Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De beste kooi incl groen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • De beste kooi incl groen?

    Hallo iedereen!
    Ik heb sinds kort een koppeltje Spitsstaartamadine's. Ze doen het fantastisch! Ze zijn erg vrolijk en slapen heerlijk samen in hun nestje.

    Ik vind alleen dat ze een betere kooi verdienen, nu heb ik er 1 op het oog van 40x40x70. Is dat goed voor deze vogels?
    Ik weet dat hoe groter hoe beter maar heb binnen helaas niet voldoende plek, tzt ga ik zeker een voilere maken.

    Ook wil ik ze groen bieden, wat kan dit zijn? Ik heb al zoveel dingen hierover gelezen dat ik er gek van word! De een roept weer dat je gemakkelijk een bepaald plantje erbij kan zetten de andere site gilt weer dat het giftig is.

    Kan ik er een grasje bijzetten? En uiteraard op tijd verversen?

    Ik hoor het graag van jullie!

    Liefs, Laura

  • #2
    Hallo Laura,

    de afmeting die je noemt is dat 40 breed bij 40 diep bij 70 hoog?
    Het beste is om de breedte zo lang mogelijk te maken en de stokken zo ver mogelijk uit elkaar, zodat ze van de 1 naar de andere stok moeten vliegen....

    Over het groen, ik zou er lekker een kunstplantje in hangen, is makkelijk om schoon te maken en ze kunnen het ook niet kapot pikken....

    Ik gebruik zelf ook kunstplanten en buiten de broedkooien en voliere's heb ik echte planten staan en hangen...

    Mvgr. Martijn
    Met vriendelijke groet,

    Martijn Schaufeli

    Opmerking


    • #3
      Aanvullend, een plukje gras op z'n tijd zullen ze ook zeker waarderen. Lekker en een goede bezigheid voor ze.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind 40 x 40 x 70 voor een koppel wat klein, zeker als er ook nog jonge komen.
        Ik zie hier dat ze het erg op prijs stellen om regelmatig flink te vliegen.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #5
          oh jeej!!!

          Hey bedankt voor het reageren, ik heb inmiddels de nieuwe kooi in gebruik en om even te antwoorden op het kweeken van jongen daar ben ik eigenlijk nog helemaaaaal niet op uit

          Helaas ging het vanmiddag helemaal mis , bij het verhuizen is mijn pop ontsnapt in de woonkamer en kon dr alweer heel snel vangen en in dr nieuwe huisje plaatsen.

          Ze ging op dr nieuwe stok zitten en even daarna zag ik dat ze heel moeilijk ging zitten, ze strompelt ook wat over de stokken heen en durft het net aan naar een andere stok te gaan.

          Ze staat af en toe op beide pootjes maar ze ontziet er 1, ik heb even goed gekeken en dr pootje is niet verkleurd of dikker.

          Ze gaat ook liever wat lager zitten en het lijkt alsof ze daarbij wat meer naar rechts hangt.

          Wat is dit precies? Is het gebroken of gekneusd of????

          Ik hoor het graag!

          Liefs, Laura

          Opmerking


          • #6
            hoi ik denk dat het angst is mijn gouldamadine en zebravinken deden dat ook met verplaatzen toch voetje in gaten houden is ze ergens tegen aan gevlogen en miss wil ze slapen omdat haar energie op is van de schik hoe staat het er nu voor

            Opmerking


            • #7
              Ze is nu weer verplaatst naar dr nestje.
              Ik denk dat het alweer wat beter gaat want ze ging net op het randje van dr nest zitten om even goed te gaan zitten.

              Ik heb meer het idee dat het achterste teentje (geen idee hoe je dat noemt) niet helemaal goed is want ze balanceert ook een beetje apart met dr vleugel enzo.

              Als ze niet opknapt ga ik er zeker mee naar de dierenarts.

              Opmerking


              • #8
                Oh en wat betreft het hele voorval.
                Ze snelde uit de kooi richting keuken, daar lande ze op de grond. Vloog weer omhoog en lande op de grond in de woonkamer. Daarna vloog ze op en lande op de tv tafel. Vloog weer op en lande bij de vitrage's op de grond en hipte er keurig netjes onderdoor en vloog op en ging vervolgens op een verwarmingsbuis zitten.
                Daarna richtingg raam achter mn bonsaiboom, toen ik dr daar probeerde te pakken omhoog en naar beneden en toen heb ik dr met 2 handen netjes kunnen pakken.

                Toen de kooi in en heb dr op de bodem neergezet, ze is toen direct op de hoogste stok gaan zitten uitpuffen en toen ze daar zo even zat en wilde gaan bewegen zag ik dat het niet helemaal lekker was met dr pootje....

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Laura2birdy
                  Oh en wat betreft het hele voorval.
                  Ze snelde uit de kooi richting keuken, daar lande ze op de grond. Vloog weer omhoog en lande op de grond in de woonkamer. Daarna vloog ze op en lande op de tv tafel. Vloog weer op en lande bij de vitrage's op de grond en hipte er keurig netjes onderdoor en vloog op en ging vervolgens op een verwarmingsbuis zitten.
                  Daarna richtingg raam achter mn bonsaiboom, toen ik dr daar probeerde te pakken omhoog en naar beneden en toen heb ik dr met 2 handen netjes kunnen pakken.

                  Toen de kooi in en heb dr op de bodem neergezet, ze is toen direct op de hoogste stok gaan zitten uitpuffen en toen ze daar zo even zat en wilde gaan bewegen zag ik dat het niet helemaal lekker was met dr pootje....
                  ga vanuit dat dit wel goedkomt
                  zitten ze zamen?

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik denk ook wel dat het beter gaat nu. We hebben de vogels vandaag even met rust gelaten en toen ik vanmiddag even ging kijken zag ik dat ze alweer veel met 2 pootjes op de stok gaat zitten.
                    Toch ontziet ze dr pijnlijke pootje nog wel hoor maar ze eet en drink goed!

                    Opmerking


                    • #11
                      mijn gouldamadine heeft voral een rood pootje en weet niet hoe kan maar die ontziet ze ookwel aardig

                      maar ga vanuit dat bij u en mij wel overgaat

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jorisdijkst
                        mijn gouldamadine heeft voral een rood pootje en weet niet hoe kan maar die ontziet ze ookwel aardig

                        maar ga vanuit dat bij u en mij wel overgaat
                        Je kan er toch niet zomaar vanuitgaan dat het wel goed komt, je moet het wel ff goed bekijken hoor, het liefst van dichtbij.
                        Groetjes Esther

                        Opmerking


                        • #13
                          oei

                          Tja als het rood is misschien toch even laten kijken door een dierenarts? als het rood is betekend het vaak toch wel dat het ontstoken kan zijn en dat ie antibiotica of iets dergelijks nodig heeft.

                          Met mijn spitsstaart gaat het steeds beter! Ze land netjes op dr pootje maar staat soms een beetje te ''tapdansen''.
                          Niks is rood of gezwollen hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

                          Opmerking

                          Working...
                          X