Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki geen eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kakariki geen eieren

    Hallo, ik hep 1 koppel kakarikies zitten.De pop zit dagelijks in de broedhouding,de man dekt ze regelmatig maar er worden geen eieren gelegd. de vogels zijn allebei broedrijp.Kan het aan t blok leggen? wie weet raad?

  • #2
    geen eieren

    [QUOTE=erikmarrie;118012]Hallo, ik hep 1 koppel kakarikies zitten.De pop zit dagelijks in de broedhouding,de man dekt ze regelmatig maar er worden geen eieren gelegd. de vogels zijn allebei broedrijp.Kan het aan t blok leggen? kan je de eiproductie op gang krijgen met melk? Dat hep ik wel eens gehoord maar k weet het niet

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen ervaring met kakariki's maar dat vogels eieren gaan leggen van melk lijkt me stug. Ik zou het nooit geven omdat melk ook snel kan bederven.
      Misschien iets meer eivoer. en misschien hebben je vogels iets meer tijd nodig. Ik weet van Bonte Boeren bijv. dat ze een jaar na de dekking nog een bevrucht ei kunnen leggen. Zeg ik niet dat dat met kakariki's ook zo is. Maar je kunt ze niet dwingen tot het leggen van een ei.
      Pas wel op dat je pop geen legnood heeft.

      Opmerking


      • #4
        heb geduld als ze er aan toe zijn .komen de eieren vanzelf
        M.v.g Dennis
        http://www.kwekerslijst.tk

        Opmerking


        • #5
          bedankt k zal t afwachten

          Opmerking


          • #6
            kakariki geen eieren

            melk wordt gebruikt bij kippen als ze in de rui zijn dan geef je ze melk gaan ze weer sneller aan de leg (deed mijn opa altijd)

            Opmerking


            • #7
              tog lees ik op vogelproblemen .nl over in melk geweekt oud brood

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door erikmarrie
                tog lees ik op vogelproblemen .nl over in melk geweekt oud brood
                Dat gaf men vroeger vaak als krachtvoer, dat is hezelfde als eivoer maar slechter, eivoer word niet zuur, brood met melk wel (de melk dan)
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Bovendien, wordt lactose, (melksuiker) niet verteerd door vogels.
                  Het is dus niet verstandig om het te geven, ik ben zelf lactose intolerant, en krijg gigantische buikpijn als ik wel lactose neem. Doe het bij je vogels dus ook niet.
                  Zorg dat ze genoeg nestmateriaal hebben, eivoer, groente en fruit. Dan komt het vanzelf wel.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Danielle1
                    Bovendien, wordt lactose, (melksuiker) niet verteerd door vogels.
                    Het is dus niet verstandig om het te geven, ik ben zelf lactose intolerant, en krijg gigantische buikpijn als ik wel lactose neem. Doe het bij je vogels dus ook niet.
                    Zorg dat ze genoeg nestmateriaal hebben, eivoer, groente en fruit. Dan komt het vanzelf wel.
                    Welk soort groenten moet je geven aan vogels???
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #11
                      Inprinciepe kun je heelveel groentes aan je vogels geven. Zelf geef ik ze 3x perweek soepgroente, gewoon uit de winkel, en als we paprika hebben gegeten de "klokhuizen" vooral die pitjes vinden ze erg lekker.
                      Een groente als sla kun je wel geven, maar is minder geschikt voor de voedingsstoffen omdat deze vooral water (80-90%) bevat.
                      Verder als fruit kan ook heel veel. Het is een beetje uitvinden wat je vogels lekker vinden. Want ze lusten lang niet alles. en zorgen dat je de resten die op de grond vallen goed opruimt want groente en fruit gaan snel schimmelen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat ik nooit meer doe is sla uit winkels welke winkel dan ook aan vogels voeren zit stampvol rotzooi van de telers die de planten moeten beschermen tegen allerlei ziektes krijg er zelf al buikpijn van laat staan een vogel die als het tegenzit aan de slingerschijt raakt dus geef asjeblief geen sla aan vogels .
                        Probeer eens paardebloemplanten zijn de meesten dol op ( wel schoonmaken natuurlijk ) Winterpeen geraspt eten ze ook graag en gezond .

                        Soepgroenten moet ook een ieder zelf weten maar is in mijn ogen niet vers in de winkels tenzij het direct gesneden is en gevoerd kan worden ligt vaak dagen in winkels let maar eens op de snijranden zijn vaak donkerder dan de groentes zelf zodat de opmerking dat op de grond gevallen groentes en fruit al telt zodra het aangeboden wordt en ook hier ben ik geen voorstander van .

                        Fruit is beter controleerbaar en daar geef ook ik veel van , Paprikas hebben de rode de voorkeur zodat die verstrekt worden .

                        Paul

                        Opmerking

                        Working...
                        X