Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor kleuren heb ik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat voor kleuren heb ik?

    Hallo Allemaal,

    Mijn vriendin heeft een 4tal koppeltjes rosei collie's (dwergpapegaaitjes) en nu vroegen we ons af welke kleuren het precies zijn.
    We dachten we vragen het eens op het forum! Hoop dat jullie de kleuren herkennen. (Sorry voor de mindere kwaliteit) De foto's moesten in aparte berichten anders was het te groot.

    Koppel 1:





    Ben heel erg benieuwd!

  • #2
    Koppel 2:


    Opmerking


    • #3
      Koppel 3: Wildkleur x ?


      Opmerking


      • #4
        Koppel 4: Wildkleur x Lutino

        Opmerking


        • #5
          Zoals je zelf al aangeeft zijn de foto's niet optimaal. Hierdoor kunnen vogels soms lichter of donkerder lijken waardoor het niet zeker is of ze al dan niet een donkerfactor dragen. Ik ga toch een poging wagen.
          Koppel 1: D aqua x cinnamon groen.
          Koppel 2: Pallid D turquoise x (dominant bont) AquaTurquoise.
          Koppel 3: (D) groen x turquoise
          Koppel 4: groen x lutino.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bva118
            Zoals je zelf al aangeeft zijn de foto's niet optimaal. Hierdoor kunnen vogels soms lichter of donkerder lijken waardoor het niet zeker is of ze al dan niet een donkerfactor dragen. Ik ga toch een poging wagen.
            Koppel 1: D aqua x cinnamon groen.
            Koppel 2: Pallid D turquoise x (dominant bont) AquaTurquoise.
            Koppel 3: (D) groen x turquoise
            Koppel 4: groen x lutino.
            Hardstikke bedankt voor je antwoord! Wat een namen allemaal!
            Heel fijn om dat te weten kan ik me wat meer inlezen nog over de kleuren!
            Ja sorry nogmaals voor de slechte kwaliteit komt omdat het met de telefoon gedaan is.
            Zijn het een beetje goede koppels of zijn deze kleurcombinatie's niet aan te raden?

            Opmerking


            • #7
              Het ligt aan het doel of de koppels juist gekoppeld zijn. Gemeten langs de meetlat van kweekplezier maakt de combinatie niet zoveel uit. Denk zelfs dat het leuker is als ze random gekoppeld zijn. Het is dan in ieder nestje weer een verassing welke kleuren de jongen zullen hebben. Niks mis mee met deze manier van kweken. Als eigenaar/kweker mag je het hele jaar naar de vogels kijken en het enige wat dan telt is of je er zelf plezier in hebt. Het wordt een ander verhaal als je vogels wil kweken voor de tentoonstelling. Dan worden de vogels beoordeelt naar de omschrijving zoals die in de standaardeisen staan. De fysieke beoordeling weegt daar zwaar in mee. De vogels op de foto's zijn klassiek gebouwde vogels. Dit wordt/werd dan aangegeven met WT (WildType). Tentoonstellingsvogels worden aangegeven met ST (StandaardType). Toch moet ook de kleur en tekening ook goed zijn. Nu kweek je allerlei kleuren door elkaar en daar wordt in het algemeen noch de een, noch de ander beter van. Simpel gesteld kan je dan beter kleur X kleur of kleur x split kweken.
              Koppel 2 lijken 2 mannen te zijn. Heb je daar al eieren van gehad?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bva118
                Het ligt aan het doel of de koppels juist gekoppeld zijn. Gemeten langs de meetlat van kweekplezier maakt de combinatie niet zoveel uit. Denk zelfs dat het leuker is als ze random gekoppeld zijn. Het is dan in ieder nestje weer een verassing welke kleuren de jongen zullen hebben. Niks mis mee met deze manier van kweken. Als eigenaar/kweker mag je het hele jaar naar de vogels kijken en het enige wat dan telt is of je er zelf plezier in hebt. Het wordt een ander verhaal als je vogels wil kweken voor de tentoonstelling. Dan worden de vogels beoordeelt naar de omschrijving zoals die in de standaardeisen staan. De fysieke beoordeling weegt daar zwaar in mee. De vogels op de foto's zijn klassiek gebouwde vogels. Dit wordt/werd dan aangegeven met WT (WildType). Tentoonstellingsvogels worden aangegeven met ST (StandaardType). Toch moet ook de kleur en tekening ook goed zijn. Nu kweek je allerlei kleuren door elkaar en daar wordt in het algemeen noch de een, noch de ander beter van. Simpel gesteld kan je dan beter kleur X kleur of kleur x split kweken.
                Koppel 2 lijken 2 mannen te zijn. Heb je daar al eieren van gehad?
                Oke bedankt voor de informatie!
                Van koppel 1 heb ik nu 1 jong van ruim een week oud.
                Koppel 4 is momenteel aan het broeden.
                Koppel 2 is duidelijk een man en een pop wat ik heb gevoeld.
                Koppel 2 en 3 zijn pas een paar dagen bij ons. Daar verwacht ik voorlopig nog niks van.

                Opmerking


                • #9
                  D AquaTurquoise en groen cinnamon.
                  D AquaTurquoise cinnamon en aqua.
                  D groen en Turquoise.
                  Groen en lutino.

                  Dat is wat ik zie.

                  Opmerking

                  Working...
                  X