Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putters pikken jongen en voeren niet meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • putters pikken jongen en voeren niet meer

    hallo

    heeft iemand ervaring met putters die de jongen pikken

    puttertjes waren 2 weken oud begon de pop weer te leggen

    gisteren begonnen ze de jongen te pikken terwijl er nestmateriaal genoeg aanwezig is

    ouders voeren de jongen niet meer en pikken ze dood als erin blijven zitten

    heb ze appartgezet maar ze eten nog niet zijn 3 weken oud en denk niet dat ze het redden

    is er wat aan te doen de volgende keer

  • #2
    Mocht je ze dood laten gaan dan wil ik ze wel met de hand groot brengen. Dit vind ik nl zonde en onnodig. Maak ze dood of geef ze aan iemand die iets gaat doen. Putters van die leeftijd zullen nl verhongeren en dat is niet nodig en duurt twee dagen van lijden

    Stuur me maar een berichtje op mijn email dan haal ik ze op. marc_birds@hotmail.com

    Ik werk thuis en heb de kennis en tijd om de diertjes nog twee weken door te voeren nl Ik heb daar ook veel ervaring mee en op dit moment alles in huis omdat ik al jonge mozambiquesijzen heb. Dus laat maar weten of het je iets lijkt. Doodgaan is niet nodig.

    Opmerking


    • #3
      hallo

      heb ze met de hand gevoerd gaat niet super zijn er middelen voor?

      groet

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door putter12345
        hallo

        heb ze met de hand gevoerd gaat niet super zijn er middelen voor?

        groet

        Als je het zelf wil doen moet je gewoon 2 weken vrij nemen en elk uur voeren wat de ouders voeren. Ga je dat niet redden dan redden de vogels het niet. Ik denk dat er op internet wel info staat over het grootbrengen van putters. Die zet ik hier niet neer aangezien iedereen dan putters kan ringen in de natuur, uithalen voor het uitvliegen en dan verkopen als ze groot zijn. Hoewel dat eigenlijk niet echt de moeite loont met putters. Kost je uren en uren om er een groot te brengen, elke dag om 06:00 uur op en dan heb je 50 euro haha.

        Opmerking


        • #5
          Gewoon bij de ouders terugzetten in zo'n voorhangkooitje/babykooi. De ouders kunnen ze dan niet meer pikken maar wel voeren.

          Vr. gr.

          Wim

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
            Gewoon bij de ouders terugzetten in zo'n voorhangkooitje/babykooi. De ouders kunnen ze dan niet meer pikken maar wel voeren.

            Vr. gr.

            Wim
            Hoi Wim, ze voeren ze niet meer zeg hij Maar dat zou ik ook proberen als je de middelen en de kennis niet hebt ze groot te brengen of af te geven. Alleen in een kooi met wat gerommel van zo nu en dan voeren gaan ze gegarandeerd dood. Onnodig. In een voorhangkooi hebben ze een kans want als ze ouders ze niet kunnen pikken zullen ze wel bedelen. Ik vind het erg raar dat dit gebeurd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de ouders ook echt niet meer voeren.

            Opmerking


            • #7
              Ha Marc,

              Ouders zullen m.i. inderdaad altijd voeren. Met de hand grootbrengen is geen doen als je daar geen ervaring mee hebt. Babykooitje werkt (bijna) altijd.

              Vr. gr.

              Wim

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
                Ha Marc,

                Ouders zullen m.i. inderdaad altijd voeren. Met de hand grootbrengen is geen doen als je daar geen ervaring mee hebt. Babykooitje werkt (bijna) altijd.

                Vr. gr.

                Wim
                Daarom ga ik ook geen uitleg geven over met de hand groot brengen. Dat kost je extreem veel tijd en je moet er de kennis voor hebben want anders mislukt het zeker en rek je het lijden van de jongen alleen maar. Een handleiding aanrijken werkt niet. Ik bood het puur aan als noodoplossing om doodgaan te voorkomen. Ik denk ook dat een voorhangkooi kan werken en zo niet dan is het of pech of weggeven en iemand anders het werkje laten opknappen. Ik vind het leuk om te doen en het gaat me zeker niet om het krijgen van putters oid. Dan koop ik ze liever want dat scheelt me twee weken enorm veel werk

                Opmerking


                • #9
                  Is het dan niet een optie om het putter 12345 in een email uit te leggen hoe hij de vogels met de hand kan voeren. Niemand ziet het dan en putter heeft goede uitleg.
                  Groetjes Elhidia.

                  Opmerking


                  • #10
                    een putterpop voert bijna nooit als je erbij staat (op het nest wel) als de jongen uitvliegen, ik denk dat de pop wel voert, maar dat je het niet ziet.
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo

                      bedankt voor de reactie s

                      jongen zijn al dood waarschijnlijk al door het gepik

                      dus schijnt niet vaak voor te komen waarschijnlijk de nestel drang te groot

                      bedankt voor de reacties

                      Opmerking


                      • #12
                        putters

                        mischien heb je ze teveel eiwitten gegeven bijvoorbeelt teveel meelwormen en pikys.
                        Ik kweek ze op gewoon orlux eivoer voor kanaries. en in de eerste week wat meelwormen en pinkys erbij. na een week veel kiemzaad en minder levend voer.
                        Als ze teveel krijgen gaan ze vaak veel te snel over op het volgende nest

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lizard27
                          mischien heb je ze teveel eiwitten gegeven bijvoorbeelt teveel meelwormen en pikys.
                          Ik kweek ze op gewoon orlux eivoer voor kanaries. en in de eerste week wat meelwormen en pinkys erbij. na een week veel kiemzaad en minder levend voer.
                          Als ze teveel krijgen gaan ze vaak veel te snel over op het volgende nest
                          klopt, ik geef orlux eivoer voor wildzang + een klein beetje pinkies ( 1 eetlepel voor 15 koppels ec-vogels)
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            Dat wisselt gewoon een beetje en ik denk ook dat het deels aan de ouders ligt. Ik heb vorig jaar putters gekweekt en ik gaf zoveel eiwit als ze wilde eten. Die hebben al hun jongen voorbeeldig groot gebracht. Nu met de Mozambiquesijzen hetzelfde. Bij een ander die een meelworm geeft pikken ze elkaar de koppen in. Na een paar dagen zou je al moeten stoppen met levend voer etc etc. Nu geeft mijn koppel de hele broedtijd door onbeperkt pinkies en buffalo. Ik geef daar al maanden elke dag tientallen van. De man voert dat terwijl zijn nieuwe nest al in de kooi ligt met net geboren sijsjes en dat gaat prima. De pop en man doen het ook goed. Dat terwijl dus bij een ander de pop en man elkaar afmaken of de jongen afmaken als na dag 7 uberhaubt nog insect wordt gevoerd.

                            Dus in mijn ogen speelt huisvesting, partnerklik en meer een rol. In de natuur zit er ook geen stop op insecten en kiezen ze de partner waar de klik mee is. Wij zetten er maar 2 samen. Ik had mijn putters ook in 4-tal en dat bleken 2 mannen en 2 poppen die in de groep samen gebroed hebben. Ze kozen dus wel zelf met wie en ze hebben nooit gepikt oid. Ook niet met honderden pinkies ed in de week het hele seizoen door.

                            Opmerking

                            Working...
                            X