Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koud!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Koud!

    Mijn kamer is zo koud, je kunt er vogels winterhard maken.
    (Als zoiets dan bestaat.)

    De gehele huis is lekker warm, behalve mijn eigen slaapkamer.
    De verwarming staat aan, maar het doet zijn werk niet goed. De warmte blijft alleen in die ene hoekje en verspreidt zich niet door de kamer.

    Ik dacht eraan om mijn kamer anders te gaan indelen. Vogelkooi en bureau verwisselen, maar dit is niet zo handig.
    De vogelkooi staat dan naast de deur en niet meer in een fijne hoek.
    Een aantal personen in huis hebben de behoefte om hard op mijn deur te slaan wanneer zij er langs lopen. Dan lijkt het mij niet slim om de vogelkooi daar te plaatsen.

    Ik kan een extra vest aandoen, mijn vogels niet.
    Zij zijn ook erg mager, sinds ik ze had gekocht al.

    Van mij krijgen de vogel:
    - Teurlings 228 - Grote Parkieten Euro
    - MaKi Maagkiezel
    - Fijn oestergrit
    - Jodium piksteen
    - Mineralensteen
    - Beaphar Eivoer
    - Regelmatig groenvoer

    Ik heb ze gister ontwormt met Bogena wormmiddel, ook al zijn ze niet in contact geweest met andere vogels. Misschien waren ze al besmet voordat ik ze had gekocht.

    Dus:
    Hoe krijg ik mijn vogelkooi aangenaam warm? Het liefst zonder allerlei vreemde apparaten.
    Hoe krijg ik vet op mijn vogels? (Valkparkiet, de grasparkiet voelt goed aan, maar dat was niet goed gevoeld.)

  • #2
    Hebben jullie centrale verwarming?

    Misschien de radiator in jouw kamer even ontluchten met het sleuteltje.
    Bij veel lucht heb je geen circulatie van het warme water.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen idee hoe dat moet en hoe het allemaal werkt.
      Moet je gewoon de behuizing eraf halen?

      Ik vraag het wel aan mijn vader om dat te doen, anders krijg ik de schuld als er wat mis gaat. Veilig spelen.

      Opmerking


      • #4
        Kijk hier maar even naar http://www.youtube.com/watch?v=Nv_HsJhAkxY
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Ah, dankjewel. Ziet er simpel uit.
          Het probleem is dat wij nergens zo'n ketel in huis hebben. Tenminste, nergens zichtbaar/bereikbaar.

          Opmerking


          • #6
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Ik woon inderdaad in een flat. 't Is alleen wel een koophuis. Wij hebben de bovenste woning. Daar hoort dan ook een "zolder" bij.
              Er zit ook een kraantje in.

              Opmerking


              • #8
                Dan zou je het eens kunnen proberen met zo'n sleuteltje.

                Een beetje het kraantje opendraaien tot het lucht er uit is en er het water uitkomt.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Je zou ook de andere radiatoren half open kunnen draaien of helemaal niet open draaien en die van de vogelkamer wel helemaal open . Wanneer de vogelkamer genoeg verwarmd is, kan je de andere radiatoren verder open draaien. Misschien is de ketel niet krachtig genoeg en is het water tegen de tijd dat het de vogelkamer bereikt heeft al weer afgekoeld.
                  Succes

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik denk niet dat het probleem de kou is. Lijkt me sterk dat deze parkieten last hebben van de kou binnenshuis.....

                    Opmerking


                    • #11
                      Mijn vogel is erg mager, sinds aanschaf al. Doordat hij geen vet op zijn borstje heeft, heeft hij het veel sneller koud. Hij zet dan zijn veren op, rilt als een gek en zoekt bij mij de warmte op.
                      Nu moet ik toegeven dat de kamer zelf ook hartstikke koud is. Ikzelf heb er ook last van.

                      Ik ga het sleuteltje zoeken en dan het kraantje opendraaien. En anders doe ik wel wat Pico zegt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Kijken of het lukt, ik hoop het, want het is nog eens eens winter
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat is toeval! Ik had exact dezelfde situatie voor, mijn verwarming werkte bijna niet, waardoor mijn vogels het heel erg koud kregen. Bleek uiteindelijk het ontluchten van de radiatoren de perfecte oplossing te zijn. Dat is niet alleen goed voor de verwarming, maar ook voor de energiefactuur. Toenertijd heb ik gebruik gemaakt van deze website, vooral hun stappenplan vond ik zeer handig.

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo,

                            Mij is altijd verteld eerst de cv een kwartier uit zetten
                            dan de radiatoren ontluchten van de onderste radiator naar de bovenste werken.
                            Als laatst ook de ketel zelf. in standaard woningopstelling staat die ook het hoogst in de woning

                            Hoe dit bij jullie zit weet ik niet maar standaard verhaal is dit.

                            Ik geef mijn vogels als ze mager zijn witzaad, of suiker door het water
                            geeft ze ook een energie boost.

                            Misschien dat een nestblok ook iets kan schelen?
                            Dan hoeven ze alleen dat blok warm te maken en blijft de vogel makkelijker warm.

                            Groeten Benny
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Oef, dit is al een tijdje geleden. Sorry dat ik niet eerder heb verteld hoe het opgelost is.

                              Mijn vader had een sleutel gevonden en we wilden gaan ontluchten. Daar lag het probleem niet, want er spoot meteen water uit.
                              Mijn vader had toen elke verwarming in het huis vol open gedraait. Sindsdien raakt mijn verwarming nu ook warm. Tot iemand een andere verwarming dicht draait...

                              Maar ik weet nu hoe ik mijn kamer warm houd.

                              Een nestblok is niet handig om te doen, omdat valkparkieten en grasparkieten geen nestblok gebruiken als slaapplaats. Enkel als broedplaats, dacht ik.

                              Opmerking

                              Working...
                              X