Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte kanarie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bonte kanarie?

    Wat is dit voor kanarie, of is het een mislukkeling.
    Komt uit een rood-schimmel man en een rood intensieve pop.

    Zie foto.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Frans, dit noemen we een handelaars of liefhebbersvogeltje.

    Alle kanaries, en vooral vetstof kanaries, bezitten bont. Ook al tonen de ouders het niet dan nog is het aanwezig en komt het er soms uit in de jongen.

    Aan jou vogel is duidelijk te zien dat het bont uit een zwart rode kanarie komt. Je moet deze vogels, mits je serieus wilt kweken, uitselecteren.

    Ik had er zelf dit jaar ook een tussen zitten.

    Waar je ook op moet letten is dat deze vogel zijn veugels te ver over elkaar heen heeft liggen. Hebben alle jongen dit dan is dit wel een probleem. Je moet even kijken of de vader of moeder dat ook heeft of dat ze het beide hebben.

    Is dit het geval dan is dit ook een rede om deze uit te selecteren.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Bonte kanarie???

      Hallo Wiggel,

      Bedankt voor je advies. Ik heb al in het hok gekeken, maar de vleugels staan niet over elkaar. Ik denk dat het komt omdat de vogel tegen het gaas zit. Ik was toch al niet van plan om er mee te kweken want ik kweek rood intensief en schimmel, maar het is een leuk vogeltje voor in de vlucht als de anderen in de kweekkooien zitten.
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ook bonte kanaries worden al weer een tijdje gevraagd op shows, er zijn vast veel liefhebbers van deze kleur ook.

          Veel plezier met het beestje.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Wij hadden vorig seizoen ook zoiets vreemds voor.
            Uit 2 rode kanaries, kwam een oranje kanarie
            We wouden er dit jaar mee kweken om te zien wat eruit zou komen als we hem op een rode pop zouden zetten maar ze is gestorven
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

            Opmerking

            Working...
            X