Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noten voor kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Noten voor kanaries

    Hallo

    Ik heb een aantal noten gekregen en ik wou wet of ik ze eventueel aan mijn kanaries en kwartels kan voederen

  • #2
    Wat voor noten,zou handig zijn?
    Als je bijvb over walnoten praat zou kunnen,in kleine stukjes maar is vrij vet.
    Als het gebrande noten zijn als cashew of pinda's dan vergeten,pinda's die je in de winter aan de buitenvogels geeft zijn ongebrand,zouden het in ieder geval wel moeten zijn.
    Hazelnoten,beukenootjes zo geraapt buiten kun je proberen zonder schil en fijngehakt,denk alleen dat ze er niet naar om kijken.
    In ieder geval dit soort dingen met mate zijn erg vet,zou er mee oppassen.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Walnoten Kingfisher

      Opmerking


      • #4
        walnoten worden waarschijnlijk niet gegeten door de kanaries omdat ze totaal niet weten wat dit is.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Mijn kanaries zitten zomer en winter buiten, daar krijgen ze vanaf de herfst (nu dus) tot in het vroege voorjaar elke dag enkele walnoten.
          Gewoon even "kraken" en beide helften in een bakje plaatsen.
          Ze weten ze prima te vinden, zitten vaak al te wachten als ze me aan zien komen met m'n bakje.
          Er blijft geen kruimel van over!
          Prima aanvulling om ze in een goede winterconditie te houden.

          Groeten, Serinus.
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            heb je ze dit van jongs af aan aangeleerd of begonnen ze er gewoon zelf aan?
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                walnoten worden waarschijnlijk niet gegeten door de kanaries omdat ze totaal niet weten wat dit is.
                Nederlandse kanaries zeker? Wat de boer niet kent dat vreet hij niet. :-) Maar net zoals met vele andere voedsel soorten moet je het langzaam introduceren en dan mischien mengen met voedsel wat de vogels wel graag opneemt.Eenmaal gewend aan voedsel soorten zijn kanaries trouwens hele goede leermeesters.

                Vele houders en kwekers van kromsnavels geven hun vogels al jaar en dag walnoten. Behalve de varietie die het bied, heeft het ook nog een kalmerende invloed.

                Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  het ook nog een kalmerende invloed.
                  Kees, daar zou ik graag meer over weten.

                  Opmerking


                  • #10
                    over gezondheid, gezond lichaam, gezonde geest, gezonde voeding, afvallen en slank blijven
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      ik geef mijn kromsnavels ook walnoten heb ooit gehoord dat ze hierdoor minder geluid maken.
                      groeten gijs

                      Opmerking

                      Working...
                      X