Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afval vogelzaad , schelpenzand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • afval vogelzaad , schelpenzand

    hallo ik heb eens een vraagje
    wat doen jullie met het afval van de vogels ?

  • #2
    Hallo,
    Ik gooit het bij de kippen neer.
    Mvg, Nicolai.

    Opmerking


    • #3
      Bruikbaar zaad ,is voor de buitenvogels.
      De rest gaat natuurlijk gewoon de vuilnisbak in.
      Wat wilde je er anders mee doen.

      Opmerking


      • #4
        afval

        ik ik weet niet maar ik ga het eens na vragen dat het in de gft niet mag

        Opmerking


        • #5
          wat dacht je van weg gooien

          Opmerking


          • #6
            vogelhuisje

            ik heb een vogelhuisje gemaakt, waar de restjes in gaan. de mussen, die hier goed voorkomen, zijn er blij mee. tevens heb ik ook een badschaal met water staan. met dit warme weer word er veel gebadderd. bij de buren zijn ze een uitbouw aan het maken, de tuin is een grote zandbak, daar nemen de mussen een zandbad.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              afval

              ja maar ja je kan er toch moeilijk al je schelpenzant ingooien

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door hobie
                ik ik weet niet maar ik ga het eens na vragen dat het in de gft niet mag
                Je hebt ooit een foldertje bij je gft bak gekregen en daar staat precies in wat er in mag.
                Zand mag er in iedergeval niet in.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door hobie
                  hallo ik heb eens een vraagje
                  wat doen jullie met het afval van de vogels ?
                  Gaat hier in Rotterdam gewoon in de Kliko.
                  Gescheiden afval is hier afgeschaft.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    gewoon in de afvalbak, niet aan de buitenvogels voeren ivm met ziekte kiemen in het zand/oudzaad.

                    wil je de buitenvogels voeren, koop dan goed zaad en voer dat dan. daar help je de buiten vogels meer mee.

                    mijn oud voer gaat overigens naar een bevriende kippen liefhebber die het aan zijn kippen voert, ik vind het prima, maar zou het zelf niet doen.
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      Bij mij gaat in de winter wat ik over heb, ook naar buiten voor de vogels, heel leuk om de wilde vogels in je tuin te zien snoepen. In de zomer gaat het op de mesthoop van de paarden omdat de wilde vogels dan genoeg zelf kunnen vinden. Maar ja, niet iedereen heeft een mesthoop natuurlijk.
                      groetjes
                      Heidi

                      Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        afval

                        ja maar ik heb ook wel een mesthoop maar ja als je dat begint vol te gooien kweek je wel rap ongedierte denk ik

                        Opmerking


                        • #13
                          Wat nog in het eetbakje zit doe ik in een bakje en blaas ik uit zodat er geen pelletjes meer in zitten, daar doe ik dan nieuw zaad bij. Je kan ook een machine kopen om zaad te reinigen, hier gaat het zand ook direct in een ander potje samen met de pelletjes. Ik heb zo een machine maar met mijn allergie is dit niet te doen (ik heb er de hele week daarna last van) dus daarom gaat dit in de vuilzak of soms een klein beetje bij de kippen
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                            Wat nog in het eetbakje zit doe ik in een bakje en blaas ik uit zodat er geen pelletjes meer in zitten, daar doe ik dan nieuw zaad bij. Je kan ook een machine kopen om zaad te reinigen, hier gaat het zand ook direct in een ander potje samen met de pelletjes. Ik heb zo een machine maar met mijn allergie is dit niet te doen (ik heb er de hele week daarna last van) dus daarom gaat dit in de vuilzak of soms een klein beetje bij de kippen
                            Hoi Jeffrey,je gooit er nieuw zaad bij,wat je dan krijgt is dat de vogels weer alleen het lekkere eruit halen en de volgende dag weer enz.
                            Beter is iets minder voeren en gewoon elke dag nieuw zo dat ze practisch alles opeten en niet alleen wat ze lekker vinden.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                              Hoi Jeffrey,je gooit er nieuw zaad bij,wat je dan krijgt is dat de vogels weer alleen het lekkere eruit halen en de volgende dag weer enz.
                              Beter is iets minder voeren en gewoon elke dag nieuw zo dat ze practisch alles opeten en niet alleen wat ze lekker vinden.
                              Ze krijgen een hoeveelheid voer om de 2 dagen die juist iets te veel is. En dan moeten ze alles wel opeten
                              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                              Opmerking

                              Working...
                              X