Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine cubavinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleine cubavinken

    ik heb een vraagje.... mijn cubavink paartje heeft al drie nestjes groot gebracht maar nu heeft ze weer 2 of 3 jongen ik denk 3 dagen oud. Wat is nou handig ik ben nl. bezig op enkele tropische vogels naar binnen te halen ik denk nl als ik het niet doe dan gaan ze dood als ze uitvliegen, maar zou het lukken als ik ze verplaats naar een andere voliere(binnen)....of gaan de ouders ze niet meer voeren.

    Dit zelfde probleem heb ik ook met een koppel roodkop papagaaiamadine die hebben 4 jongen in een nest.

    wie heeft een tip voor mij?

  • #2
    niet doen

    ik zou het niet verplaatsen, voorlopig met het weer wat we nu hebben, is er niets aan de hand. als je ze gaat verplaatsen, loop je het risico, dat ze het nest in de steek laten.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Deel voor 100% de stelling van Ton.

      Opmerking


      • #4
        dankje .... dus dan maar wachten tot ze uitvliegen en dan over plaatsen.

        of zouden jullie ze helemaal niet naar binnen halen?

        dus die cubavinken en die roodkoppen

        Opmerking


        • #5
          Als de cuba jongen zijn uit gevlogen kan je ze makkelijk met de ouders verplaatsen, ze worden dan in de nieuwe omgeving gewoon door gevoerd.

          Maar nesten met eieren of nog met jongen er in zou ik niet verplaatsen.

          Maar zo als Ton al aan gaf is het weer nog erg zacht en is er nog geen reden tot verplaatsing, cubavinken zijn erg taaie rakkers.

          Mocht het te koud worden en je haalt ze naar binnen zou ik ze niet meer samenzetten met de oudere jongen van de vorige nesten, de vader blijft maar achter die jongen aanvliegen en vergeet het nieuwe kroost.

          Qua roodkoppen heb ik geen ervaring mee.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            fijn zeg!!!

            mag ik jullie danken voor jullie info,
            ik heb er echt wat aan.
            dank jullie wel
            gr Corina

            Opmerking


            • #7
              Qua temperatuur verwacht ik geen problemen. Misschien eerder de 9 uur licht die ze momenteel hebben. Dat betekent dat ze al gauw 14 uur zonder eten zitten als er niet bijgelicht wordt. Als de vogels al wat ouder zijn kunnen ze wel wat hebben, maar net uit het ei?

              Vr. gr

              Wim

              Opmerking


              • #8
                laat

                dat is een punt die je daar hebt Wim, laten we hopen dat het licht lang genoeg is voor de jongen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  is het goed gegaan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door corina1964
                  mag ik jullie danken voor jullie info,
                  ik heb er echt wat aan.
                  dank jullie wel
                  gr Corina
                  Hoi corina, Ik zit dit te lezen en denk is het nou goed gegaan met die cuba vinkjes? hoor wel van je.
                  Herma.

                  Opmerking

                  Working...
                  X