Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu nog van binnen naar buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nu nog van binnen naar buiten?

    Ik heb nog jonge putters binnen zitten. In huis maar niet verwarmd. Nu wil iemand ze hebben voor in de buitenvoliere. Helemaal dicht met plexiglas. Goed beschut dus maar zonder nachthok.

    Kan dat nog? Het zijn cultuurvogels maar niet gewend buiten. Ik wil ze liever niet de hele winter opgekooid binnen hebben maar wat niet kan kan niet. Dan blijven ze gewoon binnen wat geen enkel probleem is.

    Iemand?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
    Ik heb nog jonge putters binnen zitten. In huis maar niet verwarmd. Nu wil iemand ze hebben voor in de buitenvoliere. Helemaal dicht met plexiglas. Goed beschut dus maar zonder nachthok.

    Kan dat nog? Het zijn cultuurvogels maar niet gewend buiten. Ik wil ze liever niet de hele winter opgekooid binnen hebben maar wat niet kan kan niet. Dan blijven ze gewoon binnen wat geen enkel probleem is.

    Iemand?
    Hoi, Marx

    Als ik jou was zou ik het niet riskeren, want voor je het weet slaat de vorst toe,ik weet niet of putters er erg gevoelige vogels zijn, tegen strenge kou,
    ik neem altijd het zekeren voor het onzekeren.
    groeten, Peter

    Opmerking


    • #3
      Hoi Winterkoning. Bedankt voor je antwoord. Dan gaan ze naar buiten. Ik denk dat binnen houden niet bevorderlijk is en ze kunnen het daar goed krijgen. Ik heb ze niet op extra lichturen want ze staan in een donkere hoek en gaan netjes om 1800 slapen omdat ze tussen 2 grote ramen staan in een donkere hoek zonder lampen in de buurt.
      Met die rui valt het dus wel mee. Een zus van ze is 4 weken geleden verkocht en naar buiten gegaan. Wel helemaal open maar ook dat is goed gegaan.

      Bedankt dus wederom

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
        marx ,ik snap jouw achterliggende gedachte wel en de goede bedoeling.
        iedereen moet het allemaal zelf weten natuurlijk (da's ieders goed recht) maar ik denk dat we de vogels niet als "kasplantjes"moeten gaan benaderen/behandelen.
        mvg en succes ermee.

        Inderdaat het zijn tenslotte nederlandse vogels ,en die horen volgens mij dan ook helemaal niet binnen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Inderdaat het zijn tenslotte nederlandse vogels ,en die horen volgens mij dan ook helemaal niet binnen.
          Die horen ook niet binnen inderdaad maar ik heb ze binnen laten ruien. Als je putters in een grote groep in een voliere door de jeugdrui laat komen heb je grote kans dat ze de pijp uit gaan. Ik heb er dus voor de zekerheid een aantal binnen gezet. Achteraf niet nodig maar je hoort nogal wat spookverhalen rondom niet kuren en de jeugdrui. Omdat ik geen putters meer heb konden ze ook niet meer naar buiten bij mij. Vandaar dat ik ze wil verkopen naar iemand die ze wel buiten zet

          Opmerking


          • #6
            Als degene die je vogels overneemt maar voldoende voerplekken en water op verschillende plekken neer zet.Ook moet er niet te veel aan andere vogels in de voliere rondvliegen omdat jou vogels alleen elkaar kennen en alles nieuw voor ze is.Als er andere vogels /putters in deze voliere rondvliegen zullen ze elkaar regelmatig in de haren<veren>vliegen om de rangorde te bepalen.Deze periode is vrij stressvol waar putters niet zo goed tegen kunnen.Zet ze het liefst zaterdag,s vroeg in de voliere zodat ze een paar dagen in de gaten kunnen worden gehouden.
            groeten eddie

            Opmerking

            Working...
            X