Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • valkparkieten

    Goeden avond

    wie kan me vertellen
    wat ik kan ver wachten
    combinatie valkparkieten

    man Ino (lutino) Bleekmasker x pop opaline cinnamon geelwang

    vr groet arjan

  • #2
    ten eerste wil je even er op wijzen dat de combinatie bleekmasker x geelwang zeker niet slim is omdat je op een gegeven moment uit de split jongen niet meer weet of je bleekmasker of geelwang kweekt daar ze zo op elkaar lijken.

    deze combinatie kweek je niet zo veel uit.

    in geval van een ef bleekmasker en geen verdere splitten kweek je hier uit :

    mannen wildkleur split bleekmasker / lutino /cinnamon / opaline / geelwang.

    poppen lutino split bleekmasker.

    heb even het x1 - x2 verhaal achterwege gelaten.

    als je 1 van deze mannen dus op een witmasker pop zet kweek je er zowel blleekmasker poppen uit als geelwang poppen.
    dan weet je dus niet hoe je de vogels moet verkopen en/of moet koppelen aan een juiste man.

    ik zou zeggen trek het koppel uit elkaar en koppel ze zo dat je er meer mutaties uit kunt kweken en je ook weet wat je kweekt.
    dus de ino bleekmasker man aan een witmasker pop of albino pop maar 2 roodogen is geen aanrader , dan kweek je bleekmasker en ino bleekmaskers terug.
    en de geelwang pop op een split geelwang man , die bezitten vaak ook splitten als cinnaon en opaline dus kweek je sowieso weer geelwangen terug.

    snap je dit verhaal?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door nick81
      ten eerste wil je even er op wijzen dat de combinatie bleekmasker x geelwang zeker niet slim is omdat je op een gegeven moment uit de split jongen niet meer weet of je bleekmasker of geelwang kweekt daar ze zo op elkaar lijken.

      deze combinatie kweek je niet zo veel uit.

      in geval van een ef bleekmasker en geen verdere splitten kweek je hier uit :

      mannen wildkleur split bleekmasker / lutino /cinnamon / opaline / geelwang.

      poppen lutino split bleekmasker.

      heb even het x1 - x2 verhaal achterwege gelaten.

      als je 1 van deze mannen dus op een witmasker pop zet kweek je er zowel blleekmasker poppen uit als geelwang poppen.
      dan weet je dus niet hoe je de vogels moet verkopen en/of moet koppelen aan een juiste man.

      ik zou zeggen trek het koppel uit elkaar en koppel ze zo dat je er meer mutaties uit kunt kweken en je ook weet wat je kweekt.
      dus de ino bleekmasker man aan een witmasker pop of albino pop maar 2 roodogen is geen aanrader , dan kweek je bleekmasker en ino bleekmaskers terug.
      en de geelwang pop op een split geelwang man , die bezitten vaak ook splitten als cinnaon en opaline dus kweek je sowieso weer geelwangen terug.

      snap je dit verhaal?
      eigelijk wel mooi dta jullie daar zoveel kijk op hebben.

      mijn vraag is daarom puur uit nieuwschierigheid wat er uit een bonte man en een witmasker pop zal komen?
      Deze hebben bij ons nu eitjes en ze zijn bevrucht, dus ben wel heel erg beneiuwd.

      Opmerking


      • #4
        een bonte man en witmasker pop geeft mannen en poppen die allemaal split bont witmasker zijn.
        maar met splitten weet je het maar nooit.
        misschien is de man split witmasker en opaline en de pop split bont dan kun je ook bont opaline witmaskers kweken .

        mannen dragen heel vaak cinnamon of opaline als split dus aleen daarmee al kweek je cinnamon of opaline poppen.

        maar in eerste instantie met alleen deze gegevens kweek je wildkleur split bont en witmasker.

        verervingen zijn heel makkelijk als je het eenmaal doorhebt.
        ik deel alles in groepen , dan hou je 3 groepen over dominant , recessief en geslachtsgebonden.
        dan even uit je hoofd leren welke mutatie in welke groep hoort en voila.
        moet je wel weten hoe de vererving in elkaar steekt natuurlijk.

        als ik het geleerd heb kun jij t ook .

        Opmerking

        Working...
        X