Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitjes


  • #2
    blauw is 2011 rood is 2009

    als je vogel van 2011 vroeg in het jaar is geboren kan ze nu broedrijp zijn.
    zo te lezen zijn ze allemaal broed rijp en zal je eitjes blijven vinden.
    je kan gerust nestjes op hangen dat kan geen kwaat.

    en zebra,s kunnen makkelijk 3 nesten groot brengen en zijn slecht te stoppen als ze eenmaal beginnen.
    het enige daar tegen is badwater en kracht/eivoer weg nemen of mannen en poppen scheiden.

    harri
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

    Opmerking


    • #3
      Sorry, maar rood is 2006, 2009 is Violet.

      2002 Zwart
      2003 Blauw
      2004 Goud
      2005 Groen
      2006 Rood
      2007 Zwart
      2008 Donkerblauw
      2009 Violet
      2010 Oranje
      2011 Donkerblauw
      2012 Rood
      2013 Zwart
      2014 Lichtgroen.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        blauw is 2011 rood is 2009

        als je vogel van 2011 vroeg in het jaar is geboren kan ze nu broedrijp zijn.
        zo te lezen zijn ze allemaal broed rijp en zal je eitjes blijven vinden.
        je kan gerust nestjes op hangen dat kan geen kwaat.

        en zebra,s kunnen makkelijk 3 nesten groot brengen en zijn slecht te stoppen als ze eenmaal beginnen.
        het enige daar tegen is badwater en kracht/eivoer weg nemen of mannen en poppen scheiden.

        hmmm, Harri, het lijkt me allemaal wel spannend hoor, maar wat doe ik dan met al die vogeltjes? ik wil mijn voliere wel vergroten maar wegens te weinig ervaring vind ik dat te vroeg :/

        Opmerking


        • #5
          Zijn het wel vaste voetringen met cijfertjes er op? of zijn het knijpringen met een kleurtje?

          Want een vogel van 2011, lijkt me nog wat te vroeg voor eieren.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            reactie

            Oorspronkelijk geplaatst door marietje
            blauw is 2011 rood is 2009

            hmmm, Harri, het lijkt me allemaal wel spannend hoor, maar wat doe ik dan met al die vogeltjes? ik wil mijn voliere wel vergroten maar wegens te weinig ervaring vind ik dat te vroeg :/
            Beste marietje,

            eerst over de ringen; heb je gesloten ringen met cijfers en letters erop op of een zogenaamde knijpring?, dat laatste denk ik namelijk gezien de kleuren. Kan natuurlijk 2006 maar lijkt me haast niet.

            2. Voliere vergroten nadat je meer ervaring lijkt me verstandige beslissing. Pas na verloop van tijd, goede orientatie over hoe wat etc (bijvoorbeeld door hier op het forum te lezen en te vragen) kun je de juiste keuze's maken. Dat er jonge zebravinken komen met 3 koppels dat is een vaststaand feit, mits natuurlijk de gelegenheid geboden. Dat laatste zou ik zeker doen, is immers leuk om jonge vogeltjes te zien opgroeien. En de jongen, wellicht kun je een tijdelijk plekje voor hun vinden-maken of anders de jongen natuurlijk verkopen, c.q. weggeven, vast wel iemand in de buurt voor te vinden.

            Peer

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door marietje
              blauw is 2011 rood is 2009

              als je vogel van 2011 vroeg in het jaar is geboren kan ze nu broedrijp zijn.
              zo te lezen zijn ze allemaal broed rijp en zal je eitjes blijven vinden.
              je kan gerust nestjes op hangen dat kan geen kwaat.

              en zebra,s kunnen makkelijk 3 nesten groot brengen en zijn slecht te stoppen als ze eenmaal beginnen.
              het enige daar tegen is badwater en kracht/eivoer weg nemen of mannen en poppen scheiden.

              hmmm, Harri, het lijkt me allemaal wel spannend hoor, maar wat doe ik dan met al die vogeltjes? ik wil mijn voliere wel vergroten maar wegens te weinig ervaring vind ik dat te vroeg :/
              toen ik nog geen zebra,s voor de tentoonstelling kweekte maar voor de lol in een kooi had bracht ik de jongen naar de dierenwinkel in ruil voor voer.

              een zebravink is in de natuur en ook bij ons altijd broedrijp of op het randje daarvan.
              dit komt omdat ze in halfwoestijnen leven en gaan broeden zodra er ergens regen valt.
              ze hebben dus maar een korte periode om jongen groot te krijgen dus moeten altijd bereid zijn.
              deze broeddrift zit ook in onze zebra,s.

              bij mij zitten de mannen en poppen gescheiden ik heb er nu plus minnus 130 en bij de poppen vind ik regelmatig eitjes dus zelfs scheiden is niet afdoende.

