Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote nestkastenhoogte-mysterie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het grote nestkastenhoogte-mysterie

    hallo iedereen,

    Hier nog eentje:

    Velen zeggen dat ALLE nestkastjes op dezelfde hoogte dienen te hangen.... sommigen zeggen dat dit juist NIET dient te gebeuren. De rangorde binnen de groep in een gezelschapsvoliere beslist toch over de hoogte van het gekozen nest? al is het maar om een discussie op gang te brengen.

    Ik was ook eerst die mening toegedaan en soms gaf dit toch ongelooflijke problemen.... maar de ene situatie is de andere niet.
    Er moeten (volgens mij dan) gewoon genoeg kastjes, mogelijkheden beschikbaar zijn en zelf de verschillende hoogtes kunnen juist helpen. Sommigen voelen zich gewoon beter op een andere plaats/hoogte...
    Ik ga nu voor 3 hoogtes, al hang ik er zoveel mogelijk op de hoogste rij. Toch verkiezen er, DIRECT een nest op de 2e rij....
    Mijn idee: hang er genoeg en haal er eventueel daarna uit wat ze niet willen....ik denk dat de wand/plaats er evenveel toe doet dan de hoogte. Sommigen verkiezen de achterzijde, anderen de zijkant of zelf de voorkant...

    Jullie?

    PS: ik ben hier alvast om te leren...


    Tom

  • #2
    Voorkeuren blijven er altijd,Tom.
    Op gelijke hoogte. Wel dan haal je vast de twist om de hoogste
    plaats weg.
    Er blijft nog genoeg over om te ruzien.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Ja, persoonlijk hou ik op het hoogste niveau een rij van mogelijkheden aan...maar ik voorzie er ook op andere niveaus.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Zeker in een gezelschapsvoliere zou ik op diverse hoogtes nestgelegen aanbieden, Niet alle vogelsoorten broeden graag hoog.
          Zo zitten mijn oranjekaakjes nu te broeden in een nest in een grote graspol, op de grond dus. Die hebben niets aan een nestkast op 2 meter hoogte.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            In de gemengde voliere liggen de zaken duidelijk anders.

            Maar daar gaat het hier niet over.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking

            Working...
            X