Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestkastjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestkastjes

    Hoiii,

    ik heb 3 koppels japanse meeuwen die het nestkastje niet in willen.
    Een koppel begint al op de grond in een hoekje een soort van nest te maken.





    Deze twee nestkastjes heb ik al geprobeerd, iemand een idee waar het aan kan liggen

    mvg marc

  • #2
    hey Marc

    probeer eens een tralienestje

    mvg
    kris

    Opmerking


    • #3
      Ik gebruik nestbakjes voor de meeuwtjes zoals op de eerste foto , maar de opening bij mijn in maar max 1/3 open. Ik denk dat het nestbakje op de foto een te grote opening heeft. Ook denk ik dat een tralie-kastje minder geschikt is voor meeuwtjes

      Opmerking


      • #4
        hoii, als ik zo de vogels observeer lijkt het erop dat het te donker is in de nestkastjes en ze bang zijn om er in te gaan.

        Opmerking


        • #5
          Ik denk dat het plastic veel te glad is voor ze, dat daar het probleem in zit.
          Stop er eerst wat gras, hooi of sisal in en kijk dan nog eens.
          Succes.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Ik denk dat het plastic veel te glad is voor ze, dat daar het probleem in zit.
            Stop er eerst wat gras, hooi of sisal in en kijk dan nog eens.
            Succes.
            hoii ton,

            heb bij 2 nestkastjes ook al een nest zelf gemaakt in de nestkastjes zodat ze deze alleen nog maar hoefde af te werken maar ook hier kijken ze naar reageren dan helemaal hyper maar ze durfen er niet in

            Opmerking


            • #7
              plastic gaan ze niet in hoor. is te glad en te luchtdicht en broeit teveel.

              gewoon een houten tropenbakje kopen, met open aan de voorkant.
              daar zelf een bodempje kokosvezel in doen en de rest op de grond leggen, zodat ze zelf af kunnen maken.

              En voor je het weet; zie foto. (bron: zijn de japjes van Linda, die hier ook op het forum zit)
              Bijgevoegde Bestanden
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Het is dan zeker heel eng plastic...
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Die van mij slapen in een open kanarienestje dat in de kooi hangt.
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Het is dan zeker heel eng plastic...
                    hoii, eng dat klopte maar voor het plastic was het niet.

                    @troetel
                    In de kunstof nestkastjes zitten ventilatiegaten dus het broeden valt mee hoor en ze gaan er wel in heb nog een koppel en die is gewoon aan het broeden.

                    Maar ik heb de oplossing gevonden denk ik

                    Ik heb tralienestkastjes gekocht om te proberen, 1 van hout en 1 van kunstof. Deze voor de broedkooien gehangen en weer niets.
                    Vandaag in een broedkooi ernaast het kunstof traliekastje aan de achterwand bevestigd, tussenschot verwijderd, vogels naar deze kant verhuist, tussenschot weer geplaatst en jawel hoor nu bijna een compleet afgebouwd nest.
                    Dus ton het eng klopte maar niet voor plastic maar de plaats aan de voorfronten is de boosdoener.

                    Maar nu nog een vraag waarom????

                    Het is namelijk nu wel heel lastig om nestcontrole uit te voeren en de jongen te ringen

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door marc30b
                      hoii, eng dat klopte maar voor het plastic was het niet.

                      @troetel
                      In de kunstof nestkastjes zitten ventilatiegaten dus het broeden valt mee hoor en ze gaan er wel in heb nog een koppel en die is gewoon aan het broeden.

                      Maar ik heb de oplossing gevonden denk ik

                      Ik heb tralienestkastjes gekocht om te proberen, 1 van hout en 1 van kunstof. Deze voor de broedkooien gehangen en weer niets.
                      Vandaag in een broedkooi ernaast het kunstof traliekastje aan de achterwand bevestigd, tussenschot verwijderd, vogels naar deze kant verhuist, tussenschot weer geplaatst en jawel hoor nu bijna een compleet afgebouwd nest.
                      Dus ton het eng klopte maar niet voor plastic maar de plaats aan de voorfronten is de boosdoener.

                      Maar nu nog een vraag waarom????

                      Het is namelijk nu wel heel lastig om nestcontrole uit te voeren en de jongen te ringen
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X