Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Putters slapen tegen het gaas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Putters slapen tegen het gaas

    Ik heb enkele putters zitten die hangend aan het gaas slapen terwijl er wel voldoende stokken zijn om tezitten lijkt me vermoeiend voor de vogel dat hangen niet?

  • #2
    putters slapen graag hoog en op dunne stokken/takken.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        je kan proberen wat stokken of takken zo hoog mogelijk te maken, kijken of ze daar dan wel op gaan.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Witkop
          Ik heb enkele putters zitten die hangend aan het gaas slapen terwijl er wel voldoende stokken zijn om tezitten lijkt me vermoeiend voor de vogel dat hangen niet?
          laat ze maar doen . ik moet ook soms ?? .

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Witkop
            Ik heb enkele putters zitten die hangend aan het gaas slapen terwijl er wel voldoende stokken zijn om tezitten lijkt me vermoeiend voor de vogel dat hangen niet?
            Pas aangekocht ? of vogels die je al langer in de voliere hebt ?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
              Pas aangekocht ? of vogels die je al langer in de voliere hebt ?
              Heb ze sinds een maand en mijn voliere is ook een maand oud ze zitten in vluchten van 70breed bij 150 diep 2 hoog

              Opmerking


              • #8
                deze afmetingen( maat kweek) kooien . zijn totaal verkeerd .
                1.50 m diep, op 0.70 breedt.
                stokken indoen ? je putters zullen altijd aan het gaas . dodo doen .
                of heb je verkeerde maten opgegeven ??.

                Opmerking


                • #9
                  0,70 breed 2.00 hoog en 1,50 diep

                  fototje

                  De teunis bloemen heb ik inmiddels niet meer in de voliere hangen aangezien deze niet meer groeien



                  Opmerking


                  • #10
                    zeer mooie volleire,maar een beetje groen in hangen waar de vogels mss in kunnen gaan slapen komt mss door het verwijderen van de teunis dat ze aan de gaas gaan hangen,is trouwens ook slecht voor roofdieren aan te trekken.
                    grtn;
                    een foto zegt zoveel meer dan.....

                    Opmerking


                    • #11
                      mooie kweekhokken, prima voor putters. er hoeft eigenlijk niets geen groen in, de vogel word alleen maar schuwer hier door. wel de aanbeveling om de nestkastjes wat aan te kleden met wat groen.

                      Als het mijn hokken waren, had ik aan de voorkant in het gaas een gat gemaakt, zo hoog mogelijk, om daar het nestkast aan te hangen. zodat je de kooi niet in hoeft voor controle.

                      de teunisbloem kan je heel lang laten hangen, daar de putters die helemaal slopen, om het laatste zaadje er uit te halen. goede bezigheids therapie trouwens.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gors
                        zeer mooie volleire,maar een beetje groen in hangen waar de vogels mss in kunnen gaan slapen komt mss door het verwijderen van de teunis dat ze aan de gaas gaan hangen,is trouwens ook slecht voor roofdieren aan te trekken.
                        grtn;
                        een foto zegt zoveel meer dan.....

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          mooie kweekhokken, prima voor putters. er hoeft eigenlijk niets geen groen in, de vogel word alleen maar schuwer hier door. wel de aanbeveling om de nestkastjes wat aan te kleden met wat groen.

                          Als het mijn hokken waren, had ik aan de voorkant in het gaas een gat gemaakt, zo hoog mogelijk, om daar het nestkast aan te hangen. zodat je de kooi niet in hoeft voor controle.

                          de teunisbloem kan je heel lang laten hangen, daar de putters die helemaal slopen, om het laatste zaadje er uit te halen. goede bezigheids therapie trouwens.
                          dus zoals ook Ton schreef groen erin, blijven wildzangvogels

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb ongeveer dezelfde hokken 1m breed x 1,7m diep x 1,8 m hoog. mijn putters slapen op de stokken, en wel die zo hoog mogelijk geplaatst zijn, ongeveer 15 cm vanaf de bovenkant.

                            ook kun je op die hoogte enkele korte stokje plaatsen, zodat ze apart kunnen slapen.

                            ook de stok vooraan hoger plaatsen, dan hangen ze ook al wat minder tegen de draad, als ze naar voren komen landen ze op de zitstok en niet meer tegen het gaas. ( zoals op de foto)
                            www.fretteren.eu

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                              deze afmetingen( maat kweek) kooien . zijn totaal verkeerd .
                              1.50 m diep, op 0.70 breedt.
                              stokken indoen ? je putters zullen altijd aan het gaas . dodo doen .
                              of heb je verkeerde maten opgegeven ??.
                              nee hoor medaar, dit zijn perfecte kweekvluchten voor goudvinken en (major) putters.
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking

                              Working...
                              X