Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Econo-heat? Iemand ervaring mee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Het ding gebruikt ruim 400 watt.
    Dat is ongeveer het zelfde als die kleine vorstbeveiligers.
    Echt zuinig kan het nooit zijn ,want de electriciteit wordt door middel van gloeidraad(spiralen) omgezet in warmte.

    Maar een gemiddeld electrisch kacheltje is 2000 watt dus het is een stuk minder ,maar zal dus ook veel minder warmte geven.

    Opmerking


    • #32
      verbouwen dat ding

      ik heb heb ook een econo plaat 400 w
      heb er aan bijde zijde trespa met 2.5 cm ruimte ertussen tegenaan gemaakt
      en op poten gezet draad doorgeknipt 220 v kamertermosstaat ertussen en knallen maar
      mijn tuinhuis is 3.2x3.2 m 2.2 hoog
      met -10 graden buiten 18 graden binnen
      de 2 trepa platen dienen als confector veel meer rendament daarmee
      energie verbruik valt erg mee
      groeten dirk

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
        ik zal morgen eens naar een bouwmarkt gaan kijken of zij die ook hebben en wat ze zeggen
        de Praxis zou ze moeten verkopen, volgens de Econo site.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door witzand
          ik heb heb ook een econo plaat 400 w
          heb er aan bijde zijde trespa met 2.5 cm ruimte ertussen tegenaan gemaakt
          en op poten gezet draad doorgeknipt 220 v kamertermosstaat ertussen en knallen maar
          mijn tuinhuis is 3.2x3.2 m 2.2 hoog
          met -10 graden buiten 18 graden binnen
          de 2 trepa platen dienen als confector veel meer rendament daarmee
          energie verbruik valt erg mee
          groeten dirk
          kun je een foto maken, van hoe je dat hebt gedaan ? ben erg benieuwd.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #35
            foto econo

            Click image for larger version

Name:	DSC01730.jpg
Views:	1
Size:	45,1 KB
ID:	430865

            Click image for larger version

Name:	DSC01731.jpg
Views:	1
Size:	46,1 KB
ID:	430866
            ik hoop dat het zo duidelijk is

            groeten dirk

            Opmerking


            • #36
              Mooi gemaakt, maar werk het het zo wel losstaand in de ruimte?, had ergens gelezen dat ze op de wand moeten worden geplaatst anders werkt de convectie(natuurlijk circulatie) niet.

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Mooi gemaakt, maar werk het het zo wel losstaand in de ruimte?, had ergens gelezen dat ze op de wand moeten worden geplaatst anders werkt de convectie(natuurlijk circulatie) niet.

                http://www.youtube.com/watch?feature...&v=k6dlpOT0XeI
                zie foto trespa aan bijde zijde dient als wand
                groeten dirk

                Opmerking


                • #38
                  1 foto zegt meer dan 1000 woorden......
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #39
                    heb even rond gekeken en gevraagd maar voor mijn ruimte maar hij gaat niet voldoen hij kan het niet aan om het op 15 graden te houden in de winter.
                    dus ik hou het tot nu toe op mijn eigen kachel en ga verder zoeken wat er nog mogelijk is.

                    Opmerking


                    • #40
                      ik heb vorige week ook een econo plaat 400 w gekocht. Deze verwarming komt in mijn nieuw te bouwen kweekruimte. De kweekruimte van 3 x 3 x 2,3 hoog wordt volledig gebouwd in sandwischpanelen van 8 cm dikte , ook het dak. Dus komende weken start ik met de bouw en zal dan ook de verwarming kunnen uittesten , want tegen dat de kweekruimte af is , zal het normaal al goed winteren.

                      Opmerking


                      • #41

                        Opmerking


                        • #42
                          @frank: wat heb jij dan vorig jaar opgehangen?
                          @barend: hoe groot is jouw ruimte?

                          Ik zou straks mijn tuinhuis (5x3m) liefst boven de 6 graden willen houden (max 12 graden is meer dan voldoende)
                          Het dak is volledig geisoleerd en de planken zijn 34mm dik.
                          Zou 1 econo plaat voldoende zijn, of dien ik er 2 op te hangen?
                          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                          Opmerking


                          • #43
                            Koude lucht wordt van onderen aangezogen en aan de achterzijde van het verwarmingspaneel verwarmd. Warme lucht stijgt op en zo ontstaat een natuurlijke warme luchtcirculatie.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door annejb
                              Koude lucht wordt van onderen aangezogen en aan de achterzijde van het verwarmingspaneel verwarmd. Warme lucht stijgt op en zo ontstaat een natuurlijke warme luchtcirculatie.
                              warme lucht stijgt altijd
                              dus circulatie krijg je als de plaat ong 20 cm hoog staat
                              ruimte tussen trespa is gelijk aan afstandhouder econo
                              deze kun je maken van electra pijp
                              zelf ga ik nog een extra ventilator van een pc onderbouwen voor meer
                              circulatie
                              vind namelijk dat trespa te warm word betekend dus dat er energie
                              verloren gaat
                              suuk6 met de bouw

                              Opmerking


                              • #45
                                Bedankt voor de reactie Witzand.

                                Zou het een optie zijn om de afstand tussen het paneel en de trespa platen iets groter aan te houden. Of zou het effect van de opstijgende warme lucht dan wegvallen?

                                Opmerking

                                Working...
                                X