Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alweer een diefstal

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
    Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt.
    idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt.
      Oorspronkelijk geplaatst door kevin
      idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?
      Amai jullie vrezen precies dat de straf ook op jullie zal komen , geen gezond geweten ?

      Opmerking


      • #18
        Anno 2010 zijn er honden, schrikdraad, camera's en ik weet niet wat meer allemaal nodig op je vogels te beschermen tegen lieden die het verschil tussen 'mijn en dijn' niet weten......
        We mogen volgens de wetten in dit land niet voor eigen rechter spelen, anders wist ik het wel!
        Maar laat hen, die de wetten maken eens gaan praten met de slachtoffers van geweld, diefstal en meer van dat soort ellende.
        Houdt toch eens op met dat slappe gedoe van werkstraf en huisarrest en 'even kijken wat het P.Baancentrum er van zegt' ....
        Gewoon fikse celstraffen en graag in een hok zonder tv, sport etc. etc.

        Erg jammer, Klaas. Je krijgt je vogels er niet mee terug, maar jouw kennende laat je de moed toch niet zakken?

        Gr.
        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #19
          Eigen rechter spelen mag inderdaad niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik er naar ga staan kijken als hier iemand ineens in mijn huis of tuin staat. Het zal me een rotzorg zijn of ik dan wel of niet mag ingrijpen. Want ik grijp wel in. En als ik daar straf voor moet krijgen dan vind ik dat niet erg. Dat heb ik er wel voor over.

          En eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu aangifte doen voor een knal voor je kop als je ergens in staat te breken? Mijn honden zou ik wel vasthouden want ik heb begrepen dat iemand die erg gebeten wordt door honden dan wel weer problemen kan maken. Maargoed, sta je in mijn huis of klim je over de hek dan wordt je wel gebeten en daar hangen ook bordjes voor om je te waarschuwen. Schijnt dat het dan wel mag zolang ik ze niet jut. Over dat laatste kun je lang praten als er niemand bij was en ik ben bang dat ik het best wel prima vind als mijn herder in iemands onderarm hangt die er met een loper met mijn vogels vandoor wil.

          Ergens denk ik dat mensen die op heterdaad betrapt worden en vervolgens een rottweiler in hun benen krijgen ook meer een lesje leren dan mensen die daarna 20 uur met een prikker propjes moeten rapen en zich 4 weken lang ergens moeten melden.

          Opmerking


          • #20
            Veel strenger straffen is ook de eerste gedachte die bij mij opkomt steeds, maar...
            Neem Amerika, daar straffen veel staten belachelijk streng. Toch hebben diezelfde staten de hoogste misdaadcijfers. Kennelijk helpt het gewoon niet.
            Wat wel? Ik weet het niet.

            De inbreker die ik in mij huis of tuin betrap treft het niet, want dan vergeet ik wel even alle wetten.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
              Amai jullie vrezen precies dat de straf ook op jullie zal komen , geen gezond geweten ?
              je zou eens moeten weten...

              Opmerking


              • #22
                ik zou wel eens willen weten

                je zou eens moeten weten...
                Mogen wij ook weten wat u hier tracht te suggereren?

                Met alle respect voor Jan ende Alleman, maar voor vuilspuiterij ben ik allergisch.
                Graag goede tips hoe we onze vogels en daarmee onze hobby kunnen beschermen, dat is positief. Aangezien we niet allemaal op een buitenplaats wonen hebben we dus ook niet allemaal de ruimte en mogelijkheid om een aantal uit de kluiten gegroeide blaffende wakers te kunnen houden.

                Goede tips over sloten, alarmsystemen enzo kunnen we wel gebruiken.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #23
                  hey hans


                  zeer zeker niet hans ik zet wel door
                  druk bezig hier om er een fort van te maken als dat klaar is komen de overige vogels weer naar HUIS

                  mvg klaas
                  Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Mogen wij ook weten wat u hier tracht te suggereren?

                    Met alle respect voor Jan ende Alleman, maar voor vuilspuiterij ben ik allergisch.
                    Graag goede tips hoe we onze vogels en daarmee onze hobby kunnen beschermen, dat is positief. Aangezien we niet allemaal op een buitenplaats wonen hebben we dus ook niet allemaal de ruimte en mogelijkheid om een aantal uit de kluiten gegroeide blaffende wakers te kunnen houden.

                    Goede tips over sloten, alarmsystemen enzo kunnen we wel gebruiken.

