Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3kleur papegaaiamadines en oranjekaakjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 3kleur papegaaiamadines en oranjekaakjes

    Hoi heb een vraagje mijn 3kleuren en oranjekaakjes hebben nest maar eitjes homaar.
    ( alle vogels die ik heb zitten bij elkaar in buitenvoliere)

    3 kleuren: de papegaaiamadines hebben al zo'n 2 weken een nest werd om de dag eitje gelegd maar zodra er een ei gelegd werd was het ook net zo snel weer weg. Nu weet ik niet of ze nog steeds eitjes leggen maar weet wel dat er op dit moment niks ligt. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om ze te helpen.

    oranjekaakjes: de oranjekaakjes hebben boven in de voliere een nest in een traliekastje ook al zeker voor 1 week. Ik weet dat ze meerdere (fopnesten) maken en ik zag gisteren de pop ook een nest op het kastje proberen te maken dus heb ik een 2e kastje waar al nest in zit ernaast gehangen en op allebei wat groen gedan zodat er ook bovenop gebouwd kan worden. Ze vinden het wel wat maar als er nu nog geen eitjes komen wat is een mogelijke reden? En het mannetje baltst wel maar de pop wil er nog niks van weten.

    mvg remco

  • #2
    Het zou kunnen dat je bij de 3-kleuren te maken hebt met een eiereneter. Je zou eierschalen (2 minuten in de magnetron!) kunnen verstrekken, zodat ze mogelijk hun eigen eieren overslaan. Misschien dat je de man en pop even kan scheiden? En ze daarna weer bij elkaar zetten. Echter het kan dat er gewoon geen klik tussen de beide vogels is.

    Bij de Oranjekaakjes is de pop er kennelijk nog niet klaar voor.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt! De amadines paren wel maar denk eerder dat de cubavinkjes of goulds de eitjes slopen dus hoop dat ik snel de broedkooi af heb en dan proberen we eens te kijken of het nog steeds gebeurd aan de hand daarvan zal ik verder kijken hoe en wat.

      Opmerking


      • #4
        hetgeen dat ik denk is dat de cubavinkjes wel voor wat onrust kunne zorge.

        Opmerking


        • #5
          Ja kan kloppen heb er op het moment 6 zitten koppel plus 4 jongen.En hoeveel eiwitten ik mn vogels ook geef als er een eitje op de grond ligt lusten ze het allemaal wel

          Opmerking


          • #6
            houd bij de cubavinken, de man goed in de gaten.

            die zal achter zijn eigen jongen aan gaan, mochten er mannen bij zitten.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking

            Working...
            X