Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timor zebravink geelsnavel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Timor zebravink geelsnavel

    Ik kwam laatst een advertentie tegen over een timor zebravink geelsnavel. Weet iemand hier meer van? (is dit wel een geldige kleurslag voor een timor?)

    Gr

    Thomas

  • #2
    Hey Thomas

    volgens mij bestaat van de Timor zebravink geen enkele mutatie dus ook niet geelsnavel, dus het gaat wellicht een timor zijn die ingekweekt is in gewoon zebravinken geelsnavel, en dus wellicht voor timor te groot zijn, teveel tekening tonen, kortom waardeloos zijn voor tentoonstelling.
    Maar echte zuivere Timors zijn wellicht jammer genoeg al niet erg vaak meer te koop, velen verkopen te kleine gewone zebravinken voor timors of kruisingsproducten tussen timor en gewone zebravink.
    dus Hou zeker de Timors soortecht zou ik aanraden, en ga niet in op de geelsnavel

    mvg
    kris

    Opmerking


    • #3
      Bij de timor wordt alleen de wildvorm gevraagd.

      Ik ken een kweker van echte timors, en die zijn echt kleiner dan je denkt.
      Een wereld van verschil met de gewone (TT) zebravink ...
      "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

      Opmerking


      • #4
        in apeldoorn zat een bruine timor en een ras zuivere dus een mutant.

        andere kleurslagen bestaan bij mij weten niet.

        maar de mutatie,s bij onze zebra,s zijn ook begonnen met bruin en masker.
        dus wie weet waar dit heen gaat.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

        Opmerking


        • #5
          @Zwartwang: toevallig een foto van? kan natuurlijk altijd dat ook daar dus ooit kleurmutaties spontaan uit ontstaan, heb zelf nog niet gezien gehad, daarom erg geintresseerd in een foto van die bruine.
          @Erik: het zijn idd enorm kleine vogeltjes, ze zouden zo tussen de tralies van een tentoonstellingskooi kunnen doorvliegen
          Zijn hier kwekers van echte Timor zebravinkjes aanwezig? misschien dat ik daarvan tegen de zomer of tegen volgend jaar ook wel eens enkele van wil aankopen en trachten ermee te kweken in voliere.

          mvg
          kris

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kris79
            @Zwartwang: toevallig een foto van? kan natuurlijk altijd dat ook daar dus ooit kleurmutaties spontaan uit ontstaan, heb zelf nog niet gezien gehad, daarom erg geintresseerd in een foto van die bruine.
            @Erik: het zijn idd enorm kleine vogeltjes, ze zouden zo tussen de tralies van een tentoonstellingskooi kunnen doorvliegen
            Zijn hier kwekers van echte Timor zebravinkjes aanwezig? misschien dat ik daarvan tegen de zomer of tegen volgend jaar ook wel eens enkele van wil aankopen en trachten ermee te kweken in voliere.

            mvg
            kris
            zal me best doen kris.

            maar misschien vind je een foto op de site van de nederlandse bond van vogel liefhebbers
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking

              Working...
              X