Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit echt allemaal nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Is dit echt allemaal nodig?

    Groetjes Karin


  • #2
    Zet door de helft maar een streep.

    Ik geef een goed zaadmengsel, eivoer, oestergrit, maagkiezel en stukje sepia.
    Daarnaast wat gekiemde of geweekte zaden, onkruidzaden vers of gedroogd.
    Verder af en toe een stukje appel of een takje peterselie etc. Hoe gevarieerder hoe beter. Om de week wat vitaminedruppels.

    Hangt er natuurlijk wel van af wat voor vogels het hier betreft. Ik begrijp best dat roodkwekers hun kanaries wat kleurstof geven, anders wordt het niks op de tentoonstelling. Maar iedere week ESB3 of appelazijn.... ik vind dat flauwe kul.
    Maar als iemand er van overtuigd is dat het belangrijk voor z'n vogels is moet ie dat zeker niet laten.
    Gebruik de zoekfunctie maar eens over dit onderwerp, je zult zien dat er hierover al heel wat af gediscussieerd is....

    gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Is grote business,Karin.
      Daar draait het om.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Hoi Karin,
        Hetzelfde vroeg ik mij ook af. Ik wil weer gaan kweken en zag wat ik aan voeding/supplementen/bestrijdingsmiddelen/ overige allemaal moet kopen.
        Grrrr

        Opmerking


        • #5
          Ik geef al mijn vogels zaad, eivoer, universeelvoer en zoveel mogelijk verschillende soorten fruit en groente, kruiden en onkruiden.
          Dat gaat al jaren erg naar wens.

          Hier geen poedertjes, druppeltjes of pilletjes.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Hallo Karin.
            Als je na een tijdje de hobby weer oppakt wordt er veel bijgelezen om jezelf weer, zoals mijn Ingrid dat noemt, "op to datum" te brengen.
            Denk dat de weegschaal na enige tijd weer in balans komt en je zelf beslist wat wel of niet goed voor je vogels is.
            Ik denk altijd aan zacht/kracht/ei voer. Er zijn net zoveel recepten als dat er liefhebbers zijn.
            Goed en gezond voeren hoeft mijn inziens niet samen te gaan met al die supplementen. Veel success met je opnieuw hervatte hobby.

            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor jullie reacties!

              Prettig te lezen dat ik toch niet de enige ben die niet helemaal enthousiast is over al die middeltjes.

              En Kees, ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft het "updaten".
              Ik ben me de laatste tijd weer behoorlijk aan het verdiepen in de vogel- en kweekwereld en ik moet daarin denk ik inderdaad een nieuwe balans vinden!
              Groetjes Karin

              Opmerking


              • #8
                ik geef geen van die troep want anders heb je op den duur weeke vogels die voort minste ziek zijn!!!!!! dus laat het allemaal voor wat het is!!!

                Opmerking

                Working...
                X