Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontwerp vogelhuis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ontwerp vogelhuis

    Ben bezig met een schoolopdracht. En bij deze opdracht moeten we een vogelhuis ontwerpen. Maar 'k heb nog wat vragen, hoop dat die hier beantwoord kunnen worden.

    Het vogelhuisje komt aan een tak te hangen dus er is ruimte om het huisje heen, maar is het mogelijk om de ingang aan de onderzijde te maken?

    Wat is de kleinste afmeting voor een vogelhuis voor vogels in Nederland? En hoe groot moet de ingang zijn?

    Alvast bedankt!

    gr Rubben

  • #2
    Bedoel je een vogelvoederhuisje of een nestkastje?

    Als het een voederhuisje moet zijn, zou ik hem niet te dicht maken (meerdere in/uitgangen of alleen een dakje) want de meeste wilde vogels willen overzicht op de omgeving kunnen houden en snel weer weg kunnen vliegen als er gevaar dreigt.

    Opmerking


    • #3
      Ik bedoel een nestkastje heeft iemand antwoorden op mijn vragen?

      Opmerking


      • #4
        Die vragen zijn niet zo eenvoudig te beantwoorden omdat "vogels in Nederland" wel een erg ruim begrip is.

        Voor een winterkoninkje is 10 bij 10 cm al zeer ruim, voor een torenvalk is 100 x 100 cm misschien meer geschikt.

        Voor mezen bv is het heel belangrijk dat het invlieggat niet te groot is, 30 mm is zat.

        Zoek met google eens op nestakasten en zie de variatie.
        Succes.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          De ingang zou ik niet aan de onderkant maken, dat wordt te moeilijk voor de vogels.
          Verder zou ik ook een gat van 30 milimeter maken, dat is groot genoeg voor de kleinere vogels die in een nestkast broeden.

          Ik denk overigens dat een nestkast aan een tak niet echt werkt, dat schommelt te veel.

          Opmerking


          • #6
            paar plaatjes

            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking

            Working...
            X