Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht uit vuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • licht uit vuur

    Licht uit vuur / hitte / verbranding bevat in meer of mindere mate alle kleuren uit het spectrum.
    Kan dit ook gezegd worden van het licht van ledlampen?

    b.v.d.
    Eelke

  • #2
    Hallo Eelke;

    Ik weet niet hoe je Engels is, maar misschien kun je beter een fabrikant van L.E.D. ( Light emiting diodes ) contacteren.
    Die kunnen je er waarschijnlijk meer over vertellen dan menigeen hier op het forum.

    Maar wacht, maakt Phillips ook led lampen? Dan hoef je geen Engels te spreken ook nog, alleen Brabants
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Misschien hebben ze daar iets tegen op Friezen en dat staat ze vrij, maar laat het dan wel ff weten
      Of ze verstaan mij echt niet ondanks mijn verwoede pogingen om ABN te spreken en te schrijven.

      Van die "lichtende figuren" heb ik nog geen info kunnen krijgen.

      Iemand die een jaar lang, na meerdere telefooncontacten, mails en een complimentje van Case niks van zich laat horen http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ips#post150182

      mvg. Eelke

      Opmerking


      • #4
        Tja, wat moet je er van zeggen.

        Je moet dan maar roeien met de riemen die hebt.

        Ik zag mijn lichtje er ook eens over opsteken
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof

          Maar wacht, maakt Phillips ook led lampen? Dan hoef je geen Engels te spreken ook nog, alleen Brabants
          Slecht op de hoogte van Philips.
          De belangrijkste taal daar is tegenwoordig Pools.(philips is bijna geheel weg uit brabant)
          Maar ze zitten ook in frankrijk ,america en zelfs china ,met hun verlichtings fabrieken.

          Opmerking


          • #6
            Eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in technische gegevens omtrent kunstmatige lichtbronnen (ik heb me over de jaren maar een beetje vastgehouden aan daglicht/truelight buizen), maar van enkele succesvolle liefhebbers uit de aquarium en terrarium wereld hoor ik uitermate goede berichten omtrent het gebruik van LED verlichting boven respectievelijk kweekaquaria en terraria.

            Een aantal van die liefhebber beweren dat ze van een aantal soortjes, waar ze nu regelmatig nakweek van hebben, in het verleden (zonder LED) niet of nauwelijks nakweek konden verkrijgen.
            Problemen met ongewenste excessieve plantengroei (algen) zouden met de komst van LED ook beteren onder controle te krijgen zijn.

            Met andere woorden: misschien eens nader informeren in de Aqua-Terra hoek.
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              @ Eelke;

              Maar goed, om je toch enigzins van wat info te voorzien, dan maar deze link:

              http://www.glimp.nl/wat-is-led-verlichting/
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking


              • #8
                Dankje Henk,

                Een led maakt dus geen licht door verbranding.

                mvg. Eelke

                Opmerking

                Working...
                X