Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kruisbekman gestorven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kruisbekman gestorven

    vandaag is mijn kruisbekman gestorven hij was 6jaar en had geen opgezwolle onderbuik maar was fel vermagerd hij ademde moeilijk,misschien doe ik de pop van de hand want kan niet onmiddellijk een andere man vinden,weet iemand aan wat hij zou kunnen gestorven zijn ,of is 6 jaar toch al iets ouder voor zo een vogel het was een grote kruisbek.
    R.I.P

  • #2
    kan het niet zo zijn dat hij wormen had?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door gors
      vandaag is mijn kruisbekman gestorven hij was 6jaar en had geen opgezwolle onderbuik maar was fel vermagerd hij ademde moeilijk,misschien doe ik de pop van de hand want kan niet onmiddellijk een andere man vinden,weet iemand aan wat hij zou kunnen gestorven zijn ,of is 6 jaar toch al iets ouder voor zo een vogel het was een grote kruisbek.
      R.I.P
      Vervelend voor je maar kruisbekken zijn goed te verkrijgen en ik bedoel dan de kleine kruisbek(fichtenkreuzschnabel).
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        kruisbek man

        Ik kweek al jaren met diverse kruisbekken. 6 jaar kan natuurlijk maar is voor een kruisbek toch jong om dood te gaan. Je zou het te weten kunnen komen om de vogel bij een kundige dierenarts te laten onderzoeken.
        Het zou wormen kunnen zijn maar ook zou salmonella kunnen en coxidiose is ook een mogelijkheid. Zeker nu het een aantal weken goed nat is.
        Nu moet ik zeggen dat coxidiose kan voorkomen als je bv dennentakken in de vlucht hangt, dat daar onzichtbare ontlasting van vogels van buiten nog ophangt en dat ze dus de ziekte zo binnen krijgen.
        Een man nu nog vinden is klein en dan is de kans klein dat ze nog paart met de pop omdat deze al jaren een andere man heeft gehad.
        In elk geval succes

        Opmerking


        • #5
          Ik heb ondanks de broedtijd zo al een 5 tal advertenties gezien op vogelnetzwerke van kruisbekken dus ze zijn er wel.
          Neem aan dat als dat te ver is dat ze in nederland ook wel te vinden zijn.
          of de pop nog wil paren daar zou je inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Kruisbek

            Hoi, klopt er staan advertenties van kruisbekken maar om de goede vogels te vinden is de kans heel klein. Ik heb het over vogels met een hoge en korte bek en een goede tekening. Daarbij valt het op dat er veel mannen doodgaan de laatste 2weken.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jean R
              Hoi, klopt er staan advertenties van kruisbekken maar om de goede vogels te vinden is de kans heel klein. Ik heb het over vogels met een hoge en korte bek en een goede tekening. Daarbij valt het op dat er veel mannen doodgaan de laatste 2weken.
              Ander verhaal maar het is wel vreemd dat het de mannen betreft.
              Ik heb van 2 bevriende kwekers in oostenrijk nog geen problemen gehoord,beide hebben jongen uitvliegen/liggen.
              De ene kweekt 4 soorten kruisbekken en de andere alleen de kleine maar daar loopt alles goed.
              Ga volgende week waarschijnlijk langs bij een van hun gelijk eens kijken.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                het probleem van een nieuwe man kan meevallen mijn pop is pas 2jaar en moet eerste legsel nog doen.

                Opmerking


                • #9
                  Er staat er een te koop op vmp.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Grote Kruisbekken

                    Zelf kom ik ook jaarlijks in Oostenrijk en heb er ondertussen ook vrienden aan overgehouden. Er zitten vogels van mij bij Oostenrijkse kwekers en er gaat komende week nog een pop naar Oostenrijk. Ik speel er ook op de TT met de grote kruisbek en niet geheel onverdienstelijk moet ik zeggen.
                    Daar heb ik ook geen problemen gehoord zowel met de mannen als de poppen.
                    Maar het kan gebeuren. Zelf had ik veel meer mannen dan poppen gekweekt en ik dacht dat ik er moeilijk van af zou komen maar meerdere mensen die vogels besteld hadden namen nog een of 2 mannen extra mee.
                    Zelf heb ik (gelukkig) geen probleem met de kweek.
                    Ik heb afgelopen zaterdag de koppels nesten gegegeven en er zijn er die al voorzichtig beginnen te slepen.

                    Opmerking

                    Working...
                    X