Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel een nest maar verder...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wel een nest maar verder...

    Allen,

    Ik heb 2 koppels JM zitten. Een in de gewone voliere en een in een broedhok van 100x50x50.
    Beide zijn volgens mij voor 99,.9999% zekerheid een koppel.
    Ze overnachten in de nestkastjes, zijn allen >1 jaar, ze hebben een nest gebouwd!, voer is goed, conditie is goed, licht is goed (deze tijd van het jaar sowieso toch?), allen zitten koud.
    Nu de eitjes nog... Geduld is een schone zaak en misschien komt het nog.. maar beide koppels hebben al meer dan 3 weken een goed nest ze blijven het volgens mij nog verder perfectioneren, maar nog geen eitjes.
    De JM zitten 's avonds al vroeg in het nestkastje, anderzijds zaten ze vanmorgen om 7 uur al buiten terwijl de meeste vogels het toen nog te koud vonden (ca 4 grad).
    Nog tips / ervaringen waar ik wat mee kan? Hoop het
    Groeten,

    Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

  • #2
    Hoi,

    Ik zit met hetzelfde 'probleem' maar ik denk dat ik 4 mannen heb.
    Ik zie ze zingen en baltsen bij/naar elkaar en soms zelfs een poging doen om te treden maar ik las ooit op dit forum dat dominante mannen dat ook bij niet-dominante mannen doen...
    Ergo, ik vraag me af hoe je weet dat je koppels hebt?

    Groet Dree

    Opmerking


    • #3
      Verleden jaar had ik bij een ervaren kweker twee koppels JPM gekocht.
      Een koppel zwartgrijs en een koppel mokkabruin.Koppels thuis bijeen gezet en afwachten.Beide koppels maken een mooi nest.Maar wat bleek,mijn koppel zwartgrijs legden geen eiren.Koppel uiteen en apart gezet en ze begonnen beide te zingen,dus twee mannen.Mijn koppel mokkagrijs begon eiren te leggen,maar op dag drie of vier werden er twee eiren gelegt,dus zijn twee poppen.Heb elk een gepaste partner gegeven en hebben nu jongen.
      Kijk al er ene zingt is het een man,en hopelijk is degene niet zingt een pop.
      Zo doe ik het.

      Opmerking


      • #4
        Een koppel gekocht van een man die er jongen mee had gehad. Dus bewezen denk ik, of hij moet me '....'. Maar daar ga ik niet van uit.

        De ander heb ik 'getest' dmv zingen, en niet. De een baltst en de ander niet. las ergens dat het goed is at least 4 JM bij elkaar te zetten. zal ik ze bij elkaar in de voliere doen?
        Groeten,

        Henry
        zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

        Opmerking


        • #5
          Je kan ze in de voliere samen zetten,hang dan dubbel zoveel nestkastjes,zodat ze de keuze hebben.Vergeet wel niet dat ze ook allemaal in hetzelfde nestkastje kunnen nestelen.Ze hokken nogal graag samen.
          Verder kan ik er dan wel niet aan uit dat ze geen eieren leggen.Tot nu toe is het bij mij hier goed gegaan,zelfs beter dan verwacht.

          Opmerking

          Working...
          X