Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schoonmaken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • schoonmaken?

    hoe zit dat met schoonmaken met een beplante voliere met ec vogels.
    wordt de beplanting niet verschrikkelijk vies omdat sommige vogels vaak op 1 bepaalde plek zitten?
    en tuurlijk kun je de stokken zo hangen dat dat niet gebeurd maar jewil toch ook wat stokken door de beplanting heen hebben zodat de vogels op stok toch beschut kunnen zitten?

    vertel vertel.

  • #2
    Hallo Nick,

    Zelf is mijn voiliere helemaal volgeplant, en in de zomer ga ik er met de harde waterstraal overheen, en dan is al de poep er af.

    De vogels vliegen vanzelf naar een andere plaats zodat ik geen last heb.

    kijk en zou je een kleine voiliere hebben kun je ze altijd even op sluiten in het nachthok.

    Groetjes Petra.

    Opmerking


    • #3
      t gaat me niet echt om hoe schoon te maken maar of t te doen is om t schoon te houden?
      ik ben valken gewend dus geen bepalnting en 1 keer in de zoveel tijd nieuwe takken zagen , broedblokken schoonmaken bovenop en vloer schoonmaken en nieuwe snippers.

      nogmaals is dit ook zo makkelijk bij ec vogels?

      Opmerking


      • #4
        Zal toch ook afhangen van het aantal vogels dat je hebt en of de voliere van boven open is dan spoelt er met een regenbui al wat weg.Voor de rest hark ik er een keer per maand door heen en spit de voliere een keer per jaar om.In de zomer sproei ik de planten weleens maar heb eigenlijk nog nooit voor het schoonspuiten de slang gepakt,dus het valt wel mee.Even uitkijken dat je geen stokken precies boven een struik hangt.

        Opmerking


        • #5
          stokken

          als je struiken in je voliere hebt, is dan stokken wel nodig ? of kom je dan zitplaatsen te kort ? vaak is het zo dat een vogel op dezelfde plek slaapt. onder die plek vind je dan meer mest als elders in je voliere, maar ik loop regelmatig door de voliere met een schep, en spit de grond om, daarna hark ik het wat vlak. de vogels zitten allemaal op de grond als ik gespit heb, om te kijken wat er boven komt.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton
            als je struiken in je voliere hebt, is dan stokken wel nodig ? of kom je dan zitplaatsen te kort ? vaak is het zo dat een vogel op dezelfde plek slaapt. onder die plek vind je dan meer mest als elders in je voliere, maar ik loop regelmatig door de voliere met een schep, en spit de grond om, daarna hark ik het wat vlak. de vogels zitten allemaal op de grond als ik gespit heb, om te kijken wat er boven komt.
            mij is aangeleerd, dat als je een beplante voleire hebt dat je dan beter geen stokken kan neerhangen vanwege het feit dat ze alle beplanting onder poepen. ze gaan volgens mij ook gewoon in de struiken zitten, en naar mijn mening zijn de stokken niet echt nodig. of je doet stokken, of je doet beplanting..

            Opmerking


            • #7
              Je hebt wel stokken nodig. Ik tenminste wel. Hoe krijg je je vogels dan onder het dak om te slapen in de beschutte hoeken? Vogels willen zich ook snel en makkelijk bewegen. Ik heb planten, conifeer (te dicht en verticaal), laurier (verticale takken en te dicht), Bamboe (verticale takken), klimop (dunne takken), buxus (te dicht en heel dunne takken). Geen van die planten is geschikt voor snelle vluchten + landen, zang bovenin waar de territoriale vogel op wil vallen, slapen onder het dak en ik heb dus juist takken om poep op de planten te voorkomen. Takken die net niet over de planten zitten en het gevolg is dus schone struiken waar de vogels als ze willen in gaan. Tijdens vliegen en drukke tijden gebruiken ze de planten zelden tot nooit en dus alleen de paar takken die los hangen Om te broeden, te schuilen en zich te verstoppen gebruiken ze de planten wel

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Stokken

                  Hallo
                  Ik heb maar een paar stokken in de voliere en die op plekken zitten dat niet alles ondergepoept wordt. Wordt hier niet veel gebruik van gemaakt door de vogels. Ze kiezen hier eigenlijk telkens wel weer zelf voor de planten.
                  Verder gaan de vogels hier, gewoon lekker de struiken in of in de coniferen in.
                  Ik heb in de coniferen en in de struiken op verschillende plekken wat gaten geknipt tot de stam waar ze ook lekker in kunnen schieten als ze dat willen.(zoals te zien in de avatar foto onder mijn naam, misschien een tip voor jouw coniferen Marc) Ook werkt zo'n gat als een afdakje voor de vogels als het regent. Verder maak ik de buitenvoliere niet schoon behalve de voederplek. (dagelijks)
                  Wel spit ik het een paar keer een beetje om en dat vinden de vogels heerlijk want dan komt er weer een hoop lekkers tevoorschijn.
                  Slapen doen de vogels hier ook gewoon lekker in de struiken wel te verstaan in de erwtenstruiken. Een geweldige plant voor in de voliere vanwege de vele horizontale takken die erin zitten.
                  mvg Gerard 6

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door nick81
                    hoe zit dat met schoonmaken met een beplante voliere met ec vogels.
                    wordt de beplanting niet verschrikkelijk vies omdat sommige vogels vaak op 1 bepaalde plek zitten?
                    en tuurlijk kun je de stokken zo hangen dat dat niet gebeurd maar jewil toch ook wat stokken door de beplanting heen hebben zodat de vogels op stok toch beschut kunnen zitten?

                    vertel vertel.
                    Hoi nick
                    Ik heb zelf een voliere van 6x2x2 met wildzang en coniferen er in,
                    ook zit stokken maak hem geregeld schoon heb op de grond witzand liggen.
                    wat ik dan geregeld zeefd.En aanvuld met nieuw zand,mijn voliere is
                    van boven en achter kant dicht.De vogels slapen in de coniferen
                    waar dan ook ontlasting blijft zitten,maar die haal ik of schut ik uit de
                    coniferen en vang het dan op of veeg het bij elkaar.

                    Opmerking


                    • #11
                      koei repen ?

                      petra, wat zijn koeirepen ? is dat om de takken vast te binden of hang je het er los in ?
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        ook heb ik er koeirepen hangen, dat zijn touwen voor de koe.

                        Opmerking


                        • #13
                          wildzang

                          Oorspronkelijk geplaatst door jopper66
                          Hoi nick
                          Ik heb zelf een voliere van 6x2x2 met wildzang en coniferen er in,
                          ook zit stokken maak hem geregeld schoon heb op de grond witzand liggen.
                          wat ik dan geregeld zeefd.En aanvuld met nieuw zand,mijn voliere is
                          van boven en achter kant dicht.De vogels slapen in de coniferen
                          waar dan ook ontlasting blijft zitten,maar die haal ik of schut ik uit de
                          coniferen en vang het dan op of veeg het bij elkaar.
                          wat heb je dan.van wildzang. ???

                          Opmerking


                          • #14
                            Ja Ton klopt koeirepen doe je om de kop van de koe, en dan kun je hem vast
                            zetten, en makkelijk bij de kop vasthouden voor op een andere plek te brengen.

                            ja ik koop ze zijn niet duur en erg mooi in de voilierre.

                            groetjes petra.

                            Opmerking


                            • #15
                              maar wat doe je er mee ?

                              maar wat doe je er mee Petra, hang je het er voor de sier, of bind je er de takken mee vast ?
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X