Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodmus x kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • roodmus x kanarie

    ik heb dit jaar voor het eerst kruisingen gekweekt
    maar ik heb geen idee of het goede kruisingen zijn
    graag jullie oordeel

    het gaat om 2 mannan

    alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Indien het beide mannen zijn, moeten ze op gekleurd worden.
    Bij de linkse zie ik wat flank tekening dus dat is goed, bij de rechtse is dat niet te merken.

    Als ze moesten dienen voor de TT, gaje niet veel kans maken ermee.
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      klopt wat treursijs zegt : geen tt vogels . bij kleuren zinloos . jammer ze .

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor jullie opmerkingen

        misschien dat ik ze nog wat ga opkleuren, de vogels op de foto zijn puur natuur

        ik heb ook nog drie andere jongen van dezelfde nest maar deze zijn nog niet door de rui

        en het is me ook niet om tt te doen ik wou de uitdaging aangaan en ik heb ze gekweekt met het oog op de zang

        Opmerking


        • #5
          roodmus x kanarie

          Zou andere kleur kanaries nemen zodat de jonge bastaarden meer kleur krijgen!
          Rood factor kanaries lijkt me en goed idee

          Succes met je kweek

          Ko

          Opmerking


          • #6
            De jonge vogels die nog op kleur moeten komen kun je opkleuren door middel van bijvoorbeel rood eivoer. Zodra je een rood pluimpje ziet verschijnen ben je er bijna zeker van dat het een man is en kun je hem zelfs nog wel in een bepaalde zang drukken. Dit is bij roodmussen goed mogelijk dus zal het bij deze bastaarden niet veel anders zijn denk ik.

            Groeten Willem
            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

            Opmerking


            • #7
              ik ga ze binnenkort binnen zetten in kweekkooien en ze zo proberen wat rustiger te maken en ze dan ook rood eivoer te geven

              ik heb wel bewust geen rode kanariepop gebruikt omdat ik de typische rode borst en de rode vlek tussen de vleugels wou bewaren

              Opmerking

              Working...
              X