                    Groet,

                    Rob.
                    helemaal niets
                    als ik bezig zou zijn met illegale dingen denk je dat ik dit zou verkondigen op een openbaar forum. Ik ben helemaal tegen het inbreken en stelen van vogels, het roven van nesten of wilde vogels ringen. Je moet geen schrik hebben. Ik wou alleen eens een reactie uitlokken en als je wilt verwijder ik men reactie

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Marx

                      En eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu aangifte doen voor een knal voor je kop als je ergens in staat te breken?
                      veel want dat levert strafvermindering op of zelfs vrijspraak in sommige gevallen, als die persoon dan aangifte doet staat deze eerder buiten dan jij.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      Mijn honden zou ik wel vasthouden want ik heb begrepen dat iemand die erg gebeten wordt door honden dan wel weer problemen kan maken. Maargoed, sta je in mijn huis of klim je over de hek dan wordt je wel gebeten en daar hangen ook bordjes voor om je te waarschuwen. Schijnt dat het dan wel mag zolang ik ze niet jut.
                      uitlokking namelijk.( men krijgt dan juist te horen dat men aanzet tot).
                      bordje met verboden toegang eigen terrein volstaat ook niet

                      bordjes met wettelijke tekst en verwijzing naar wetboek volstaat wel maar hoe krom het ook is ,deze moeten dan wel duidelijk zichtbaar zijn ( en ook op alle hoeken etc. geplaatst worden, de minimale afstand weet ik niet meer ,maar 1 bordje aan voorkant bij hek volstaat al weer niet) en aantoonbaar zijn dat deze al hingen voordat het voorval heeft plaats gevonden.

                      ik heb ook honden ( niet die labrador hoor, ja is ook een hond en leeft ook hier ,maar je heb "hond"en hond" natuurlijk ,die lab is voor mijn kindje ,speciaal voor haar en haar vriendjes aangeschaft, is niet mijn type hond zeg maar ) getraind en gehuisvest, en die vielen onder de wapenwet.
                      en zelfs dan kan men moeilijk nog doen bij een evt. rechtzaak.

                      eigen rechter spelen is alleen bevredigend op dat moment, verder heeft het voor jouw een langere nasleep (op vele vlakken) dan voor de dader, die loopt allang weer met een spuit in zijn donder rond.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                      helemaal niets
                      als ik bezig zou zijn met illegale dingen denk je dat ik dit zou verkondigen op een openbaar forum. Ik ben helemaal tegen het inbreken en stelen van vogels, het roven van nesten of wilde vogels ringen. Je moet geen schrik hebben. Ik wou alleen eens een reactie uitlokken en als je wilt verwijder ik men reactie
                      ik zou willen dat iedereen er zo over dacht echter....................sommige boefjes lezen wel degelijk mee.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                      hey hans


                      zeer zeker niet hans ik zet wel door
                      druk bezig hier om er een fort van te maken als dat klaar is komen de overige vogels weer naar HUIS

                      mvg klaas
                      goed van jouw jongen ,doorgaan.
                      en ook goed van jouw om de vogels even uit huis te plaatsen, het komt nogal eens voor namelijk dat ze nog terug komen voor de rest .
                      sorry wil je niet bang maken maar het zou niet de eerste keer zijn, mensen met leuke vogels zijn op regelmatige basis het slachtoffer helaas.

                      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                      Mogen wij ook weten wat u hier tracht te suggereren?

                      Met alle respect voor Jan ende Alleman, maar voor vuilspuiterij ben ik allergisch.
                      Graag goede tips hoe we onze vogels en daarmee onze hobby kunnen beschermen, dat is positief. Aangezien we niet allemaal op een buitenplaats wonen hebben we dus ook niet allemaal de ruimte en mogelijkheid om een aantal uit de kluiten gegroeide blaffende wakers te kunnen houden.

                      Goede tips over sloten, alarmsystemen enzo kunnen we wel gebruiken.

