Mededeling

Collapse
No announcement yet.

warm water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • warm water

    In de posting: afscheid van etc.. stond vermeld dat je op deze site ook vragen mocht stellen over motorfietsen etc.
    Ik heb een vraag over mijn douchecabine.
    Op zolder staat de cv, deze zorgt voor warm water in de radiatoren en voor het warme water uit de kranen. Nu volgt mijn probleem. Overal heb ik warm water, ook helemaal beneden in de keuken en op de eerste verdieping in de badkamer. Als ik echter de koudwaterkraan een klein beetje open doe als ik onder de douche sta is het water steen koud. Naast de douchecabine, bij de wastafel heb ik dit probleem niet. Wie heeft een idee wat ik hieraan zou kunnen doen, behalve de opmerking: de koud waterkraan niet opendoen.

  • #2
    Misschien een loodgieters ( installatie ) opleiding volgen?
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Leiding van het warm water toegekalkt? Minder druk op deze leiding dan op de koudwaterleiding dus meer koud water dan warm water. Eventjes de douchekop ontkalken, helpt in sommige gevallen ook. Veel geluk.

      Opmerking


      • #4
        Snel testen dan, even de slang v.d. douchekop schroeven en de kraan open. Blijft het probleem dan helaas verder zoeken.
        M.v.g. Sepke

        Opmerking


        • #5
          Heb je de leidingen goed ontlucht, en zit er voldoende druk op?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
            Heb je de leidingen goed ontlucht, en zit er voldoende druk op?
            het gaat over de waterleiding niet over het cv gedeelte?

            Opmerking


            • #7
              kraanrubbertje versleten

              Opmerking


              • #8
                Het is eigenlijk een beetje vreemde vraag ,waarom?.

                Normaal gesproken moet je al koud water toevoegen onder de douche ,anders zou je levendig verbranden !!!Hoe warm staat je ketel 60-70-80.....
                Trouwens waarom geen thermostaatkraan?.


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
                  Het is eigenlijk een beetje vreemde vraag ,waarom?.

                  !!!Hoe warm staat je ketel 60-70-80.....
                  .
                  Die stand heeft niks te maken met je warmwater voorziening ,maar is de maximum temperatuur van je cv water .

                  Opmerking


                  • #10
                    Op een beetje ketel kun je tegenwoordig ook de warmwatertemperatuur instellen.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      @ Henk. Dit zal mij nooit lukken. Ik ben zonder concurrentie de meest onhandige figuur op dit forum. Meestal vraag ik van mijn zoon van 12 om hulp. Ik wist dat je een geinig antwoord zou bedenken.
                      @ Joris II en Sepke. Ga ik proberen.
                      @ P. Wijlaars. D e cv man is een week of drie geleden geweest en heeft een nieuw expansievat geplaatst ketel bijgevuld en ontlucht. Bovendien zit er een automatische mechanische ontluchter op de ketel.
                      @ Binkie. Begrijp ik niet. Waar zit zoiets
                      @ Hubert en Girlits . Ik denk dat Animal gelijk heeft. Bovendien heb ik de ketel op stand 9 staan. Het hoogste dat er is.

                      Allen bedankt. Ik ga het ontkalken proberen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door pico
                        @ Henk. Dit zal mij nooit lukken. Ik ben zonder concurrentie de meest onhandige figuur op dit forum. Meestal vraag ik van mijn zoon van 12 om hulp. Ik wist dat je een geinig antwoord zou bedenken. . . . . . . .

                        Allen bedankt. Ik ga het ontkalken proberen.
                        Tja, ik bedoel ik zag dat er niemand reageerde, en mijn vingers begonnen te kriebelen. Ik heb zelf geen cv ketel, en heb zelf denk ik een installatie cursus nodig.

                        En volgens mij heeft sepke ook een punt, gewoon even de douche kop eraf schroeven en dan even checken.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

                        Opmerking


                        • #13
                          Als deze op stand 9 staat moet je levend verbranden zonder toevoeging van koud water .Of je hebt nog een oudere uitvoering waarbij je zelf de warm water afgifte kunt regelen ,maar dan nog ,als deze warm waterleiding gekneld word door verkalking zou deze loeiend heet moeten worden.

                          Maar waarom staat de ketel op stand 9 ?.


                          Gr ,Hubert

                          Opmerking


                          • #14
                            Klopt. Als ik een willekeurige kraan opendraai zonder toevoeging van koud water verbrand je je. Behalve die van de douche. Hier hoef ik maar heel weinig tot bijna niets aan koud water toe te voegen.
                            De stand is normaliter rond de zes, maar met het koude weer van de afgelopen tijd verhoog ik de stand naar 9.

                            Opmerking


                            • #15
                              hoi Pico,

                              Is inmiddels het probleem opgelost ?.


                              Gr ,Hubert

                              Opmerking

                              Working...
                              X