Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudvinken

    Hier is mijne bruine goudvink pop, ik vind deze persoonlijk zeer mooi.
    Ik zou graag willen weten wat er anders, beter moet zijn om in te schakelen voor de TT? Voor TT heb ik geen tijd, gewoon uit nieuwsgierigheid. Is de kleur niet te licht? ...





    Mvg
    Jeugd: 14 jaar
    2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

  • #2
    Zij is ook mooi ,maar........

    Ik denk voor de TT moet de rug geheel grijs of bruin zijn en geen grijze band?.

    Ben wel geen wildzangkweker , dus mijn vermoeden!.

    Wat de kleur betreft ,sommige keurmeesters vallen over de kleinste afwijkingen.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      dag,
      inderdaad, ik merk het nu pas.
      Kan ook aan de belichting liggen, want ze heeft inderdaad een grijze band maar "loopt" meer "uit" dan op de foto te zien.
      Mvg
      Jeugd: 14 jaar
      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

      Opmerking


      • #4
        Het licht dus niet aan de belichting !, je zegt zelf dat zij een grijze band heeft min of meer.
        Kost je 2 pnt op de TT. Is zij split?.


        Gr ,Hubert

        Opmerking


        • #5
          indien je met bruine goudvinken naar de TT gaat kan je ze het beste in een binnenvlucht uit het zonlicht plaatsen. Ze worden lichter door de zon.
          Wat walnoot geven is ook niet slecht voor de bruinkleur.
          Wildkleur liet ik wel buiten in de zon. Bij mij groeide er destijds klimop en bruidssluier tegen de voliere. Alles wat de kooi ingroeide werd door de goudvinken opgegeten. Dit is goed voor de zwarte pootjes.
          Ik vind het een mooie vogel, let wel op met koppelen dat je een vrij intensieve man koppelt
          Ik zou zeggen gewoon een paar TT's spelen.
          Je moet niet van 1 TT uit gaan. Ik heb ooit met een bruine pop op onze onderlinge tentoonstelling 87 punten gekregen en op de BEC show kreeg dezelfde vogel 2 weken later 93 punten en werd kampioen.

          Opmerking


          • #6
            Dag,
            bedankt voor de informatieve reacties, maar tt zit er voor mij echt niet in wegens school... Misschien later.
            Maar is de vorm van de kop goed?
            Mvg
            Jeugd: 14 jaar
            2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

            Opmerking


            • #7
              Ik heb zelf dit jaar voor het eerst meegedaan met de TT, beviel de zeer goed Volgend jaar ga ik zeker meerdere vogels inschrijven
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #8
                Wij zijn geen keurmeesters ,gewoon tzt meedoen aan een TT en je weet waar je aan werken moet .Of je valt gelijk in de prijzen ,gun het je van harte hoor!.


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9
                  Ok, Bedankt!
                  Mvg
                  Jeugd: 14 jaar
                  2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zie zelf graag een wat hoge ronde kopvorm net als deze vogel. Je moet wel opletten dat het onder de snavel breed genoeg blijft. Ik zie zelf ook iets aan de vogel op de bovenste foto, op de onderste foto valt het minder op.

                    Opmerking


                    • #11
                      Goeiemorgen,
                      Wat zie je op de bovenste foto?
                      Mvg
                      Jeugd: 14 jaar
                      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                      Opmerking


                      • #12
                        Het is meer de totaalindruk. Ik vind de overgang mooi strak, alleen onder de snavel mag het donker gedeelte wat breder. Je moet hier in de toekomst met selecteren op letten dat dit niet te smal wordt bij je vogels.

                        Opmerking

                        Working...
                        X