Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met een papagaai op stap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Met een papagaai op stap

    Ik werk sinds kort in een dierenwinkel waar geen levend haven verkocht word, daar ben ik een enorme voorstander van. Nu lijkt het me wel leuk om een papegaai of valkparkiet daar te hebben want brengt toch wat leven in de brouwerij. Helaas kan deze dan niet de nacht daar doorbrengen omdat er bewegingsmelders in de winkel zit.
    Nou lang verhaal maar kun je een papegaai leren om elke dag in een reiskooi mee naar huis te nemen en naar de winkel? Of worden ze daar gestrest van?

  • #2
    Je kan dat ze leren ja, maar dan gaje er wel eentje vanaf de geboorte moeten opvoeden en ze het gewoon maken.
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Deze papegaai zou ik zeker dagelijks mee naar mijn werk willen nemen


      Een dierenwinkel zonder dieren is net als soep zonder ballen.
      Soep zonder ballen heet bij ons bouillon.
      Wat zou de nieuwe naam voor een dierenwinkel zonder dieren moeten worden?


      Een tamme vogel zal waarschijnlijk minder last van stress hebben.

      Opmerking


      • #4
        Hallo Anja.
        Ik heb sinds mijn jeugd tropen gehad en weet weinig of niets van kromsnavels. However........................

        Ik denk dat het helemaal aan de vogel zal liggen.
        Terwijl ik tropen houd heeft Ingrid een Moluccen cockatoo. Dit is volgens velen de sociaal best aangepaste papagaai die ze ooit gezien hebben. Na zes maanden uit logeren te zijn geweest terwijl wij in Oz zaten, weer terug in zijn eigen grote voliere en doen alsof hij nooit is weggeweest. Ook het heen en weer reizen van onz huis naar vrienden ziet hij als een uitje. Voelt zich overal thuis.
        Hoop dus dat het voor je gaat lukken. Is een dierenwinkel zonder dieren eigenlijk een dierenwinkel?

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Eelke was me net voor.
          Anja werkt dus in een winkel voor dieren voeders en benodigheden.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
            Eelke was me net voor.
            Anja werkt dus in een winkel voor dieren voeders en benodigheden.

            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
            Technisch gezien is het dan wel geen dierenwinkel, want in een dierenwinkel kan je dieren kopen.
            dus moet ze eigenlijk een voeder winkel zeggen..... ofzoiets
            http://dewittn17.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Hallo allemaal, ik werk sinds kort in een dierenvoedingswinkel.....

              Bedankt, ik ga er over na denken, een jong weet ik niet, ze worden vrij oud en ik ben geen 20 meer. Had een advertentie op mp gezet maar kreeg alleen reacties dat ik slangen zou hebben? Is mp dan zo verziekt?

              Ik ben geen voorstander van dierenverkoop in een dierenwinkel. Mensen kopen tussen de boodschappen doen dat lieve hamstertje of het kleine konijntje. Beestje groot dag beestje want de kinderen kijken er niet meer naar om. Zit heel klein achter in de tuin of word in het bos vrijgelaten. Ik denk dat als je meer moeite moet doen om aan een beest te komen je het ras beter in stand houd ook.

              Ps.Ele; Kan geregeld worden hoor

              Opmerking


              • #8
                papegaai

                Ik zou niemand aanraden om iedere dag met een vogel op stap te gaan. Een andere mogelijkheid is om de vogel in de winkel te laten. In een afgeschermde hoek waar de bewegingsmelder geen vat op de papegaai heeft, zou dat moeten kunnen.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Of de vogel het heen en weer reizen leuk gaat vinden is net hoe leuk jij het maakt. Mocht het heen een weer reizen met een vogel toch niet helemaal je van het zijn, dan kun je ook gewoon een doek over de kooi een doen, dat is ook goed voor de papegaai, deze heeft dan geen last van het licht dat snachts aanblijft of eventuele mensen die langslopen.. Als ie dan beweegt neemt de sensor dat ook niet waar.

                  Opmerking


                  • #10
                    De moderne term is dierenspeciaalzaak, klinkt ook nog eens sjieker.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Danielle1
                      Of de vogel het heen en weer reizen leuk gaat vinden is net hoe leuk jij het maakt. Mocht het heen een weer reizen met een vogel toch niet helemaal je van het zijn, dan kun je ook gewoon een doek over de kooi een doen, dat is ook goed voor de papegaai, deze heeft dan geen last van het licht dat snachts aanblijft of eventuele mensen die langslopen.. Als ie dan beweegt neemt de sensor dat ook niet waar.
                      Dat zo ik ook doen, iedere dag door weer en wind lijkt me niet zo goed. De meeste bewegingsmelders reageren niet op kleine huisdieren, en anders gewoon een gesloten wand aan de zijde van de bewegingsmelder.

                      Opmerking


                      • #12
                        nog beter is om het dier in een mooie grote ren te doen met een partner lekker thuis laten dus een vogel is toch geen ding wat je elke dag mee sleurt om ergen neer te zetten neem dan een hond sla je 2 dingen in 1 klap de hond krijgt beweging en is er gelijk uit voor zijn behoefte

                        Opmerking


                        • #13
                          Een papegaaisvervoerkooi is ideaal, maar je kan evegoed een hondenbench nemen en er een papegaaienstok in zetten of in een kattentransportmand waarin je een stok vastvijst
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                          Opmerking


                          • #14
                            Natuurlijk is een vogel geen ding wat je heen en weer mee neemt, maar daarom heb ik hier ook de vraag gesteld. Tot ik ooit begonnen ben met twee goulds en via hier is mijn vogelliefde zo enorm gestegen door info Hier in de omgeving zie ik ook een papagaai in een auto elke dag mee naar het werk rijden. Beest zit in een kleine bench met een stok en zit altijd te fluiten. Dus wees niet bang dat ik zomaar een dier op en neer neem maar gezien je heel veel papagaaien buiten los mee ziet wilde ik het gewoon weten,

                            Overgens heb ik het momenteel te druk om een gould in leven te houden dus werk genoeg.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Anja65
                              Natuurlijk is een vogel geen ding wat je heen en weer mee neemt, maar daarom heb ik hier ook de vraag gesteld. Tot ik ooit begonnen ben met twee goulds en via hier is mijn vogelliefde zo enorm gestegen door info Hier in de omgeving zie ik ook een papagaai in een auto elke dag mee naar het werk rijden. Beest zit in een kleine bench met een stok en zit altijd te fluiten. Dus wees niet bang dat ik zomaar een dier op en neer neem maar gezien je heel veel papagaaien buiten los mee ziet wilde ik het gewoon weten,

                              Overgens heb ik het momenteel te druk om een gould in leven te houden dus werk genoeg.


                              Kijk ik heb het probleem voor jou oplossing. Misschien moet je niet gaan denken aan een papagaai of parkiet. Maar is die gould je uitweg.
                              Als je deze gaat volwassen krijgen, dan gaat deze zo handtam zijn dat je hem overal mee kan pakken, als je in de winkel loopt gaat hij bij jou komen, savonds voor tv zal hij bij jou komen, altijd bij jou
                              http://dewittn17.skyrock.com/

                              Opmerking

                              Working...
                              X