Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plasticringen en maten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • plasticringen en maten?

    Ik ben er sterk over aan het denken om de jonge vogels zo'n plastcringetje te geven, zodat ik kan zien hoe en wat. Zeker omdat ik bang ben dat als de jeugdrui is geweest ik mijn eigen kanarie man niet meer kan herkennen. Ook wil ik graag in 1 oogopslag zien wat een pop en een man is zeker bij de spitsstaarten(als ik daar achter kan komen). Ik weet dat jullie het vaak over strijkkralen hebben, maar ik wil toch graag de ringetjes kopen met zon lepeltje erbij. Nu zijn er die in div. maten en ik zie ze van 2,5 en 3, kan ik die van 3 voor de kanaries en spitsstaarten gebruiken? En kan dit ook nog op latere leeftijd gedaan worden?
    Groetjes Esther

  • #2
    http://nbvv.nl/ringen/ringmaten.asp

    Mvg: Robert

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Robert119
      Groetjes Esther

      Opmerking


      • #4
        reactie terug

        nou dan zou het kunnen dat de ring er afvalt
        maar je kan ook strijk kralen gebruiken en die openknippen aan 1 kant en die ring omdoen dan kan je ook verschillende kleuren kiezen. als je een ring omdoet van metaal kan het zijn dat hij te groot is en dat hij de ring probeerd van de poot aftehalen en dat lukt dan. Maar met 2,9 denk ik niet dat dat lukt!

        Mvg: Robert

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Robert119
          nou dan zou het kunnen dat de ring er afvalt
          maar je kan ook strijk kralen gebruiken en die openknippen aan 1 kant en die ring omdoen dan kan je ook verschillende kleuren kiezen. als je een ring omdoet van metaal kan het zijn dat hij te groot is en dat hij de ring probeerd van de poot aftehalen en dat lukt dan. Maar met 2,9 denk ik niet dat dat lukt!

          Mvg: Robert
          Die strijkkralen om doen is moeilijk vind ik en zeker als je het alleen moet doen .

          Ik heb nu gewoon jaar ringen gekocht bij geonshopping.nl en ik ring de jongen hier mee.


          groetjes

          Opmerking


          • #6
            Je kunt ook alluminium knijpringen gebruiken .
            Zijn er ook in diverse kleuren ,en kun je erg gemakkelijk om doen ,,zelfs bij volwassen vogels.
            Zijn eventueel ook weer eenvoudig te verwijderen.

            Opmerking


            • #7
              De jaarringen, daar kan ik niks mee omdat de vogels te groot zijn, over knijpkralen lees ik heel veel negatieve dingen. Zijn die plastic ringen er alleen maar in die maten dan? Leken me wel makkelijk in gebruik, zeker voor de eerste x.
              Groetjes Esther

              Opmerking


              • #8
                Plastic ringen zijn er volgens mij in 2,5 3,0 4,0.

                De kanarie kan gewoon 3.0 om zal hij niet 123 verliezen.
                Echt makkelijk vond ik het de eerste keer niet maar dat was ook een ienieminie
                pootje van een edelzanger.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                  De jaarringen, daar kan ik niks mee omdat de vogels te groot zijn, over knijpkralen lees ik heel veel negatieve dingen. Zijn die plastic ringen er alleen maar in die maten dan? Leken me wel makkelijk in gebruik, zeker voor de eerste x.
                  Die aluminium knijpringen zijn zeer gemakkelijk eigenlijk zijn het de makkelijkste...

                  Jaarringen zij makkelijk maar je moet ze in het nest ringen...
                  Dit is de eerste keer wat moeilijk maar er na verliep het hier eigenlijk rap

                  Ik vind die kralen te moeilijk, ik heb er nog liggen kom maar halen ( zelfs de glow in the dark hhahaha)
                  Plastic ringen kunnen ook..

                  Opmerking


                  • #10
                    Zal er bijzonder uitzien dat glow in de dark Bert, jammer dat ze 's nachts niet vliegen.
                    Groetjes Esther

                    Opmerking

                    Working...
                    X