Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vink x distelvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vink x distelvink

    hallo,

    heb een vraagje is het mogelijk om een botvink (man) te kruisen met een distelvinkpop?
    botvink x groenvink, botvink x goudvink zou kunnen lukken heb ik gelezen maar zou dit ook kunnen met een distelvink?

  • #2
    In theorie zou het kunnen in de praktijk? Ik verwacht geen spektakulaire hybride denk dat putter x vink een mooier resultaat zou kunnen opleveren.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
      hallo,

      heb een vraagje is het mogelijk om een botvink (man) te kruisen met een distelvinkpop?
      botvink x groenvink, botvink x goudvink zou kunnen lukken heb ik gelezen maar zou dit ook kunnen met een distelvink?
      Ik zou ook opteren voor een Grote forse distelvink man x Botvinkpop . . .

      en als dit zou lukken

      Opmerking


      • #4
        alles kan ???

        maar ik vraag: wil je dit kweken, zal je een grote volie moeten hebben.
        want das moeilijk ze. alles kan ??
        hebbe miene gedachte kun were nie wachte..
        medaar den caastar.

        Opmerking


        • #5
          voliere is geen probleem 3m op 7m maar vroeg mij af of dit kon dus ga ik dit jaar het er maar eens op wagen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
            voliere is geen probleem 3m op 7m maar vroeg mij af of dit kon dus ga ik dit jaar het er maar eens op wagen
            Denk dat de kans groter wordt in een kleine(re) kweek-vlucht. Uiteraard met vogels die goed aan elkaar zijn gewent. Dus met een gedegen voorbereiding.
            Hoewel de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Succes!!!

            Greetings Lucky

            Opmerking


            • #7
              Waarom niet...

              Ik zie ook niet in waarom dit niet zou kunnen.
              Geloof echter ook meer in de combinatie Distelvink x Vink.
              Ik zou ze alvast korter zetten, in een broedkooi (100 x 50 x 50/40) om ze aan elkaar te laten gewennen.
              Daarna om tot de kweek over te gaan, plaats je ze in een kleine vlucht (100 x 200 x 200).
              Feit is als je dit klaar speelt, dan heb je een uniek exemplaar (mss ww).
              Veel succes,
              Putterjer
              Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

              Opmerking


              • #8
                ze zitten al kleiner in een kooi om aan elkaar te wennen maar heb enkel een
                vinkman en een distelvinkpop dus heb ik ze maar samen gezet een halve maand geleden
                hoe kan ik nu best beginnen volgens jullie ?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
                  ze zitten al kleiner in een kooi om aan elkaar te wennen maar heb enkel een
                  vinkman en een distelvinkpop dus heb ik ze maar samen gezet een halve maand geleden
                  hoe kan ik nu best beginnen volgens jullie ?
                  Dit is een heel moeilijke poging , ( waar velen zelfs onmogelijk zullen plaatsen)
                  en pas een Halve maand samen eind februarie ...hmmm

                  Kwil niet de pessimist zijn maar kzou vlug kijken voor een distelvink man en die op die pop zetten en msh toch eens een kanarie pop bij de vink man zetten ...

                  "Goudenraad bij kruisingen : Kweekman altijd kleiner nemen dan de kweekpop "

                  Opmerking


                  • #10
                    als ik de vinkenman tegen een kanarie pop zet zou dit dan niet wat laat zijn
                    in het jaar vink x distelvink zitten wel al langer samen maar nu een halve maand in de kooi

                    Opmerking


                    • #11
                      hmmmm...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
                      ze zitten al kleiner in een kooi om aan elkaar te wennen maar heb enkel een
                      vinkman en een distelvinkpop dus heb ik ze maar samen gezet een halve maand geleden
                      hoe kan ik nu best beginnen volgens jullie ?
                      Hallo mickyvogel,
                      Ik wil je moed niet ontnemen, .... maar ik zie de kans op succes (voor dit jaar althans) eerder gering in.
                      Je zal al over een zeer goede putterpop moeten beschikken en een rustige vinkman om dit tot een goed einde te brengen.
                      Let wel de wonderen zijn de wereld nog niet uit... maar als je moet wachten op een wonder???
                      Mss als je beide vogels gelijktijdig broedrijp krijgt... ???
                      Dan hou je best ook een kanariekoppel achter de hand om in te zetten als pleegouders. (zeker doen bij z'n unieke combi!)

                      Ik denk (maar dat kan niet, gezien dat je de vogels niet hebt) dat de kans op succes groter zou zijn met de omgekeerde combi putter x vink (ondanks dat hybriden, bij mijn weten, uit deze combi nog niet gekweekt werden!)

                      Om terug tot je vraag te komen:
                      laat ze alvast samen zitten, daar doe je alvast niets fout mee.
                      Observeer, ... perfecte verzorging, ... en als het zover is zou ik ze nest gelegenheid geven.
                      Wie weet...

                      Succes.
                      Putterjer
                      Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

                      Opmerking


                      • #12
                        zinloos.

                        zinloos dat je zo wat wil kweken. zal nooit lukken nooit.
                        die vogels passen met elkaar niet.
                        ze hebben het zelfde voedings patroon niet. dus het kan niet.
                        medaar.

                        Opmerking


                        • #13
                          niets is onmogelijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                          zinloos dat je zo wat wil kweken. zal nooit lukken nooit.
                          die vogels passen met elkaar niet.
                          ze hebben het zelfde voedings patroon niet. dus het kan niet.
                          medaar.
                          Wat medaar zegt klopt...
                          Daarom dat ik ook eerder volgende aanhaalde:
                          Mss als je beide vogels gelijktijdig broedrijp krijgt... ???
                          Indien dat lukt door de de juiste voeding per vogelsoort op het juiste ogenblik en beide vogels kweekrijp zijn....
                          Werldwijd zijn er nog geen voorbeelden van een dergelijke hybride.
                          Maar volgens mij (ondanks de extreem hoge moeilijkheidsgraad) zal er vroeg of laat iemand in slagen deze hybride te kweken.
                          Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

                          Opmerking


                          • #14
                            Zinloos ligt naast kanniet op het kerkhof...

                            Het kan wel maar het is een zeer moeilijke Hybride kweek keus. Het is zoals al eerder hier vermeld een kwestie van de juiste verzorging , voeding huisvesting , moment en niet onbelangrijk net dat beetje geluk.

                            Greetings Lucky

                            Opmerking


                            • #15


                              mozambiquesijs x kanarie = verschillende voedingspatronen

                              kapoetsensijs x distelvink = verschillende voedingspatronen

                              distelvink x kanarie = verschillende voedingspatronen

                              enz enz enz enz ....

                              en toch al heel veel kruisingen ervan gezien ...

                              Opmerking

                              Working...
                              X