Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 jonge kanarie,s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 jonge kanarie,s

    Ik zag vanochtend dat ik 2 jonge kanarie,s had erg leuk om te zien de bekjes gingen wagenwijd open.Maar vanmiddag toen ik keek lagen ze er stil bij het popje probeerde de jongen nog te voeren maar deden niks de bekjes bleven dicht helaas!en voelde koud aan dus heb ik ze er uit gehaald om maar zelf te proberen voeren.1 keer lukte het maar daarna niet meer.

    Zou dit kunnen komen omdat er 2 vrouwtjes en 1 man in broedkooi zaten?
    Want ik zag vanmiddag dat de 2 popjes aan het vechten waren.
    En dat daarom het popje niet meer voerden of zo???
    Weet iemand dit misschien?

  • #2
    Het kan zo zijn, dat het popje wat niet broed gaat storen. Dan is de beste oplossing om deze even apart te zetten.
    Ik hoop, dat het met de jongen dan goed komt.

    Opmerking


    • #3
      met 2 poppen kweken in een kleine kooi geeft bijna altijd problemen.

      Een pop moet niet bang hoeven zijn om van haar nest af te komen.
      Dat risico heb je natuurlijk wel als er nog een broedende pop in diezelfde ruimte rond vliegt.
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Ja dat klopt ik heb het gedaan uit ruimtegebrek vandaar de 2 poppen samen.
        Ik heb de andere pop al apart gezet. Maar de 2 jongen heb ik nu binnen en die ben ik met handopfok voer bezig ze eten wel al is het heel minimaal ik durf ze niet meer terug te zetten.De snaveltjes gaan haast niet open maar als ze open zijn probeer ik snel wat opfokvoer in te doen.

        Opmerking


        • #5
          Ter aanvulling:
          Je kan volgens mij gewoon proberen om de jongen terug te leggen, en dan even in de gaten houden of de pop gaat voeren.

          Als het dan niet lukt dan maar met handopfok proberen.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            Ja indd ik heb ze terug gelegd en de pop ging gelijk naar het nest.
            De pop zat naar de jongen te piepen en zag dat ze een paar keer zachtjes tegen aan pikte.En ging er op zitten om warm te houden.
            Maar om 21.00 uur gaat het licht uit wat moet ik doen?
            Af wachten tot morgen maar?

            Opmerking


            • #7
              Had je de jongen al wat bijgevoerd zodat ze niet met een lege krop naar bedje gaan?

              Anders moet je maar op de pop vertrouwen.

              Is het niet mogelijk, als het licht al uit is, om de verlichting dan maar even langer te laten branden, om te zien dat het vrouwtje voert?

              Dan hebben ze s'nachts nog wat brandstof om te groeien
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking


              • #8
                Ja ik heb ze nog wel gevoerd voordat ze terug in het nest gingen.
                Maar echt veel kreeg ik er niet in je ziet wel eten zitten in de krop.
                Ik wacht wel af tot morgen ben benieuwd?

                Opmerking


                • #9
                  Hier de eerste jong.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Opmerking


                  • #10
                    Het ziet er niet echt veelbelovend uit, maar misschien dat ze het redden?

                    ik hoop het voor je. ( en de jongen natuurlijk)

                    succes
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ja dankje voor de info ik zal morgen laten weten hoe het er voor staat.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
                        .De snaveltjes gaan haast niet open maar als ze open zijn probeer ik snel wat opfokvoer in te doen.

                        Als je goed aan handopfok doet hoeft het snaveltje niet open te gaan he.

                        Je hebt als ze zo jong zijn een kropnaald nodig met een spuitje.
                        Dit zal wel een keer voorgedaan moeten worden door iemand met ervaring maar als je het eenmaal doorhebt stelt het niet veel voor.

                        Je spuit dan het eten rechtstreeks in de krop met de kropnaald, totdat hij helemaal vol zit, dit doe je 6-8 keer per dag.
                        Dit gaat uiteraard via het bekje wat soms open gaat en soms een beetje geholpen moet worden.


                        Zorg er dan in ieder geval voor dat de kropjes vol zitten voor de nacht begint.

                        Wat jou jongen betreft denk ik dat het een afgelopen zaak is, zoals je het begrijpt snapt de pop goed dat ze moet voeren, gezien het feit dat ze de jongen aan tikt met de snavel.

                        Normal gesproken horen de jongen dan te sperren maar ze zijn waaschijnlijk te zwak omdat te doen.

                        Het kan zomaar zijn dat enkele keren handopfok de beestjes al zoveel sterker maakt dat ze weer gaan sperren maar mijn ervaring is dat de jongen niet voor niets zo zwak zijn.

                        Zelf begin er niet snel meer aan, ik heb er alles voor staan maar doe het alleen als ik denk dat er andere oorzaken zijn dan zwakke jongen.

                        Denk aan een zieke moeder of zo.
                        http://wiggel.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Ok en ja ik heb een kropnaald maar dan moet ik eerst maar eens bij iemand kijken hoe dat gaat.Want ik vondt het wel lastig.

                          Opmerking


                          • #14
                            Het is een handigheidje.

                            Je probeert het jong zijn bekje te laten openen en stopt dan de naald via de mondhoek schuin naar de krop.

                            Het vogeltje is zo klein dat je ziet waar je kropnaald zich bevind en je spuit dan de krop goed vol.

                            zoals je zelf al aangeeft is het heel belangrijk dat je het even goed voor gedaan wordt want je wilt niks beschadigen in het keeltje van de vogel.
                            http://wiggel.skyrock.com/

                            Opmerking


                            • #15
                              Had je al gecheckt op bloedluis vlammy?

                              @wiggel: hoe weet je dan dat je niet in de luchtpijp zit?
                              Met vriendelijke groet:
                              Henk.

                              Opmerking

                              Working...
                              X