Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • polen

    zo de vakantie zit erop, en de reis was voortreffelijk, vermeldenswaardig is het aantal ooievaars wat we gezien hebben in de velden met als topper twee zwarte ooievaars , zeer fraai was de ontmoeting van de waterspreeuw welke de meeste van ons waarschijnlijk niet tegenkomen.

    Wat betreft het aanbod van tropische vogels is de keus behoorlijk te noemen tenminste als je bij kwekers op bezoek gaat, en wat ook belangrijk voor mij was dat ik behoorlijk wat vogels kon meenemen naar huis tegen zeer redelijke prijzen.
    zo koste vuurvinkjes 20 euro per koppel en zwartkeelamarant 45 euro per koppel de laatse waren bovendien eigen kweek ook waren er tientallen goulds en andere austriliche prachtvinken te koop maar die prijzen lagen beduidend hoger dan in nederland.

    jammer was dat ik de vogels wou invoeren maar aan de grens was geen grenscontrolle ik betreurde dit ten zeerste, ook het transport ondanks dat het 37 graden was verliep goed van de 30 vogels welke ik mee genomen heb is er niet een overleden.

    o ja de voedering is ten opzichtte van in nederland geheel anders zo kennen ze niet het fijne voer wat wij hier kennen maar wel het iets grovere voer .

  • #2
    Mooi dat het zo goed is verlopen en dat je een fijne vacantie hebt gehad.
    Polen is een mooi land zonder meer ,ik heb alleen een nare ervaring gehad door een slechte accommodatie maar van het land heb ik geen spijt alleen mijn schokdempers van de auto wel
    Ook die zwarte ooievaars zijn toch wel uniek,de waterspreeuw is ook een mooie vogel kom deze elk jaar wel tegen in oostenrijk.
    Fijn dat de aangekochte vogels alle de reis goed hebben doorstaan.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      vraagje

      hoelang is het geleden dat u in polen was, aangezien ik eigenlijk geen slechte wegen bereden heb in dat land, de europese gemeenschap pompt ontieglijk veel geld in dat land, waar wij op den duur de dupe van worden.

      Opmerking


      • #4
        beste lambert

        dat is mooi 45 euro voor zwartkeel amaranten .mag ik vragen hoe je aan de adressen komt van deze kwekers .het is best intressant om hier aan zulke vogels te komen ik zelf zoek ook met name amaranten en zou mooi zijn om deze te koppelen aan een vakantie

        gr john

        Opmerking


        • #5
          Kijken naar vogels

          Beste Lambert,

          Binnenkort hoop ik naar Duitsland op vakantie te gaan. Naar Lindeberg in de Algau. Nu heb ik al gemaild naar een Duitse vogelbond. Wel een antwoord maar zij weten ook niets. Maar hoe zou ik een mooie vogelwinkel kunnen vinden? Ik wil geen vogels kopen maar zou het wel leuk vinden om daar eens te kijken.
          M.vr.gr.
          Wim van der Linden
          http://www.vvvogelvreugd.nl/

          Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
            Beste Lambert,

            Binnenkort hoop ik naar Duitsland op vakantie te gaan. Naar Lindeberg in de Algau. Nu heb ik al gemaild naar een Duitse vogelbond. Wel een antwoord maar zij weten ook niets. Maar hoe zou ik een mooie vogelwinkel kunnen vinden? Ik wil geen vogels kopen maar zou het wel leuk vinden om daar eens te kijken.
            ik ben heel vaak in algau geweest qwa dieren winkels weet ik maar 1 en die zit in fussen

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
              ik ben heel vaak in algau geweest qwa dieren winkels weet ik maar 1 en die zit in fussen
              ik ga eens op de kaart kijken. Nog een adres daar Andre?
              M.vr.gr.
              Wim van der Linden
              http://www.vvvogelvreugd.nl/

              Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

              Opmerking


              • #8
                gouden gids

                denk dat je de gouden gids dient te raadplegen voor adressen in algau, persoonlijk weet ik alleen enkele adressen in hurt, bij keulen in keulen zelf en in kassel.
                in polen heb ik niets bij een handelaar gekocht maar enkel bij partuclieren kwekers, in warchau, krakau en in wietscowa.

                de adressen heb ik via via bekomen maar in ieder geval niet via dit forum hier kreeg ik alleen maar tegenspraak van mensen die alles beter weten of tenminste beter dachten te weten.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                  hoelang is het geleden dat u in polen was, aangezien ik eigenlijk geen slechte wegen bereden heb in dat land, de europese gemeenschap pompt ontieglijk veel geld in dat land, waar wij op den duur de dupe van worden.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
                    ik ga eens op de kaart kijken. Nog een adres daar Andre?
                    nee heb ik niet maar zit in het centrum

                    Opmerking


                    • #11
                      zwartkeel amarant

                      Hallo Lambert,

                      Heb je zelf zwartkeel amaranten daar gekocht en zo ja hoeveel koppeltjes.
                      Kun jij me evt. in kontakt brengen met kwekers in polen die de zwartkeel amaranten kweekt.

                      Ik heb zelf namelijk zwartkeel amaranten en ben al een paar jaar op zoek naar bloedverversing.

                      Kun jij trouwens foto`s plaatsen van je zwartkeel amaranten ?

                      Gr. Jurjen

                      Opmerking

                      Working...
                      X