen bevruchten misschien niet goed.
        Het afgestorven jong, tja dat kan allerelei oorzaken hebben. Pop broed niet echt goed. Te droog geweest? Of gewoon geen krachtig jong. De natuur regelt dat dan wel.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Met andere vogels wordt het hele jaar door gebroed ,,en dat zouw met kanarie's niet kunnen ? Lijkt me sterk .
          Een vast broedseisoen bestaat allang niet meer ,dat was alleen toen men zijn vogels alleen nog maar in buitenvolliere's had.

          Opmerking


          • #6
            Dat kan alleen als je het regelt met het licht. Dan kan je de voor de gek houden.

            Zelf vervroeg ik de kweek ook met een aantal weken maar ik weet eigenlijk niet of je d.m.v. lampen binnen in oktober zou kunnen starten met de kweek.


            Lijkt me wel.
            http://wiggel.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Met andere vogels wordt het hele jaar door gebroed ,,en dat zouw met kanarie's niet kunnen ? Lijkt me sterk .
              Een vast broedseisoen bestaat allang niet meer ,dat was alleen toen men zijn vogels alleen nog maar in buitenvolliere's had.
              We hebben het hier niet over andere vogels,maar over kanaries. In de grote steden met vele vogelfokkers en dito verenigingen werden de kanaries juist gehouden en gefokt binnenshuis. Meestal op zolders, in bijkeukens noem maar op.
              Met kanaries wordt normaliter gekweekt in de maanden maart t/m juli.
              Ook toen werd er evt. warmte en verlichting toegepast om het kweekseizoen wat te vervroegen, naar b.v. februari.
              Maar eens houdt het op. Er is ook nog zoiets als conditie, rui-en rustperiode.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Ik wist dat ze een bepaalde paartijd hadden,
                maar ik dacht in augustus: Oh leuk. Ze besluiten toch nog een nestje te maken.

                Maar geen probleem, ik laat ze volgend jaar gewoon herbeginnen

                Bedankt iedereen

                Opmerking


                • #9
                  sneeuw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                  Dat kan alleen als je het regelt met het licht. Dan kan je de voor de gek houden.

                  Zelf vervroeg ik de kweek ook met een aantal weken maar ik weet eigenlijk niet of je d.m.v. lampen binnen in oktober zou kunnen starten met de kweek.


                  Lijkt me wel.
                  sneeuwt het bij jou ook,Dus ik bedoel maar het regelen met het licht zit niet in de temperatuur wiggel.vroeg beginnen met de kweek dan moet er ook rust zijn,en dat is er nu bij ons in het hok.je laat je van de verkeerde kant zien zoals je op mijn forum hebt gereageerd,ik wil dit niet als kwaad bedoelen maar wat is een mens toch?het is een wezen.groet teunis

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb nooit iets bedoeld met mijn reaktie in een ander topic en heb ook geen zin om nu in een ander topic daarop door te gaan.

                    de moderator heeft besloten dat topic dicht te gooien dan gaan we hier dus echt niet verder.

                    Ik heb nooit niks verkeerds bedoeld richting jou en het zal me ook een worst wezen hoe andere hun hobby beoefenen. uiteindelijk zijn we allemaal met hetzelfde bezig, genieten van de vogels.
                    http://wiggel.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik kweek zelf geen kanaries laat dat ff voorop staan dus ik weet niet precies hoet het met broedtijden en omstandigheden zit!!!

                      Maar over de eitjes heb ik mischien nog wel nuttige info,

                      Ik heb zelf zebravinken, mozambique sijsjes, gould amadines en wat kwartels en ik kweek zowiezo binnen aangezien ik geen tuin heb
                      In het begin van mijn kweek kwamen mijn eitjes iedere keer niet uit. als ik ze tegen het ligt aanhield zag je dat er wel iets in gegroeit was maar het kwam gewoon niet uit. Ik ben hiervan overal informatie gaan inwinnen en heb op een bepaalt moment iedere dag mijn eitjes gechekt en gekeken wat de vorderingen waren met de groei. Ik kwam er achter dat de eerste dagen alles goed ging en het netjes groeide tot max. een dag of 8 en vanaf dat moment gebeurden er niets meer. Ik had gehoord dat dat kon liggen aan verschillende factoren 2 daarvan hoorde ik meer dan andere en sprongen er een beetje uit. dat waren:
                      - Vogels te jong
                      - Luchtvochtigheid te laag.
                      ook hoorde ik vaak van je vogels broeden niet goed enzo maar dat lag er totaal niet aan! Ik heb de kweker benaderd waar ik de vogels van had en hoorde dat de vogels 1.5jr oud waren dus daar kon het ook niet aan liggen. Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en heb een luchtvochtigheidsmeter gehaalt en kwam erachter dat mijn luchtvochtigheid rond de 35% zat. Wat dus uiteraard VEEEEL te laag is aangezien het zn 60 a 70 moet zijn om een uitmuntent resoltaat te halen.

                      Hetgene wat ik heb gedaan is als 1e een bakje water bij de verwarming zetten en iedere keer bijvullen. De verwarming verwarmt het water, water verdampt, whala meer vocht in de lucht luchtvochtigheid gaat omhoog. Na een aantal dagen zag ik dat de luchtvochtigheid rond de 50 a 60% zat dus redelijk goed. De vogels legde weer eitjes broede goed en na 13 dagen kwam het 1e eitje uit. van de 6 eitjes kwam er 4 uit 1 jong stierf binnen de 24uur na geboorte. dus van de 6 eitjes had ik 50% jong wat bleef leven (al beter als 0). De keer erop besloot ik om een tip te gebruiken die ik van een oude kweker had gehad. Ik spoot de eitjes in te spuiten met een plantenspuit. gewoon 1x 2 dagen na het laatste eitjes 1x inspuiten. Sinds ik dat doe komt 99% van mijn eitjes uit. zelfs als ik een luchtvochtigheid heb van 40% in de kamer komt nog 99% uit door dit trucje.

                      Ik weet niet hoe het met kanaries zit maar ik denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen. Ik doe het bij mijn zebravinken goulds en mozambique sijsjes en tot dusver werkt het goed.

                      Ik hoop dat je er wat aan hebt!

                      Opmerking


                      • #12
                        Hey,

                        De vogels zijn zeker oud genoeg, omdat ze toch al enkele jaren bij mijn opa zaten. Het zal hier ook aan de luchtvochtigheid liggen.
                        Echt bedankt, uit je antwoord heb ik zeer veel informatie gehaald dat nog van pas kan komen.

                        Ik heb in het tuinhuis geen verwarming natuurlijk
                        maar ik ga het ook doen met de plantenspuit.

                        Bedankt!

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik had hetzelfde probleem, ik heb in de tweede helft van juli twee nestjes weg kunnen doen. Was geen luchtvochtigheid maar zoals Antoni al had voorspeld, kanaries gaan dan in de rui, broeden niet meer en laten zelfs pasgeboren jongen in de steek.

                          GiddyUp, Wanneer begin jij en wanneer eindig je je broedseizoen?

                          Groet Dree

                          Opmerking


                          • #14
                            Zoals ik al zei ik heb geen tot weinig verstand van kanaries en heb er zelf nog nooit meegekweekt dus ik kan alleen uitgaan van mijn ervaring kwa de eitjes

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                              Zoals ik al zei ik heb geen tot weinig verstand van kanaries en heb er zelf nog nooit meegekweekt dus ik kan alleen uitgaan van mijn ervaring kwa de eitjes
                              Bas, ja kanaries is weer even wat anders.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X