Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding chinese kwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voeding chinese kwartel

    hallo,

    ik kocht gisteren een chinese dwergkwartel maar wat eten ik heb nog geen eten voor ze kunnen gaan kopen dus geef ik ze wat brood en lijnzaad is dit ok? bedankt

  • #2
    Vogels kopen en er geen voeding voor hebben is niet zo slim ,he.
    Je had dit ook tegen de verkoper kunnen zeggen ,en dan had je er zeker voor een paar dagen voer bij gekregen.
    Deze kwarteltjes eten gewoon tropen zaad ,aangevuld met eivoer en universeel voer en onkruidzaad.Ook vogel grit moet aanwezig zijn. Af en toe wat groenvoer en een paar meelwormen worden ook op prijs gesteld.
    En natuurlijk altijd vers drinkwater !

    Opmerking


    • #3
      . . . en voor je het weet moeten we allemaal een verplichte cursus dierverzorging volgen!

      Waar zou dat toch door komen?
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kanarietje
        hallo,

        ik kocht gisteren een chinese dwergkwartel maar wat eten ik heb nog geen eten voor ze kunnen gaan kopen dus geef ik ze wat brood en lijnzaad is dit ok? bedankt
        1 kwartel? En in wat voor hok zit kwartel?
        Hoop dat je vandaag de opsomming van Animal gaat kopen en dat je de vogel in ieder geval al te eten kan geven wat hij nodig heeft.
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5
          hallo Animal ,

          ik ben vandaag voor de kwartel eten gaan kopen (kanarie en parkieten zaad)

          ze had wel veel honger maar ja wat wil je als een hele dag niks eet.

          de kwartel zit hier in schelpenzand is dit oke?

          ze zit nu in een grote knaagdier kooi maar over enkele weken mag ze bij mijn 2 kanaries in de kooi.


          bedankt

          Opmerking


          • #6
            ik gebruik liever beuken snippers bij mijn kwartels.door dat het snel in de lucht wegen terecht komt en ze dan kunnen stikken dat is mijn ervaring. maar inderdaad niet handig dat je geen voer had voor dat arme beestje. eerst nodige informatie opzoeken en ophalen voor dat je een dier aanschaft. en en een knaag dier kooi is te klein en ook vaak te laag door dat chinesen vrij snel schrikken en dan springen breken ze snel hun tere nekje of komen vast te zitten met hun kop tussen de speilen van de kooi.
            dus voortaan eerst nadenken voor dat je iets aanschaft oke

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kanarietje
              hallo Animal ,

              ik ben vandaag voor de kwartel eten gaan kopen (kanarie en parkieten zaad)

              ze had wel veel honger maar ja wat wil je als een hele dag niks eet.

              de kwartel zit hier in schelpenzand is dit oke?

              ze zit nu in een grote knaagdier kooi maar over enkele weken mag ze bij mijn 2 kanaries in de kooi.


              bedankt
              en hoe groot is deze kooi? hopelijk groter dan een postzegel 1mtr x 1mtr x 1mtr minimaal liefst groter

              Opmerking


              • #8
                kijk daar erger ik mij aan heb je weer zo een (sukkel) sorry dat ik het zeg maar waar om koop je een vogel en je hebt er geen voer voer.
                man man o wat dom.
                ga eerst eens wat invo halen voordat je een vogel koopt.
                ik snap niet hoe je dit durft te plaatsen dit vind ik diep triest

                Opmerking


                • #9
                  is het erg dta de kwartel nu alleen leeft ?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kanarietje
                    is het erg dta de kwartel nu alleen leeft ?
                    hier heb ik geen zin in dus ik hoop dat anderen je nog willen helpen
                    ik hou het voor gezien
                    bij jou

                    Opmerking


                    • #11
                      Een kwartel alleen is niet optimaal, een koppel of een trio is veel beter!
                      Wat voor een maten heeft die knaagdieren kooi en in wat voor een kooi gaat hij binnenkort zitten bij de kanaries?
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Beste Andree,

                        kunt u aub stoppen met zulke comentaren te plaatsen bedankt

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                          hier heb ik geen zin in dus ik hoop dat anderen je nog willen helpen
                          ik hou het voor gezien
                          bij jou
                          dus andre jij doet altijd alles goed en hebt in je hele leven nog geen foutje gemaakt? iedereen maakt fouten als je daar niet tegen kunt is dat jammer maar hou het voor je
                          onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

                          Opmerking


                          • #14
                            Helemaal mee eens Andre, het is gewoon niet te geloven dat in het media tijdperk, je niet eens even de moeite neemt om even via het internet(google) of hier op het vogelcafe met de zoekfunctie voor dat je vogels aanschaft, informatie wint omtrent het houden en verzorgen hier van.

                            Men zegt wel eens "domme vragen bestaan niet." Maar deze hangt er aardig tegenaan.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door marcelvries
                              dus andre jij doet altijd alles goed en hebt in je hele leven nog geen foutje gemaakt? iedereen maakt fouten als je daar niet tegen kunt is dat jammer maar hou het voor je
                              Dit is geen foutje ,,dit is een blunder.
                              Als je een vogel bij iemand haalt waar je niks vanaf weet en waar je geen voer voor hebt ,dan vraag je dat allemaal aan de vorige eigenaar ,en die is dan ook wel bereid om je wat voer mee te geven of te verkopen.
                              Een kwartel hoort ook al niet in een knaagdier kooi ,en die kanarie kooi zal ook wel veel te klein zijn.
                              Je moet wel heel erg simpel zijn wil je dat allemaal niet zelf kunnen verzinnen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X