Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden laten groeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zaden laten groeien

    Ik had een vraag over zaden laat ontkiemen en groeien. Ik weet dat sommige mensen hun zaadjes laten kiemen en dit aan hun vogels geven maar dat dit erg schimmel gevoelig is. Maar het laten ontkiemen en groeien van de zaden tot een soort klein grasveldje is dit ook schimmel gevoelig en zou ik dit aan mijn vogels kunnen geven? Want in de voliere naast de waterbak wil ook wel is een soort grasveldje ontstaan van gevallen zaadjes en de vogels zijn hier altijd heel druk mee dus ik wilde wel is weten of dit ook mogelijk een grasveldje te laten groeien en dat in broedkooi te zetten.
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik was van plan gewoon algemeen tropenvoer te planten zitten daar van die zaden in die giftige planten produceert.
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
        Ik had een vraag over zaden laat ontkiemen en groeien. Ik weet dat sommige mensen hun zaadjes laten kiemen en dit aan hun vogels geven maar dat dit erg schimmel gevoelig is. Maar het laten ontkiemen en groeien van de zaden tot een soort klein grasveldje is dit ook schimmel gevoelig en zou ik dit aan mijn vogels kunnen geven? Want in de voliere naast de waterbak wil ook wel is een soort grasveldje ontstaan van gevallen zaadjes en de vogels zijn hier altijd heel druk mee dus ik wilde wel is weten of dit ook mogelijk een grasveldje te laten groeien en dat in broedkooi te zetten.
        nooit doen . ik kweek al 50 jaar vogels neen .

        Opmerking


        • #5
          Wel doen, ik 41 jaar...

          Ik doe het al heel lang zo, nooit problemen gehad.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            @ medaar waarom zou ik het niet moeten doen dan?
            Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

            Opmerking


            • #7
              Medaar houd en kweekt EC/wildzangvogels, bij deze vogels probeer je ze zoveel mogelijk van je volierebodem te houden daar deze vogels erg gevoelig zijn voor coccidiose en andere darmziektes.

              Denk dat het bij tropen wel meevalt als je deze op de grond laat scharrelen op zoek naar gekiemde zaden en kiemplantjes.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Dan zijn zeker alle wildzangvogels in de natuur ziek ,want die halen allemaal hun voer van de grond.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Dan zijn zeker alle wildzangvogels in de natuur ziek ,want die halen allemaal hun voer van de grond.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat klinkt op zich wel logisch maar voor tropen valt dit dus wel mee? Mijn tropen zitten erg veel op de grond zelfs als er niks te vinden is, een beetje scharellen met takjes of spelen met het zand heb ik het idee.
                    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                    Opmerking


                    • #11
                      groetjes
                      Heidi

                      Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        Maar hoe zit dat dan bij schimmel waar sommige kwekers het over hebben bij kiemzaad heeft dit geen effect op redelijk gegroeid zaad?
                        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                        Opmerking


                        • #13
                          Als het zaad normaal kiemt gaat er niks schimmelen.
                          Kiemzaad gaat ook alleen maar schimmelen als je het verkeerd doet (te nat houdt)

                          Opmerking


                          • #14
                            Te nat houden maakt niets uit, ik hou het zieknat, het niet verversen/spoelen een aantal keer per dag, dat geeft schimmels.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik was nu gewoon van plan om kleine bakjes te maken met aarde en daar gewoon wat zaad in planten. Is dat dan mogelijk? Is warmte niet een factor voor schimmel?
                              Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                              Opmerking

                              Working...
                              X