Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eerste keer

    Dit jaar een eerst poging voor wat bastaarden te kweken. Misschien niet de beste combinaties van kleur. Maar ze moeten elkaar kunnen verdragen.

    bloemputter x kanarie (geel met zeer lichte bestreping)
    zwartkopsijs x kanarie (wit agaat)

    Het mooie aan dit is het aanvaarden van de kanariepop door de putter. Hij laat zich lekker wat voeren door de pop wat misschien andersom zou moeten zijn. De pop is volledig in stemming want ze biedt zich al goed aan. De putter moet er nog wat in komen denk ik, maar ze hebben het al gezellig. ;-)
    Zijn er tips om zijn drift wat op te wekken? Paardenbloemen zijn er nog niet...

    Het ander koppel is iets minder. De zwartkop fluit de oren van mijn hoofd, niet te doen. Ze zitten gescheiden, maar ze kunnen elkaar goed zien. Als hij er bij kan maken ze echt ruzie. Ik laat ze nog wat wennen en zal ze volgende week nog eens samen laten.

  • #2
    Ik zou de zwartkop er toch echt vaker bij proberen te laten anders kunnen ze niet goed aan elkaar wennen. Om de putter wat op te hitsen kun je ook watten uitpluisen en een paar van die pluisen in de kooi leggen. Pluisen van ongeveer een cm of 3 doorsnee. Bij mij reageerde de putters hier altijd wel enthousiast op. Succes met de bastaarden!

    Groeten Willem
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

    Opmerking


    • #3
      Weet je zeker dat het ruzie is dan?

      Zwartkopsijs mannen zijn heftiger tegenover hun poppen, dan kanarie mannen viel mij op.

      En als de "arme" man alleen zit, en hij ziet een pop en is in broedstemming.
      Tja, dan kun je het wel op je vingers natellen waar hij wil.

      Als ze al een tijdje samen zijn, heeft hij wel eens zijn ' gekke 5 minuten ' en dan is er weer rust.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

      Opmerking


      • #4
        Deze morgen is het eerste eitje gelegd bij de het putter x kanarie koppel.
        Hopelijk is het bevrucht.
        Bij het zwartkop x kanarie koppel is de pop al enkele dagen aan het bouwen aan het nest. Hopelijk ligt er volgende week ook een eerste eitje.

        Opmerking

        Working...
        X