Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starten met Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Starten met Kweken

    Hallo allemaal,

    Ik ben hier nieuw en wilde wat vragen. Sinds een aantal jaren hebben wij een voliere met kanaries (3 koppels) en zebra vinken (2 koppels).
    Op dit moment hebben we van 1 koppel kanaries 3 jongen. Het lijkt ons nu leuk om te gaan kweken in kweekkooien, maar wat is de beste tijd om hiermee te beginnen, kan dat nu nog of moeten we tot volgend jaar wachten?

    Alvast bedankt voor de reactie(s).

    Edwin

  • #2
    Wil je binnen (verwarmd) of buiten gaan kweken?
    Binnen beginnen veel kwekers al in november of december.
    Zodra de grote rui klaar is, geefje de voegsl een maad of twee rust en dan kun je de vogels door middel van meer licht in broedstemmign brengen.
    Het is wat je zelf wil.

    De meest natuurlijke manier is alleen dachtlicht en dan beginnen ze meestal in maart ongeveer.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik zou dan in de schuur willen gaan kweken, deze is niet verwarmd. Kan ik met de kanaries die ik nu heb zitten nog gaan kweken of beter volgend jaar.

      Opmerking


      • #4
        Volgens mij kan je het best nu nog wel proberen. Ik neem aan dat het overjarige vogels zijn die dit jaar nog niet gebroed hebben?
        Veel kanaries beginnen nu aan hun tweede ronde. Veel vogels in een buitenvoliere beginnen nu aan hun eerste nest.
        www.vogeltuin.webnode.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tenzi
          Volgens mij kan je het best nu nog wel proberen. Ik neem aan dat het overjarige vogels zijn die dit jaar nog niet gebroed hebben?
          Veel kanaries beginnen nu aan hun tweede ronde. Veel vogels in een buitenvoliere beginnen nu aan hun eerste nest.
          Inderdaad mijne hebben nu pas hun eerste jongen liggen..

          Enkel heb ik elk jaar hetzelfde probleem; 5 Jongen komen uit uit eindelijk overleven er maar 2 of 3 de andere zullen te klein zijn dan of hoe zit dit?

          grts

          Opmerking

          Working...
          X