Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki geen eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kakariki geen eieren

    Hallo, ik hep 1 koppel kakarikies zitten.De pop zit dagelijks in de broedhouding,de man dekt ze regelmatig maar er worden geen eieren gelegd. de vogels zijn allebei broedrijp.Kan het aan t blok leggen? wie weet raad?

  • #2
    geen eieren

    [QUOTE=erikmarrie;118012]Hallo, ik hep 1 koppel kakarikies zitten.De pop zit dagelijks in de broedhouding,de man dekt ze regelmatig maar er worden geen eieren gelegd. de vogels zijn allebei broedrijp.Kan het aan t blok leggen? kan je de eiproductie op gang krijgen met melk? Dat hep ik wel eens gehoord maar k weet het niet

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen ervaring met kakariki's maar dat vogels eieren gaan leggen van melk lijkt me stug. Ik zou het nooit geven omdat melk ook snel kan bederven.
      Misschien iets meer eivoer. en misschien hebben je vogels iets meer tijd nodig. Ik weet van Bonte Boeren bijv. dat ze een jaar na de dekking nog een bevrucht ei kunnen leggen. Zeg ik niet dat dat met kakariki's ook zo is. Maar je kunt ze niet dwingen tot het leggen van een ei.
      Pas wel op dat je pop geen legnood heeft.

      Opmerking


      • #4
        heb geduld als ze er aan toe zijn .komen de eieren vanzelf
        M.v.g Dennis
        http://www.kwekerslijst.tk

        Opmerking


        • #5
          bedankt k zal t afwachten

          Opmerking


          • #6
            kakariki geen eieren

            melk wordt gebruikt bij kippen als ze in de rui zijn dan geef je ze melk gaan ze weer sneller aan de leg (deed mijn opa altijd)

            Opmerking


            • #7
              tog lees ik op vogelproblemen .nl over in melk geweekt oud brood

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door erikmarrie
                tog lees ik op vogelproblemen .nl over in melk geweekt oud brood