PDA

Bekijk Volledige Versie : Orientatie Grijze Roodstaart

Ricardo24
13-03-2014, 00:19
Beste Vogelliefhebbers,

Na een hele positieve ervaring twee jaar lang met een zonparkiet tot en met nu zit ik er aan te denken om een grijze roodstaart in huis erbij te nemen.

De zonparkiet vanaf jongs af aan opgevoed en nu is hij supertam en niet van me af te slaan.

Nu heb ik heel veel informatie van internet kunnen plukken, er resten mij twee vragen:

1: Gaat het over het algemeen goed om een grijze roodstaart en een zonparkiet in dezelfde woonkamer te plaatsen(uiteraard aparte kooien).

2: Wat scheelt de ontlasting van een grijze roodstaart en een zonparkiet in formaat? Zijn ze 2,3 of 4x zo groot? Zijn ze misschien natter?
Hier wil ik graag een duidelijk beeld van voordat ik een grijze aanschaf.
De poepjes van mijn zonparkiet vind ik nog kunnen(die vallen mee).
Hoe zit dat bij de grijze roodstaart? Zijn het dikke klodders? Of scheelt dat niet zoveel met een zonparkiet.

Marx
13-03-2014, 09:07
Waarom neem je er geen jonge zonparkiet bij van het andere geslacht? Dan heb je 2 vogels in 1 kooi op termijn als het klikt en dan hebben ze ook echt gezelschap aan elkaar. Dat lijkt mij veel leuker dan meerdere vogels die niks aan elkaar hebben en die straks jaloers om jouw aandacht gaan strijden. Een van hen zit dan bij je en de andere kijkt jaloers toe. Lijkt me echt niks en volgens mij is het voor je zonparkiet ook dramatisch als jij straks vol enthousiasme speelt met je nieuwe papegaai. Ben je weg zitten 2 vogels alleen op je te wachten.

Ik ken mensen die hebben tamme zwartkop caiques en daar dus 2 van. Hele lieve tamme vogels die lekker samen in 1 kooi wonen en die zich de hele dag amuseren samen en toch dol op hun baasjes zijn. ;) Volgens mij zijn zonparkieten ook echt hele sociale groepsdieren. Liever niet alleen dus. En aan een grijze roodstaart hebben ze helemaal niks. Totaal andere soort en totaal ander gedrag.

Ricardo24
13-03-2014, 11:45
Beste Marx,

Bedankt voor u snelle reactie.

Mijn bedoeling is om er een zonparkiet maatje bij te doen voor mijn Yellow.

Daarnaast wil ik ook heel graag een grijze roodstaart, en daar later ook een grijze roodstaart maatje bij te doen.

Ik ben helemaal weg van kromsnavels, en heb voor de rest ook geen huisdieren vandaar.

Ik wilde alleen weten hoe het zit met het formaat ontlasting van de grijze roodstaart. Mijn zonparkiet laat om de 10 min wat vallen, maar dat is nog te overzien gezien het formaat van de ontlasting.

Hoe zit dat met een grijze?

Groetjes Ricardo

Marx
13-03-2014, 12:01
Als je straks 2 grijze roodstaarten en 2 zonparkieten hebt schijten ze je hele huis onder.:D Je kan stellen dat als de grijze roodstaart een x aantal keer zwaarder is hij ook datzelfde aantal keer meer poept aan hoeveelheid. Het voedsel is nl gelijk. De frequentie ken ik niet. Wel weet ik dat grijze roodstaarten enorme stofnesten zijn en dat je hele huiskamer onder die stof gaat zitten. En die stof is erg ongezond. Als een grijze roodstaart in de zon staat en hij gaat schudden dan zie je een wolk van die fijne stof van zo'n dier af komen. Douchen helpt even. Ik neem om die reden en omdat ik het persoonlijk zielig vind dat soort vogels niet in huis. Echt gezond is die stof niet. Duivenmelkers doen mondkapjes op want je kan er erg ziek van worden.

Ik zou me dus even goed inlezen als je van plant bent 4 van dit soort vogels in je woonkamer te gaan houden. Dat is nl best wel veel. Misschien is een vogelkamer dan een idee en daarin kan je een apparaat zetten dat de lucht zuivert. Maargoed, dan heb je weer weinig contact met je dieren en dat is in jouw geval juist niet de bedoeling toch? Denk er ook altijd aan dat papegaaien poten af kunnen bijten van andere vogels die op hun kooi landen. Dat gaat snel en effectief en kan je zonparkiet een hoop ellende bezorgen. Andersom idem overigens. De tenen steken de kooi in en dan kan het soms HAP zijn.

Ricardo24
13-03-2014, 14:11
Ik heb gisteren een progenion pr-369R ionisator gekocht die nu in de woonkamer staat. Is dat een beetje opgewassen voor het stof van een grijze roodstaart?

Ik vind edel papegaaien ook heel mooi, alleen zijn van nature groente en fruit eters dus hun ontlasting is heel waterig. Vandaar dat ik daar zowiezo niet aan begin.

Dat is ook de reden dat ik geen lori neem, zijn heel mooi maar zie het niet zitten om elke keer waterige ontlasting op te moeten vegen.

Is de ontlasting van een grijze roodstaart aardig vast?

Mvg Ricardo

Hubert62
13-03-2014, 22:00
Ja ,de ontlasting van een grijze roodstaart is vast (mits deze niet ziek is).

Moet toch even kwijt dat jou vraag over de aanschaf wel heeeeeel apart is.

Dit in vergelijking met hoeveel co2 uitstoot heeft deze auto?.

Ga in het verhaal van Marx volledig mee , weet je echt wel hoeveel troep deze beesten maken ,nou ik wel ,al 17 jaar.

Kennydr
14-03-2014, 18:33
Ontlasting is heel vast. ik heb jongen zitten moest je geinteresseert zijn.

mvg

Kenny

Karin38
15-03-2014, 08:59
Ik ben ook op zoek naar een jonge grijze roodstaart, maar wat vraag je voor een jong.

Hubert62
15-03-2014, 16:58
Waarom een jong ,neem toch een tamme van een jaar of 3. Dan weet je wat je hebt, na een paar weken proef.