Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoets x Mozambiqeusijs mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kapoets x Mozambiqeusijs mogelijk?

    Hallo iedereen!

    Ik wou graag weten of de kruising Kapoets x Mozambiqeusijs mogelijk is en of dit dan ook een f1 is.

    Ik ben er namelijk nog steeds niet uit wanneer een vogel een f1 of een bastaard is. De 1 noemt een kapoets x kanarie een bastaard en de ander een f1 maar ik heb er tot nu toe nog niet echt een duidelijk antwoord op gekregen.

    Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.

    Mvg, Quincy

  • #2
    moe je eens doen.

    maar van waar zal je de kweekouders vinden.??? je praat over F1 of ??. ken je wel.. F1. wat is da . ???? stomme vragen kan je nooit stellen. wel stomme antwoorden krijgen . blijf van sijsx sijs af.. grgr. is stom puur natuur.... veel leren man .. en ststst. medaar.

    Opmerking


    • #3
      Ik weet niet hoe jou reactie bij anderen overkomt maar bij mij komt het vrij onvriendelijk over waardoor ik me afvraag of dit nou een forum is voor iedereen (dus ook mensen die dus nog veel moeten leren) of alleen voor ervaren kwekers.

      Ik hoop dat als ik de volgende keer iets vraag dat ik gewoon een normaal antwoord krijg en niet zo een uit de bocht gevlogen opmerking....

      stomme vragen kan je nooit stellen maar wel stomme antwoorden krijgen. Waar gaat het over.... ff normaal doen zou wel zo fijn zijn.

      Misschien is dat jou manier van praten, maar ik ben daar niet van gediend. Beetje uit de hoogte doen op een forum...... t is toch te zielig

      Nogmaals er zijn mensen die nog niet zo ervaren zijn en die informatie proberen in te winnen via een forum zoals dit. Als er iemand anders is die een vriendelijk en normaal antwoord kan geven op mijn vraag hoor ik dat graag.

      Mvg, Quincy.

      Opmerking


      • #4
        F1 wil alleen maar zeggen,eerste generatie hybride.Maakt niet uit waarvan.
        Als deze vruchtbaar zou zijn en teruggeplaatst wordt op de moeder of soortgelijke pop krijg je F2.

        mvg eddie

        Opmerking


        • #5
          kijk eens aan,

          Bedankt voor je vriendelijk antwoord Eddie! Ik hoop dat anderen er een voorbeeld van nemen (medaar).

          mvg

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Q.Kiban
            kijk eens aan,

            Bedankt voor je vriendelijk antwoord Eddie! Ik hoop dat anderen er een voorbeeld van nemen (medaar).

            mvg
            q.kiban , niet op letten , hij is beetje eigenwijs en beseft niet door zo te reageren hij jonge kwekers weg jaagt en haat in het hart blaast ...

            idd F1 is een kruising tussen 2 vogels soorten die zich na de kruising nog kunnen verderzetten , zoals je aanhaalde , kapoetsensijs x kanarie , hiervan zijn de jongen terug vruchtbaar met kans 1:1 . Het is een kruising maar geen bastaard ,
            en eigenlijk zijn het allemaal kruisingen want er is ergens altijd een kans dat er voortplanting mogelijk is , maar kansen van 1:1000000 bij vb putter x Kanarie . Dit dan gefilosofeerd ...
            Dus het woord Bastaard is eigenlijk niet 100% volledig correct om voor vogels te gebruiken .

            Opmerking


            • #7
              In dit topic http://vogelcafe.nl/showthread.php?t=1812

              schreef ik ooit eens het volgende:

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                hallo,

                wat betekent R1, R2, R3,etc?
                ik denk met vader en dochter ...
                moeder en zoon ...

                Opmerking


                • #9
                  barmsijs chardonnert en eddie, bedankt voor de info. Nus is het een beetje duidelijk want ik kwam er maar niet uit. Ik wil trouwens de kleine mozambiquesijs kruisen met een kapoets pop (serinus mozambiqus). Wil ook een raza man op een kapoets pop zetten en anders om. zal de zang van de mozambique x kapoets mooier zijn dan kapoets x mozambique?

                  Opmerking


                  • #10
                    Weet niet of de man de zang vererfd of de pop maar weet wel dat veel jonge vogels leren van dat wat in hun buurt zingt.Meestal is dat de vader.
                    Bij de zangkanarie,s een voorzanger.Anderen draaien de gehele dag c.dtjes om ze een bepaalde zang te leren.
                    Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is wordt wel gezegd maar je kunt het beinvloeden.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                      Weet niet of de man de zang vererfd of de pop maar weet wel dat veel jonge vogels leren van dat wat in hun buurt zingt.Meestal is dat de vader.
                      Bij de zangkanarie,s een voorzanger.Anderen draaien de gehele dag c.dtjes om ze een bepaalde zang te leren.
                      Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is wordt wel gezegd maar je kunt het beinvloeden.

                      mvg eddie


                      Dat's goed om te weten. Ik had eerder een keer op het forum gelezen dat je een hybride wel zo een beetje alles kan aanleren wat je wilt. Ik ga gewoon werken met audio. Spannend! ik ben benieuwd hoe het gaat zijn allemaal. Ik ga in oktober zo een beetje mijn poppen aanschaffen en zal zeker wat posten over hoe alles gaat en wat foto's.

                      mvg, Quincy

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Q.Kiban
                        Dat's goed om te weten. Ik had eerder een keer op het forum gelezen dat je een hybride wel zo een beetje alles kan aanleren wat je wilt. Ik ga gewoon werken met audio. Spannend! ik ben benieuwd hoe het gaat zijn allemaal. Ik ga in oktober zo een beetje mijn poppen aanschaffen en zal zeker wat posten over hoe alles gaat en wat foto's.

                        mvg, Quincy
                        er zijn mensen die hun zangvogeltje een wijsje leren fluiten.
                        dan moet dat wijsje vaak herhaald worden en het vogeltje afzonderen van de andere vogels.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo,

                          Kijk/luister hier maar eens;http://canaria.msk.ru/images/clauses/VIDEO/kenar1.MPG
                          The proof of the pudding is in the eating

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                            je zal je bron moeten herzien , dit is een typerende zang voor de russuschie kanarie , en heeft nix te zien met wildzang .http://canaria.msk.ru/ lees maar eens goed ...

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Q.Kiban
                              Dat's goed om te weten. Ik had eerder een keer op het forum gelezen dat je een hybride wel zo een beetje alles kan aanleren wat je wilt. Ik ga gewoon werken met audio. Spannend! ik ben benieuwd hoe het gaat zijn allemaal. Ik ga in oktober zo een beetje mijn poppen aanschaffen en zal zeker wat posten over hoe alles gaat en wat foto's.

                              mvg, Quincy
                              Straks wordt het nog een echte jan smit immitator.
                              Groetjes Esther

                              Opmerking

                              Working...
                              X