Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie jongen gaan dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie jongen gaan dood

    hallo
    zou iemand mij kunnen helpen
    ik heb mij koppels kanaries boven in een aparte kamer 10 koppels ze zijn allemaal uit het ei somigen zijn tussen de 1 a2 weken oud elke dag ligt er wel een dood ik kom net boven en liggen er 2 jongen dood van 2 weken oud er blijf niks leven ook mij 2 koppels zebravinken hadden jongen ook dood.
    kan iemand mij helpen gr ron

  • #2
    begin

    Heel vervelend allemaal.

    Als ik jou was zou ik op je vogelkamer en binnen dit forum eens wat zoekwerk naar bloedluis gaan verrichten.


    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Ron zie je aan de onderkant van de nestjes geen kleine grijs zwarten beestje kruipen........heel goed kijken want ze zijn echt klein, kan bijna niet anders dan dat je bloedluis hebt lijkt mij. Ik heb nu tot 2 keer toe een aanval gehad van die krengen....goed observen en als je het ziet schrobben schrobben en alles inspuiten.......mijn heeft het (afkloppen) een enkel jong gekost denk ik want zeker weten doe ik dat niet....waren echt hele kleintjes en net uit, dat waren of zijn achteraf de eerste tekenen van aanwezigheid geweest denk ik zo............. Dus echt goed kijken ze zijn zeeeeeer klein, ik heb niet zulke beste ogen helaas maar mijn vriendin wees er 1 op mijn hand aan en ik moest echt goed kijken met een bril op, pas als je weet wat je moet zien zie je ze zeg maar!!

      succs
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

      Opmerking


      • #4
        hoi
        als eerste dank je wel voor jullie reactie
        ik ben net wezen kijken maar zie niks ik kijk vanavond als het donker is met me schouwlampje alles goed na.
        maar ik snap niet ik heb de kooien ingespoten met 404 en zware shag onder het nest en geef ze knoflookwater en ze hebben mij verteld dat je bloedluispoeder onder het nest en als er een ei lig over het ei dan zou je zeggen dat ik er toch geen last meer zou hebben.
        en als ik andere kooien neem of heb je altijd last van bloedluis als er andere kooien zijn wat raden jullie mij dan aan ik doe het niet voor de handel kijk af en toe een vogel voor de verkoop oke dan heb je wat terug voor je voer ik ben trouwens net naar de dierenarts geweest en heb 4 dode jongen wegebracht om te laten onderzoeken en wat mest om na te laten kijken.
        ik hoor graag nog wat van jullie gr ron

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ron !
          Ik ben toch wel benieuwd naar de uitslag van de dierenarts.
          In principe maakt het niet uit wat voor kanariebroedkooien je gebruikt.
          Kunststof is wat minder bewerkelijk.Maar ook houten broedkooien mits goed verlijmd zijn zeer goed bruikbaar.
          Over de bestrijding van bloedluis is op het forum al veel geschreven.
          Tabak,knoflook,404,luizenpoeder. Het is een hele serie. Voordat ik de broedkooien/voliere in gebruik neem,spuit ik gewoon met U2 en smeer daar ook de uiteinden van de stokken mee in.Ook de nesten worden drijfnat gespoten. Alles wel een paar dagen laten luchten.
          Om de broedkooien heen spuit ik alles met een middel,dat microcapsules bevat
          ter bestrijding van o.a. kakkerlakken.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            kanariejongen

            hoi
            ik heb de uitslag van de dierenarts ze hebben niks gevonden en gaan het nu op kweek zetten maar ik had nog een vraag als de stront poep dun en plat en groen is wat is er dan aan de hand gr ron

            Opmerking

            Working...
            X