Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting vogelkamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verlichting vogelkamer

    Hallo allemaal,

    Ik ben druk bezig met het inrichten van een volierekamer.
    Nu is mijn vraag aan jullie;
    Welke verlichting kan ik het beste gebruiken in deze kamer.
    Ik heb al info ingewonnen bij mijn verlichtingsvakzaak.
    Die raade mij een TL aan: de Osram L36/77 FLUORA.
    Volgens hem speciaal voor planten en dieren.
    Is dit een goede keuze, en zo nee, welke alternatieven zijn er?

    Alvast bedankt voor jullie (tot nu toe) goede advies.

    Groeten

  • #2
    verlichting

    Hallo tropic,ik zou eens kijken naar true light of daglichtlampen,ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoor wel goede reacties en erzijn nog andere merken daglichtlampen denk een kwestie van googlen
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Hallo Tropicbird:

      Als u een grondige kennis van het engels bezit raad ik u aan een bezoekje te brengen aan http://users.mikrotec.com/~pthrush/lighting/index2.html .

      Daar vindt u alle gegevens m.b.t. een adequate verlichting.

      Zelf gebruik ik al jaren de TLD 965 van Philips.
      Zie ook mijn antwoord in "Afbouwen verlichting na een TT"

      Wessel van der Veen.

      Opmerking


      • #4
        verlichting

        Inderdaad, ik heb die engelse website gelezen en die geeft heel veel goede informatie.
        Een ding viel mij op: de aanbeveling "van boven af" te verlichten. De broedkooien die ik ken hebben allemaal een dichte bovenkant. Maar ik ga waarschijnlijk zelf de zolder inrichten. Het is zondermeer mogelijk kooien te zetten met gaas ook bovenin en de lampen aan het plafond te hangen. Zal dat beter zijn?