Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel jaar kweken met Gloster Kanarie ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel jaar kweken met Gloster Kanarie ?

    Beste vogel liefhebbers,

    Ik vraag me af, hoe lang een kanarie vruchtbaar blijft. Ik heb Glosters waar ik erg blij mee ben en ze doen het goed. Ik kweek niet meer dan 2 nestjes per jaar met een koppel, nu heb ik ook enkele koppels van 2008, zou ik die volgend jaar nog voor de kweek kunnen gebruiken ? Ik probeer ze zo goed mogelijk in conditie te houden met gevarieerd voer, ruime uitvliegkooien e.d. Is er misschien verschil tussen de poppen en mannen. Kan iemand met meer ervaring mij wellicht iets meer over vertellen.

    Vr. groet,

    Canario

  • #2
    Hoi, in mijn ogen kan je nog prima kweken met de wat oudere vogels. Soms juist beter. Meestal merk je dat de vogels echt oud worden doordat er minder goede resultaten behaald worden. Ik kweek op dit moment nog met een vogel die 7 jaar oud is.

    Wat ga je ook doen? Vogel verplichten niet te kweken? Zolang een pop het aan kan zal zij sowieso elk jaar een nest eieren produceren. Kan je weinig aan doen lijkt mij. Jij blijft netjes bij 2 nesten en zover ik kan inschatten kan je nog jaren door met die vogels.

    Opmerking


    • #3
      Beste Marx,

      Helemaal duidelijk, bedankt voor je reactie.

      Vr. groet,

      Canario

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Canario
        Beste Marx,

        Helemaal duidelijk, bedankt voor je reactie.

        Vr. groet,

        Canario
        Ik heb overigens ook met een 7 jaar oude harzer gekweekt 3 jaar geleden. Leuke oude bloedlijn en die vogel was kerngezond en heeft prima gepresteerd. 2 x 4 bevruchte eitjes en alles grootgebracht. Ik merk dus zelfs dat oudere vogels vaak juist de betere kweekvogels zijn door hun ervaring.

        Opmerking


        • #5
          drie jaar

          Opmerking


          • #6
            reinier

            Oorspronkelijk geplaatst door Reinier Roerdink
            drie jaar
            wat bedoel je hiermee

            Opmerking

            Working...
            X