Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode vogel in binnenhok met bruine beestjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dode vogel in binnenhok met bruine beestjes.

    Terug van weggeweest

  • #2
    Niet te zeggen zonder foto. Kan van alles geweest zijn.. Conifeer eruit lijkt mij overbodig. Bouwzand gebruiken zou ik niet doen, hier stoppen ze echt alles in. Ook gebroken puin kan er tussen zitten, je zal maar net de pech hebben dat je muizen gif er tussen hebt zitten (dit is goed mogelijk, omdat het puin vaak van plaatsen komt dat lang leeg heeft gestaan en vaak erg verwaarloost is. In huizen waar de wijk erg achteruit is gegaan, is vaak ook een muizen probleem geweest. Heb het nog niet meegemaakt bij vogels, maar een kennis van me heeft met dit soort zand een reptiel verloren door muizengif (kwam na de autopsie aan het licht)

    Opmerking


    • #3
      Dank je voor je reactie.

      Waar ik bouwzand schreef bedoelde ik speelzand, wat je gebruikt voor in een zandbak.
      Ik kan me niet voorstellen dat hier het probleem ligt. Sorry voor de verwarring

      Van die beestjes had ik een foto moeten maken. Ik vond het echter zo vies en wilde hem na onderzoek (er was verder niks aan de vogel te zien) met de beestjes zo snel mogelijk weggooien om de boel te ontsmetten.

      De lichtbruine beestjes zagen er ongeveer zo uit (stofluis):

      Ze liepen ook niet weg. Ik hoop dat het gewoon aaseters waren.

      Groetjes, Cynthia
      Last edited by Cynnie; 16-09-2015, 07:37.
      Terug van weggeweest

      Opmerking


      • #4
        Speelzand word met gloor gereinigd, hier kan je probleem dus idd niet liggen. De beestjes lijken me niet schadelijk als ik jou zo hoor, maar als je er geen foto van kunt maken, zie je ze dus nu ook niet meer zitten ergens in de kooi?

        Opmerking


        • #5
          Ik zal vanmiddag eens kijken, maar mijn vriend heeft gister de boel z.s.m. gereinigd en ontsmet, dus als het goed is moeten de beestjes weg zijn.

          Dank je voor je reactie.
          Terug van weggeweest

          Opmerking

          Working...
          X