Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor lamp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor lamp.

    hallo ik wil een lamp aanschaffen voor mn vogels om van de winter bij te verlichten.
    nu kan ik wel een tl plaatsen maar ik zag ook de viva lite daglicht lamp.
    die kan ik dan gewoon in mn plafondlamp plaatsen (e14 fitting ).
    heeft iemand van jullie daar ervaring mee of tips er over.
    dan hoor ik het graag.
    groet Aniko.

  • #2
    Hallo, ik ken niet direkt het type lamp dat je daar noemt, maar aangezien het een daglichtlamp is veronderstel ik dat het een soort spaarlamp is, en die werkt net hetzelfde als een tl lamp. Bij een tl lamp moet je trouwens ook opletten dat je de juiste kleur kiest die het best het daglicht benaderdt. Als je ze wil gaan dimmen 'smorgens en 's avonds moet je wel even navragen of dat gaat met dat soort lamp. bij tl's gaat het, maar dan wel alleen met elektronische ballast en speciale (dure) dimmers. Je kunt wel met een schakelklokje een zwakker lampje aansteken een tijdje voor de hoofdverlichting aangaat.
    mvg, Kris

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door aniko
      hallo ik wil een lamp aanschaffen voor mn vogels om van de winter bij te verlichten.
      nu kan ik wel een tl plaatsen maar ik zag ook de viva lite daglicht lamp.
      die kan ik dan gewoon in mn plafondlamp plaatsen (e14 fitting ).
      heeft iemand van jullie daar ervaring mee of tips er over.
      dan hoor ik het graag.
      groet Aniko.
      een gewone tl bak is al genoeg maar daglicht lamp is beter vooral omdat je dan de ware kleur van je vink beter ziet.

      ik heb daglicht tl buisen in mijn hokken die gaan om 6 uur aan en om 22.30 weer uit.
      om 22 uur gaat een schemer lampje branden en die gaat om 24 uur weer uit.

      schemer lampje is nodig zodat de vogels na dat het grote licht uit is hun nesten nog terug kunnen vinden.
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
          een gewone tl bak is al genoeg maar daglicht lamp is beter vooral omdat je dan de ware kleur van je vink beter ziet.

          ik heb daglicht tl buisen in mijn hokken die gaan om 6 uur aan en om 22.30 weer uit.
          om 22 uur gaat een schemer lampje branden en die gaat om 24 uur weer uit.

          schemer lampje is nodig zodat de vogels na dat het grote licht uit is hun nesten nog terug kunnen vinden.
          Vraagje?;
          Waarom niet schemerlamp van 22.15 tot 22.45 uur i.p.v. 24.00 uur?
          Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

          Opmerking


          • #6
            Bij mij blijft er een nachtlampje aan ,de hele nacht.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Crest
              Vraagje?;
              Waarom niet schemerlamp van 22.15 tot 22.45 uur i.p.v. 24.00 uur?
              schemer gaat ruim op tijd aan omdat tijdschakelaars niet altijd gelijk lopen en voor de rest maakt het niet uit zolang je vogels maar terug op de nesten kunnen komen nadat het licht uit gaat
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

              Opmerking

              Working...
              X