Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kleur heeft dit popje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kleur heeft dit popje

    Een tijdje terug heb dit popje gekocht van een handelaar, volgens mij een grijze pop, maar wat me opvalt zijn de lichte wangen.

    Wat denken jullie hiervan? (van de ouders weet ik niets)
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ze is wel vrij bleek mss bleekrug of split ken er niet zo veel van maar denk dat de wangen een kleurfout zijn.

    Opmerking


    • #3
      Het eerste waar ik aan moet denken is split voor witborst, wat ze vertoont door de lichtere wangen.
      Maar geen volle witborst, omdat ze een traanstreep heeft.

      Bleekrug zie ik er niet in, maar is toch niet altijd makkelijk van en foto te bepalen.

      Ik denk gewoon dat dit een, hoe oneerbiedig het ook klinkt, miskleur is. Misschien zoveel splitfactoren via de voorouders meegekregen, dat er een rommeltje uit gekomen is.

      Vind het wel een schattig vogeltje hoor, niet lelijk, maar even vanuit het perspectief van de kleurenleer gzien.

      Maar misschien heeft iemand anders er een andere kijk op.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        ik volg het idee split voor witborst. Ook de grijze borst lijkt nogal opgebleekt.

        (pastels hebben ook lichte wangen, zou eventueel split pastel zijn, maar daarvoor is het rugdek nogal donker)
        parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

        Opmerking


        • #5
          split pastel bestaat bij zebravinken niet maar kan wel uit pastel ouders komen
          maar geeft geen pastel jongen

          Opmerking

          Working...
          X