Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina Parkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina Parkieten

    Beste Mensen,

    Ik heb vorig jaar 10 nesten gehad van 5 verschillende koppels die apart gehuisvest zijn. Deze 5 koppels hebben allemaal bevruchten eieren gehad die ook zijn uitgekomen. Als de kuikens er waren lieten 3 koppels de jongen dood gaan. 1 koppels stopt het jong met voeren na ongeveer 14 dagen en er was 1 koppel die niet meer voerde toen eht jong was uitgevlogen. Nu dacht ik gewoon dat ik pech had en wachte ik op dit broedseizoen voor nieuwe kansen. Helaas heeft nu 1 koppel voor de 2de keer dit jaar de jongen dood laten gaan na 14 dagen en 1 koppel heeft de eieren uitgebroed en niks meer met de jongen gedaan. De andere koppels meoten nog beginnen.

    Heeft iemand dit eerder mee gemaakt met catharina parkietenof weet iemand een oplossing of oorzaak van het probleem. want voor die tijd had ik wel jongen.

    Met vriendelijke groet Carlobirds,

  • #2
    Heb je iets veranderd?

    mvg

    Opmerking


    • #3
      nee helemaal niks

      Opmerking


      • #4
        Toevallig niet de jongen vastgenomen met handen die juist uit water en zeep komen of met ander sterk geurende producten (javel, aftershav e.d.) hierdoor blijven soms geuren hangen op jongen als je ze vast neemt en als de ouders dit ruiken durven ze wel hun jongen in de steek laten. Heb et ook meegemaakt met catha's. Hadden de jongen gewoon ondergedolven.

        mvg

        Opmerking


        • #5
          Nee ik raak de jongen nooit aan alleen maar om te ringen maar voordat ik die kans krijg gaan ze ent dood.

          Opmerking

          Working...
          X