                      Groet,

                      Rob.
                      tja robk ergens heb je helemaal gelijk natuurlijk, echter bedenk 1 ding ,willen ze binnenkomen dan komen ze binnen ,al ga je in een bunker wonen en beveilig je het als fort nox.
                      honden worden vergiftigt, alarmsystemen worden de draden van doorgeknipt, camera's worden volgespoten met verf etc etc.
                      en hoe erg het ook is allemaal .......................bedenk 1 ding ,stoer ergens op afstappen kan ook hele andere gevolgen hebben. vroeger kon je nog op de vuist, tegenwoordig moet je minimaal een kogelvrij vest hebben, zelfs de kleinste crimineel draag een vuurwapen tegenwoordig.

                      wat men ook doet in zo'n situatie ,ga a.u.b. geen eigen rechter spelen tenzij men zeker weet dat men de situatie kan handelen.

                      vogelpassie is mooi ,maar ook weer niet zo mooi om voor de rest van je leven gehandicapt door te moeten gaan of het leven ervoor te moeten laten. ( dan is een evt. celstraf wel het minste wat men zou kunnen overkomen)


                      tja we leven in een gekke ,gekke wereld.

                      Opmerking


                      • #26
                        josly het " gewone"chippen is ook al vrij goed werkend maarja, eerst moet je dan toch echt zien te voorkomen dat men de vogels meeneemt (en dat is niet of nauwelijks te doen en dan nog ze zien terug te krijgen , denk ik dan maar zo.
                        en als je dan het geluk hebt dat je de vogels kan terugkrijgen dan pas, ja dan pas kan men voordeel hebben van de jouw suggesties en het chippen aangedragen , want dan heb je bewijs dat ze van jouw afkomstig zijn ,maarja hoeveel vogels gaan terug gevonden worden?
                        ik denk een kans van bijna 0 %.

                        daarnaast is chippen e.d. geen goedkope optie, vogels die vrij gemakkelijk verhandelbaar zijn, zijn ook de vogels die vrij goed gekweekt worden ( denk aan de vele europese soortjes) en net op de rand zitten welke mensen nog kunnen betalen.
                        vogels die vrij goed gekweekt worden kan je echt niet allemaal zo gaan beveiligen per individue.
                        is niet te doen jongen, is niet te betalen en zal vaak duurder zijn dan de vogels zelf ( ik weet het ,het gaat niet om geld maar om de liefde van de beesten ,maar als je nog niks overkomen is dan denk ik toch dat men hier niet echt happig op is).


                        kijk bij de vrij zeldzamere vogeltjes word dit al wel vrij frequent gedaan natuurlijk,maar iemand die 100 putters kweekt op jaarbasis die gaat niet chippen oid.
                        en toch..............zijn dat vaak de mensen die slachtoffer worden.
                        men kan beginnen met te proberen om niet duidelijk te maken in advert. e.d. wat men op het hok heeft maarja ,allemaal weer gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
                        mvg

                        Opmerking


                        • #27
                          die crimenelen zullen toch wel eens eens pakt zijn die moeten ze verplicht een opsporing chip plaatsen zodat ze weten waar ze uit hangen
                          zo zouden ze het met iedere crimeneel moeten doen
                          helaas is zon ding nog niet uit gevonden .

                          Opmerking


                          • #28
                            quote: "honden worden vergiftigt, alarmsystemen worden de draden van doorgeknipt, camera's worden volgespoten met verf etc etc. Hier wil ik toch wel even op reageren WK. Een goed alarm system zal geactiveerd worden zodra de bedrading wordt doorgeknipt of er op andere wijze wordt geprobeerd het systeem onschadelijk te maken. Camera's die goed strategisch staan opgesteld en waarvan de hard drive op een (andere) veilige plaats staat zullen de beelden hebben vastgelegd alvorens iemand de tijd heeft de lens af te schermen. En honden vergiftigen ligt natuurlijk aan je woonwijze. In mijn geval zal je dus minstend 330 meter ver moeten kunnen gooien( en dan ook nog 116 meter hoog . On danks dit alles vindt ik het weer verdomde rot dat dit een van onze liefhebbers is overkomen. Vanuit een ver NZ dan ook sterkte!
                            Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                              die crimenelen zullen toch wel eens eens pakt zijn die moeten ze verplicht een opsporing chip plaatsen zodat ze weten waar ze uit hangen
                              zo zouden ze het met iedere crimeneel moeten doen
                              helaas is zon ding nog niet uit gevonden .
                              zo'n "ding" is er wel, maar wordt in dure auto's en vrachtwagens geplaatst om ze terug te vinden.
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking


                              • #30
                                Zo'n ding wordt ook door de politie in lokauto's geplaatst om zo criminelen te kunnen opsporen en aanhouden. Lokvogels had ik vroeger ook toen ik nog wilde vogels ving maar dat schijnt vandaag de dag niet meer te mogen Groet Kees, Nieuw Zeeland.

                                Opmerking

                                Working...
                                X