              harri
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

              Opmerking


              • #8
                Als je voliere niet zo groot is, en waarschijnlijk niet genoeg ruimte zal gaan bieden voor 3 koppels en hun jongen, zal ik geen nestkastjes ophangen, want dan krijg je later alleen maar geruzie en gekloot mee. Ik denk dat je beter een koppeltje weg kan doen, en daarna een nestkastje ophangen. Want zebravinken broeden erg snel, en als je 3 koppels hebt, zul je al snel van alle 3 de koppels een nest krijgen, met meestal 4 tot 7 eitjes. Nou denk niet (zo te lezen) dat je daar genoeg ruimte voor hebt.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
                  bij mij zitten de mannen en poppen gescheiden ik heb er nu plus minnus 130 en bij de poppen vind ik regelmatig eitjes dus zelfs scheiden is niet afdoende.

                  harri
                  Hoe groot zijn dan je hokken als ik vragen mag Harri? Als je 130 vogels hebt en die zitten mannen/poppen gescheiden dan heb je +- 65 vogels per kooi?

                  Dawy

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dawy
                    Hoe groot zijn dan je hokken als ik vragen mag Harri? Als je 130 vogels hebt en die zitten mannen/poppen gescheiden dan heb je +- 65 vogels per kooi?

                    Dawy
                    ik heb 1 voliere van 5 x 2 x 2 meter met nachthok in de schuur.
                    en 1 voliere van 4 x 1,5 x 2 meter met nachthok in de schuur.
                    13 broedkooien en 2 kleine vluchten voor de jongen die bij de ouders weg kunnen.

                    momenteel nog 13 koppels in de broed op eitjes en jongen dat is in theorie 30 jongen er bij.

                    dan komt de laatste kleurslag aan de beurt maskergrijs die broeden wat beter dan trippels in oranje bruin in theorie nog eens 40 jongen.

                    de duidelijk slechte vogels zowel kleur als type gaan gelijk naar een handelaar.
                    de rest selecteer ik in augustus op kweek en show vogels en de rest gaat te koop voor andere kwekers.
                    hier na hou ik nog ongeveer 40 vogels over voor 2012.
                    ik broed nooit meer als 2 nestjes uit een koppel want ik vind vliegruimte belangrijker dan veel jongen en broeden vercht veel kracht van die vogeltjes.

                    en je mag komen kijken als je dat wil.

                    harri
                    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                      Beste marietje,

                      eerst over de ringen; heb je gesloten ringen met cijfers en letters erop op of een zogenaamde knijpring?, dat laatste denk ik namelijk gezien de kleuren. Kan natuurlijk 2006 maar lijkt me haast niet.

                      2. Voliere vergroten nadat je meer ervaring lijkt me verstandige beslissing. Pas na verloop van tijd, goede orientatie over hoe wat etc (bijvoorbeeld door hier op het forum te lezen en te vragen) kun je de juiste keuze's maken. Dat er jonge zebravinken komen met 3 koppels dat is een vaststaand feit, mits natuurlijk de gelegenheid geboden. Dat laatste zou ik zeker doen, is immers leuk om jonge vogeltjes te zien opgroeien. En de jongen, wellicht kun je een tijdelijk plekje voor hun vinden-maken of anders de jongen natuurlijk verkopen, c.q. weggeven, vast wel iemand in de buurt voor te vinden.

                      Peer
                      heet jij ook al harri
                      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                      Opmerking


                      • #12
                        Als ik het goed begrijp zitten je mannen en poppen het hele jaar door gescheiden (behalve als er gekweekt moet worden)? En als de jongen groot genoeg zijn vervoegen ze de groep?

                        Opmerking


                        • #13
                          vat h'm niet

                          Ik ben miss nog niet helemaal wakker zwartwang maar ik vat h'm niet?

                          Peer

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                              Als je voliere niet zo groot is, en waarschijnlijk niet genoeg ruimte zal gaan bieden voor 3 koppels en hun jongen, zal ik geen nestkastjes ophangen, want dan krijg je later alleen maar geruzie en gekloot mee. Ik denk dat je beter een koppeltje weg kan doen, en daarna een nestkastje ophangen. Want zebravinken broeden erg snel, en als je 3 koppels hebt, zul je al snel van alle 3 de koppels een nest krijgen, met meestal 4 tot 7 eitjes. Nou denk niet (zo te lezen) dat je daar genoeg ruimte voor hebt.
                              ruimte oke maar 2 koppels kan niet dan krijg je zeker oorlog
                              dus vertel nou geen dingen waar je niets van weet daar komen ongelukken van en scheve gezichten
                              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                              Opmerking

                              Working...
                              X